Hej!
Jag blev igår uppringd av en dam på miljökontoret i Ulricehamn. Hon kontaktade mig då hon hade fått uppgift om att jag ansvarade för modellflyget vid Timmele flygfält. Jag är med i Borås modellflygklubb, men flyger gärna i Timmele eftersom solen är bakom ryggen på eftermiddagen och landningsbanan är lång och fin. Timmele flygklubb har inbjudit Ulricehamns modellflygklubb att ha sin verksamhet i Timmele eftersom det gamla fältet är obrukbart. Jag har för avsikt att också gå med i Timmeleklubben.
Nu till anmälaren, vars namn hon angav, som bor vid ena banändan. Han anser att modellflyget stör honom och hans fru. Vi har i sommar flugit på onsdags- och söndagskvällar. Det kan vara 2 - 3 flygare. Vi håller oss till den motsatta banändan. Förra året bullermätte vi vid hans banända och då var trafkbullret från den intilliggande vägen högre.
Han har tidigare även klagat på Trikarna som också flyger på fältet.
Förra året talade jag med mannen och det verkade som om han inte tyckte att det var så besvärande och han har sedan dess inte visat sig på fältet, varför jag antog att allt var bra nu.
För att klargöra hur det ser ut vid fältet skickar jag en med en bild över fältet, där anmälaren har sitt hus längst upp på bilden i skogsdungen.
Hur hanterar jag detta?