Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: SMFFs Forum - nu totalt obrukbart....

  1. #21

    Standard Re: svar till Johanb och Poteta

    Citat Ursprungligen postat av Danne Johansson
    Mitt inlägg är satiriskt förstås men också lite skadeglatt.
    Om man tycker det är OK att ladda ner filmer och musik alldeles gratis utan att göra rätt för sig (dvs. att betala). Då får man också tåla snytingar som det här tricket att sabba SMFF. Nån sitter säkert och garvar läppen av sig och gottar sig i alla era frustrerade kommentarer.
    Få saker rör mig mindre än huruvida SMFF har blivit hackat eller inte men jag förstår inte vad musik och filmladdning har med saken att göra. Är det någon form av kollektiv beskyllning, bara för att man har tillgång till internet så laddar man ner illegala produkter? Du kanske dömer andra efter dig själv?

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mange_S
    Säger namnet Rasmus något?

    Det är inte första gången han "testar" SMFF:s hemsida.
    Tog fram sidans "källkod" och raderade "rasmus" inlägg innan jag sparade. Då försvann problemet.

    Så det lär vara det inlägget ialla fall.

    /Janne

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor
    Men jag har mycket svårt att tro att det är Rasmus G på SMF - det är nog nån annan ljusskygg individ som använt "hans" nick.
    Jag försökte att logga in men "rasmus" och mitt lösen. Detta skulle tydligen gå förut (jag vet alltså inte pga att jag inte har försökt förut). Jag lyckades inte så förhoppningsvis är det fixat detta fel så att vi har en skyldig.

    /janne

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Danne Johansson
    Varför klagar ni?
    Det här är ju precis vad alla vill ha (nåja de flesta som är balla i alla fall).
    Ett Internet där man kan göra, tycka och skriva precis vad man vill utan att behöva bli igenkänd. Och vad man än ställer till med ska man komma undan. Inget som helst ansvar. Varför är ni inte glada?
    Hitta på nåt kul nicknamn och kör hårt. Internet är fritt!
    Än så länge i alla fall.
    Av samma annledning som om någon "ej igenkänd" skulle krossa rutan på min bil en natt, eller måla sitt "nicknamn" på min husvägg. Dessa personer som gillar "inget som helst ansvar" och "kör hårt" och tycker att "internet är fritt" tror jag tycker att det mesta är fritt och därmed gör som dom behagar. Detta uppförande som dessa personer presterar har jag inget för.

    /Janne

  5. #25
    #11s avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    8
    Jobb
    Jobbar med Saab 340 & Saab 2000

    Standard Totalt obrukbart!!

    Jag har under flera månader tid kollat på SMFF:s "nya" sida för att se om/när den ska komma igång, framförallt en KÖP/SÄLJ del och ett forum som fungerar.

    Den nya sidan är/var under all kritik, den gamla togs bort innan den nya var färdig och utprovad, VARFÖR?

    Jag undrar vem som är annsvarig för detta FIASKO?

    Efter att ha spenderat två dagar på VM i skalaflyg i Norrköping så undrar jag mer och mer vad det är som händer bakom kulisserna på SMFF.

    jag har postat flera frågor till SMFF men inte ett enda svar har jag fått.
    jag tror att det är fler än jag som vill ha en förklaring på vad som har gått snett och en plan på när sidan kommer att fungera igen.


    Ola Cornell

    Linköping.




    / Ola Cornell
    THE ONE AND ONLY

  6. #26
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    QV, du har ju rätt. Vi har ju alla en frihet - under ansvar. Bara för att det är kanske är MÖJLIGT att lyckas med ett bankrån - får man ju inte göra det.

    Vår uppfostran präglar vår personlighet och hur vi beter oss mot oss själva och vår omgivning. De som sabbar är ju bara att beklaga - inom djurvärlden blir sådana individer utstötta ur flocken.

    Nej, jag tror fortfarande på friheten som 99,9 procent av oss klarar av att hantera.

    Sabotörerna är ju faktiskt bara paranteser i marginalen.

    /Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

Liknande ämnen

  1. Bakvänt forum?!
    Av RödeBaronen i forum Allmänt och Tips
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 16:23
  2. Nytt bra FPV forum
    Av dadde i forum FPV Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-02, 09:31
  3. Forum nere 1/12
    Av Sigun i forum Allmänt och Tips
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 10:44
  4. SMFFs forum fungerar igen - om nu nån bryr sig..:)
    Av McRegor i forum Allmänt och Tips
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-12, 20:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •