Reklam

 
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Rush Freestyle gasservo problem

  1. #1

    Standard Rush Freestyle gasservo problem

    mmjoo bygger en Rusch Freestyle som jag blit smått tokig på, vart drar man gasservoreglaget? för mig med en inverterad OS-70 4t så hamnar linken nästan rakt igenom tanken..
    det finns 1mm spelrum för gastrumman när den är noll och full, eftersom avtsåndet brandvägg propellerbakkant skall vara 110mm blir det trångt mellan motorn och brandväggen.. typ nåra mm

    funderar på att skära en ett hs-81 i brandväggen längst ner på ena sidan, tyvärr blir det på den sidan med avgaskröken.. blir nog varmt för det lille servot..

    vända på förgasaren?? mjaaa.. tar den i det redan moddifierade motorbocken/na. mm .mm.

    trångt.. trångt..

    plus stötstången till höjdrodret.. sån där skit men en träpinne 2 metallpinnar och krympslang.... använde skräpet men fick bygga ett stöd för stången längst bak i kroppen (skar upp) för att inte rodret skulle glappa hejdlöst, jo böjer man en stötstång så flexar den massor..

    annars verkar den ok.. men som sagt lite smått tidskrävande jobbiga saker som borde löst bättre..
    -------------------------------------------------------------------
    Xxxxxx Xxxxxxxxx
    Spektrum DX7
    T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
    T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
    T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
    Sebart Katana S50 Glowpower,
    MagnumR West .50

  2. #2

    Standard

    tjena ludde,

    vänd förgasaren så passar trotteln direkt på avsedd plats, ta upp hålen i bakkroppen och sätt servona där, placera acken under tanken så blir cg rätt direkt. Vi har en med 2st Futaba 3003 servon i bakkroppen, futaba 3003 till skeven samt 3003 till gasen och den balanserar direkt rätt på cg med acken under tanken. Vi har även en OS-70 i den.

    Om du håller upp kroppen mot solljuset så ser du vart hålen för servona i bak är. Ta en lödkolv och "skär" upp hålen så blir det snyggast.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  3. #3

    Standard

    På mina fyrtaktare brukar jag helt enkelt göra en U-sväng på stötstången för trotteln.
    Alltså, dra stötstången FÖRBI trottelspaken och loopa den tillbaka. På det här sättet har du obegränsat med utrymme.

  4. #4

  5. #5

    Standard

    jo såg servohålen.. men jag monterade med ståtstöngen ändå..
    varför.. jo saknade servokablar.. hehe...

    Dock..
    OS-70 är för klent..
    visst för lite acro men inte för 3d.. om det skall innefatta hovring..
    tack vara lång krop blir denna kärra tung..

    har flugit min 4 tankar idag.. dom fyra första och sista med denna motor... åker ur omedelbart..

    har en asp 80 som drar större propp som jag skall testa..
    blir väll saito, YS innan det är färdigt :-)

    monterade även oljedrännaget till insuget.. fick inte motorn att varva lika mycket som när den satt på min cap... samma propp?

    dax för renovering av den.. litet glapp på vevaxeln... konstigt dock..
    Undrar om den "surar" ner den med oljedränaget?

    nåja.. skruva skruva.. alltid lär man sig nött..



    -------------------------------------------------------------------
    Xxxxxx Xxxxxxxxx
    Spektrum DX7
    T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
    T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
    T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
    Sebart Katana S50 Glowpower,
    MagnumR West .50

  6. #6

    Standard

    japp då har denna kärra möt sin skapare..

    flög lågt och för sakta.. klippte och rätt ner i myllan..
    typ 6 flygningar med den..

    personligen tyckte jag det var en tråkig modell ..
    dell för att min rova var för klen.. dock mer änn rekommenderat..
    taskiga lösningar på en del saker....
    kommer inte rekommendera denna till någon annan..
    inte för min flygstil iallafall...

    visst den flyger men inte fan äre det nått speciellt som gör den någe bättre änn kyscho capen.. den klipper men jag tycker den flyger klart renare änn denna kärra..

    mycket har naturligtvis med vad för prylar du har i den.. men.. nopp inte för mig..

    ee jo.. inverterade 4t med snorhög tankplacering har aldrig varit nån höjdare.. kommer inte skaffa nån sån kärra mer..
    går ju att sne montera rovan.. men det ser inte snyggt ut på en så smal modell..

    Alltså mitt personliga betyg, en 3:a av 5 möjliga..
    -------------------------------------------------------------------
    Xxxxxx Xxxxxxxxx
    Spektrum DX7
    T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
    T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
    T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
    Sebart Katana S50 Glowpower,
    MagnumR West .50

  7. #7
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 429
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Aj aj inte kul!

    Vad hade maskinen för torrvikt, min väger 2635g med 40g bly i baken. Jag har acken så långt bak som det går och tanken mitt på tp, ändå behöver jag blyet, så i vinter blir det att flytta sidoservot dit bak.


    Var hade du tp, har man tp på 115 mm tycker jag den är hur snäll som helst. Två månader har jag flugit med tp på 140 mm och då har den lätt att stalla, så man får tänka sig för och vara lite beredd. Men det är väl så en riktig 3D maskin skall vara.
    //Tobbe

  8. #8

    Standard

    vi har flygit en rush med os 70, saito 56, futaba std servon och att få den å stalla eller klippa på rek tp har vi inte lyckats med iaf, bokis vann tom en limbo tävling inverterat med den.

    Vad beträffar flygegenskaperna så är de första modellen man lägger i knivegg å den bara fortsätter utan stöttning, inverterad flygning precis lika bra som rättvänd, rollar snabbt å sakta lika spikrakt, motor på tomgång å fullt höjdroder inga som helst klipptendenser, bara ett lungt vaggande tills den står på backen.

    Tråkigt med din maskin! har haft samma erfarenheter med maskiner som inte passat min flygstil, de blir helt enkelt oflygbara....
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av drhanke
    Vad beträffar flygegenskaperna så är de första modellen man lägger i knivegg å den bara fortsätter utan stöttning, ....
    Hmm min fick man ha nästan full sidoroder för att hålla från marken... å inte änns då gick det speciellt bra.. lite baktung var den..

    os 70..

    konstigt..

    men.. borta nu... på vinden...
    -------------------------------------------------------------------
    Xxxxxx Xxxxxxxxx
    Spektrum DX7
    T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
    T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
    T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
    Sebart Katana S50 Glowpower,
    MagnumR West .50

  10. #10
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 638
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Rushen är en av de flygmaskiner jag har låtit andra ta radion o gasa med
    o jag känner inte alls igen det du skriver om..Att kniva den är t.o.m för mig ingen utopi och det är en sån där kärra som man kan flyga med oavsett vindar o annat oväsentligt! Hade den med mig till västerås o flög där och tror att jag lyckades imponera på Roger just för att den beter sig som den gör... Hanke kommer nog att skriva om sitt joint venture med
    Maxi där en Rush blir elektrifierad..Och vad var det i flygegenskaperna som gjorde den tråkig? Tycker att det låter som din var framtung när du säger att man får ha sidrodret med fullt utslag på kniven,min är väldigt snäll på den punkten...Så för mig så är det en "nära idealet" kärra!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  11. #11
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 429
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Med tp på 140mm, tanken på tp, 40-50 graders utslag och en YS63 i nosen gör Rushen alla 3D manövrar med bravur(åtminstone så långt piloten räcker). Ludde om din maskin var lite baktung och du ändå fick hålla fullt s-roder för att hålla den uppe så tror jag att du har haft alldelens för litet utslag, tror jag skulle kunna kniva tills tanken är tom och kniveggsloopar går alldelens utmärkt med den också.
    //Tobbe

  12. #12

    Standard

    en ny rush föds... måste ju prova en, bokis kan inte få vara ensam om limbo rekord, kniveggar mm... Min och Storkbens (vi är två som delar, så vi har råd) kommer slippa kladd å slabb!





    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  13. #13
    Zekees avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    604
    Klubb
    Ånge modellklubb

    Standard

    Så DrHanke tror att han kan komma undan utan att berätta vad det är för sladdar,konstiga paket och den där lille cylindriska saken på pinnen är!?
    --------------------------------------------------
    Proud Member of Ånge modellklubb...

  14. #14
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 638
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Patetiskt! El! Ha!
    svikare.....
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  15. #15

    Standard

    zekee, det är en rund blå sak med tre gula sladdar som sticks i en platt blå sak med tre sladdar som passar i dem från den blå cylindern, den platta blå saken har i sin tur en svar och en röd kabel som passar i det tjocka fyrkantiga svarta paketet....

    skämt å sido, jag ska berätta när jag vet vad det är för saker!

    Bokis, behöver man teckna el avtal med fortum eller vattenfall innan man börjar flyga??
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Liknande ämnen

  1. Calmato länkage gasservo - motor
    Av D_a_N i forum Metanolmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 08:26
  2. Freestyle Rush klar. Nästa.....
    Av wesse i forum Metanolmodeller
    Svar: 98
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 23:00
  3. Freestyle Rush Premiär
    Av Christer J i forum Metanolmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 17:35
  4. Freestyle Rush, Vilken av följande motorer??
    Av climboholic i forum Metanolmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 20:42
  5. KMP Freestyle Rush
    Av Tobbe O i forum Metanolmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 18:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •