Reklam

 
Sidan 17 av 26 FörstaFörsta ... 71213141516171819202122 ... SistaSista
Resultat 321 till 340 av 510

Ämne: KMP SPIT.. Part II

  1. #321

    Standard

    hehe åsså en lite filsnutt från samma meeting som bilderna.

    Senast redigerat av DrHanke den 2013-04-13 klockan 08:50.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  2. #322

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    532
    Jobb
    Möbelmontör
    Klubb
    RFK Ikaros

    Standard

    ChristerL: Jag hängde inte riktigt med där under skyddslackeringsbiten..
    Har fått hem mina Warbird Color-burkar nu.

    Men du penslade på istället för att spraya eller?
    Om ja, hur om det sig?

  3. #323

    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 226
    Klubb
    Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    DrHanke,
    Tack för den filmsnutten, den ger mersmak. Du ställer väl upp för en "riktig flygrulle" lite senare?

    Zeno,
    Mmmm.... så här var det. Typ 5 dagar kvar till Modellflygets Dag och jag fick några timmar över. Blandade till lacken enl. instruktionerna, provade att spruta med min Aztec med "stort munstycke". Visst det fungerade men insåg att det skulle ta DAGAR att täcka modellen med den sprutan. Plockade fram en lite större jag har men:
    1. Slangen från min lånade kompressor passade inte sprutan....
    2. Sprutan var inte rengjord ordentligt efter senaste jobbet....
    3. Ett antal fula ord och jag letade fram den bästa penseln jag hade och penslade på lacken istället. Och ärligt talat gick det väldigt lätt och blev bra. Man behöver så klart inte spä ut lacken lika mycket, jag hade i 5% vatten till andra lagret och det kändes perfekt.

    Orsaken till att jag penslade var alltså tidsbrist och "problem" med utrustningen. Att spruta WBC ska inte vara några problem!

  4. #324

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    3 961
    Jobb
    Skorstensfejaringenjör
    Klubb
    Nyköping, Fresno Radio Modelers

    Standard

    Jag håller med Christer om att det inte ska vara några problem med att spruta WBC. Jag la på primern på min B25:a med en touch-up spruta. Det var mitt första försök någonsin med en färgspruta och det tog lite läsande i manualen för sprutan, i manualen som jag fick av Chuck Graves för färgen och en del experimenterande och sprayande innan jag fick till hur man skall göra. Och det fungerade bra! :-) Den skall läggas på tunnt i många lager. Att det är många lager gör inget då den är torr för andra lagret på ungefär 10 minuter.


    Göran

  5. #325

    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 226
    Klubb
    Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Jo..jag postade lite bilder på Nyköpings MKs Forum och kunde inte låta bli att göra detsamma här. Från en out-of-the-box-KMP-Spitfire till hur den ser ut idag. Ganska kul att se skillnaden på första och sista bilden!






  6. #326

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    3 961
    Jobb
    Skorstensfejaringenjör
    Klubb
    Nyköping, Fresno Radio Modelers

    Standard

    Ja, det är ju en "viss" skillnad!


    Göran

  7. #327

    Standard

    hehe Christer klart det kan bli så! Att det är samma maskin är svårt att gissa men gisses vad läckert du har lyckats med den!
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  8. #328

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    65
    Jobb
    Smurf ;)
    Klubb
    Trosa RCK

    Standard

    Man brukar ju säga att en bild säger mer än tusen ord...
    men...
    Efter att ha sett Spitten din i verkligheten på Påldalen så är det helt annorlunda. Det är fin minsann, men den är ännu finare i verkligheten! Även om jag nu hade hoppats få se den flyga. (och vem hade väl inte det!)

    Tomas,
    (som för övrigt flög grön Hellcat...)
    Tomas

  9. #329
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Kul att få se den åtminstone på "Fältet" där den såg riktigt fin ut Christer.
    Längtar spänt på fortsättningen...
    Gillar förresten skarpt den käcka sången på Hankes filmsnutt PDT_Armataz_02_29
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  10. #330

    tayghers avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    735
    Jobb
    Säljare, mekanik
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Hej Christer!

    Det var härligt att äntligen få se Din pärla i verkligheten, och mycket trevligt att träffas också! Modellflygets dag på Påldalen gav mersmak, räknar med att återkomma nästa år. Kul att se de snyggt arrangerade bilderna!!

    Jag har jobbat med mitt avgassystem i helgen och allt är på plats. Närmast blir det montering av gasservo och ackar. Kommer nog att kopiera Dig här också.. Återkommer med bilder inom kort.

    Ett härligt inslag på nästa års modellflygets dag skulle vara ett par KMP-spitfires och en Ziroli B25:a. (Sweeper, 12 månader räcker väl för Dig att få Din drömkärra provflugen och klar??) PDT_Armataz_02_12

    Om jag känner Bokis rätt återkommer han väl med en 4-meters ME262:a med dubbla turbiner eller nåt´ i den stilen!!

    Mvh, Lars
    Flyg lågt och fort!

    Mvh, Lars Westin

  11. #331

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    3 961
    Jobb
    Skorstensfejaringenjör
    Klubb
    Nyköping, Fresno Radio Modelers

    Standard

    Det var skoj att träffa dig på meetinget! Jag skall göra mitt allra bästa så att den är så klar som möjligt till nästa års Påldalen! PDT_Armataz_02_02

    Håller just nu på att konstruera om landningsställen så att jag kan få in de detaljer som jag vill ha där. PDT_Armataz_02_28


    Göran

  12. #332

    tayghers avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    735
    Jobb
    Säljare, mekanik
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Ja, det var riktigt kul att träffa Dig och många andra goa gubbar som skriver och berättar här på forumet.

    När man ser din mäktiga modell och inser hur mycket jobb Du lagt ned och hur mycket jobb det är kvar känns det som en bagatell att få Spitten klar för start.. ops:

    Jag skulle gärna följa en separat tråd om den vidare utveckligen av Ditt mästerverk och det är säkert många fler som vill se hur bygget framskrider. Och tänk så många virtuella ryggdunk det blir!! Rena tändvätskan så att Du orkar kämpa vidare i bygglokalen.. PDT_Armataz_02_44

    Och Christer, är Din snygga Spitfire invägd och klar nu?? Jag vill veta allt om premiärturen som jag hoppas är runt hörnet!
    Flyg lågt och fort!

    Mvh, Lars Westin

  13. #333

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    3 961
    Jobb
    Skorstensfejaringenjör
    Klubb
    Nyköping, Fresno Radio Modelers

    Standard

    Jo, jag skulle gärna starta ännu en tråd angående mina projekt här på RCFlyg. Men just nu har jag tre trådar igång på två olika sajter gällande mina två byggen. Och det tar en del tid att redigera bilderna, skriva texten till dem och lägga in dem. Och den tiden har jag tyvärr inte hur gärna jag än vill.


    Göran

  14. #334

    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 226
    Klubb
    Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av taygher
    Ett härligt inslag på nästa års modellflygets dag skulle vara ett par KMP-spitfires och en Ziroli B25:a. (Sweeper, 12 månader räcker väl för Dig att få Din drömkärra provflugen och klar??) PDT_Armataz_02_12
    Det siktar vi på!! PDT_Armataz_02_44 Och kanske kanske Nalle är färdig med sin Hurricane då också?

    Har tyvärr inte blivit mycket gjort sen MFD. Ska ta och göra det sista till helgen, kanske köra motorn i trädgården!
    Nu när DrHanke lovat att hjälpa till med en flygrulle är det bara att kavla upp ärmarna, dunka händerna i kaklet och ro kon i land. Eller vad det nu heter....

    Tack för alla glada tillrop här och på MFD, kul att ni tycker att jag "fick till det"!
    Har även sen senast fått mail från Paul Morrison, på Kondor Model Products (KMP), som undrar om de får använda mina bilder på deras hemsida och ev. i nästa katalog!

  15. #335

    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    20
    Klubb
    Nyköpings Modellklubb

    Standard

    Ni alla som vill se Sweepers bygge, kolla på Nyköpings Modellklubbs hemsida, forum flyg. Tråden börjar med : "Behöver hjälp av....."

    Där visar han "allt" nästan !!! :roll: och nästan varje dag. Killen är ju enastående !

    mvh/ SH

  16. #336
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Oerhört imponerande!

    Här är en genväg...

    http://nykmk.se/forum/viewtopic.php?t=514
    /\/\vh // /\/\r J.

  17. #337

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    3 961
    Jobb
    Skorstensfejaringenjör
    Klubb
    Nyköping, Fresno Radio Modelers

    Standard

    Tack Sören och Mats. PDT_Armataz_02_15


    Göran

  18. #338
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ChristerL
    Citat Ursprungligen postat av taygher
    Ett härligt inslag på nästa års modellflygets dag skulle vara ett par KMP-spitfires och en Ziroli B25:a. (Sweeper, 12 månader räcker väl för Dig att få Din drömkärra provflugen och klar??) PDT_Armataz_02_12
    Det siktar vi på!! PDT_Armataz_02_44 Och kanske kanske Nalle är färdig med sin Hurricane då också?

    Har tyvärr inte blivit mycket gjort sen MFD. Ska ta och göra det sista till helgen, kanske köra motorn i trädgården!
    Nu när DrHanke lovat att hjälpa till med en flygrulle är det bara att kavla upp ärmarna, dunka händerna i kaklet och ro kon i land. Eller vad det nu heter....

    Tack för alla glada tillrop här och på MFD, kul att ni tycker att jag "fick till det"!
    Har även sen senast fått mail från Paul Morrison, på Kondor Model Products (KMP), som undrar om de får använda mina bilder på deras hemsida och ev. i nästa katalog!
    Måste vara oerhört smickrande att bli tillfrågad av självaste tillverkaren att få vara med i deras katalog & hemsida. Best of luck...
    Ang flygrullen, ölen ligger där dom ligger, kallt kallt i kylen. Kanske får möjligheten att avnjuta lite flygfilm ev nästa helg då?
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  19. #339

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ChristerL

    Har tyvärr inte blivit mycket gjort sen MFD. Ska ta och göra det sista till helgen, kanske köra motorn i trädgården!
    Nu när DrHanke lovat att hjälpa till med en flygrulle är det bara att kavla upp ärmarna, dunka händerna i kaklet och ro kon i land. Eller vad det nu heter....

    Tack för alla glada tillrop här och på MFD, kul att ni tycker att jag "fick till det"!
    Har även sen senast fått mail från Paul Morrison, på Kondor Model Products (KMP), som undrar om de får använda mina bilder på deras hemsida och ev. i nästa katalog!
    Christer hoppas det inte gör nått att vi sa nått men det var omöjligt att inte berätta om din otroligt fina spit!!
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  20. #340

    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 226
    Klubb
    Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av drhanke
    Christer hoppas det inte gör nått att vi sa nått men det var omöjligt att inte berätta om din otroligt fina spit!!
    Aha, jag tror jag förstår!

    Mmm.. får se när det blir möjligt med en flygrulle. Provflygning kanske det blir tidigare.... någon gång så där vid lämpligt klockslag...... Å så vill visst ÖMH ha med den i sin "depå" på Barkis.....

Liknande ämnen

  1. Team BlackSheep in Rio [Part 1]
    Av Lassekar i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-05, 22:33
  2. How hard man do "part two"
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 21:39
  3. Kyosho Spit TP
    Av Wulfman i forum Metanolmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 15:45
  4. KMP SPIT...
    Av bokis i forum Byggdagboken
    Svar: 97
    Senaste inlägg: 2006-09-02, 17:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •