Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Tips på tvåmotorigt?

  1. #1

    Standard Tips på tvåmotorigt?

    Jag läste om herkulesbygge i annan tråd och blev lite sugen på något liknande. Jag har två st 10A castle creations phoenix10 bortslösa reglage liggande, det är ju inte mycket som klarar sig med 10A så jag funderar på om man skulle skaffa något med två snurror så man får lite mer flås.
    Är det någon som har tips på trevlig kärra som klarar sig med 2x10A och i så fall vilka motorer kan vara lämpliga? DC3 är ju en klar kandidat, mer?

    En fråga till, jag sitter och bygger ett biplan från Graupner på 600-700g som är gjort för 400-motor, vad kan jag stoppa i för prisvärd borstlös ersättare i den? Vad kan jag stoppa i en e-starter för direktdrift (borstlös) så jag slipper växelrasslet?

  2. #2

    Standard

    nått typ denna kanske?

    OV-10 Bronco
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  3. #3

    Standard

    Tufft plan men det var lite väl seriöst för mig, sen vete sjutton om man klarar sig med 2x10A BL till 1.5kg?

  4. #4
    Zekees avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    604
    Klubb
    Ånge modellklubb

    Standard

    Jäkla tufft flygtyg de där! Håller på med en egen enkel konstruktion av broncon... Ska köra den med 2st typ cd-rovor.
    --------------------------------------------------
    Proud Member of Ånge modellklubb...

  5. #5

    Standard

    Kolla in http://www.mft.nu/styro/swift/swift.htm plus deras byggsida http://www.mft.nu/styro/swift/proj.htm.

    Min svåger har en (oflugen) sådan och den ser klart kul ut med sina lite överdimensionerade proportioner.

    /J

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    79
    Jobb
    Processtekniker
    Klubb
    Stenungsundsmodellflygklubb

    Standard

    Johanb.
    Ett ganska tåligt och välflygande tvåmotorigt plan är Mulipex Twin Star, inte direkt snyggt men ok , Körs orginal med två 400 motorer och Nicad accar. Med lättare setup och LiPo skulle den nog funka fint,tex med dina reglage.Kanske på gränsen av vad reglagen skulle klara dock?

    Som prisvärt alternativ till din ersättare för 400-motor skulle kanske en "Ringklockemotor" funka , Men det finns nog motorer i bättre klass om du vill lägga till lite pengar.
    E-startern har jag sett flyga fint med GWS nya lilla B-lösa kompletta sats,säljs motor och reglage för runt 500:- inget växelrassel :-)

    Men skulle tro att en Swift skulle vart supertrevligt , Linda dig två Gbv B-lösa kit motorer för 200:- styck och du får en riktigt kul snyggt flygplan.
    Mvh Eje

Liknande ämnen

  1. Tips på BF 109 och J-35 ?
    Av Evert i forum Elmodeller
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 23:18
  2. Mid Air Collision och tvåmotorigt
    Av Wulfman i forum Allmänt och Tips
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 20:13
  3. Tips
    Av Wulfman i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 20:41
  4. Tvåmotorigt skjutande prop
    Av jeppe i forum Elmodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 19:36
  5. Roll-CG och CG på tvåmotorigt (P-38)?
    Av Ålänning i forum Allmänt och Tips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-19, 18:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •