Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 45

Ämne: PT 17 med stjärnan på Östersunds hemsida

  1. #21

    Standard

    Japp jag skall fixa lite bilder på både plan och motor när delarna kommer!!
    /Magnus

  2. #22
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Jag har slut på 400'an just nu...
    Har en enda kvar som jag tänkte ägna höstmörkret till att montera i en SU-29 på 2,2 meter...

    Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

  3. #23

    Standard

    Verkar inte finnas en enda stjärna att få tag på i hela europa! Vill ha en NU!!! Någon som vet var en finns så mottager jag tacksamt den uppgiften!
    Östersund skulle få hem men jag vet inte när och minicars hade ingen heller.
    /Magnus

  4. #24

  5. #25

    Standard

    Hej Jocke!
    har mailat alla 3 ställena och väntar på svar i veckan.. Hoppas på att någon av dom har hemma. Vet du hur Österikarna är att ha och göra med??
    /Magnus

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    532
    Jobb
    Möbelmontör
    Klubb
    RFK Ikaros

    Standard

    Har inte haft att göra med dom personligen.
    Men det är en stor firma så man tycker ju att dom borde ha ordning på torpet.

  7. #27

    Standard

    Kolla med Elltech http://www.elltech.o.se/ enligt prislistan på hemsidan skall stjärnan vara lagervara.

  8. #28

    Standard

    Tack för det JR!!!!!!!!!! Han har en motor liggande!! Skall dit i slutet på veckan och hämta ev början på nästa!
    Tack än en gång!!
    /Magnus

  9. #29

    Standard

    Planet kommer idag och motorn nästa vecka ! Kommer att lägga in bilder på både plan och motor för dom som är intresserade!
    /Magnus

  10. #30

    Standard

    Bokis hur var din manual till din kärra?? Min var under all kritik!! En hel del bilder men MYCKET dåligt med text! Sen en andra fråga, vad vägde ditt ställ? Mitt väger 624g så det måste nästan vara det tyngsta som jag har stött på!! Min motor är på väg nu så med lite tur så får jag den innan helgen. Var kunde man beställa ombordglöd till en stjärna?? Måste nog ha det.
    /Magnus

  11. #31
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Eftersom det är Staufenbiel som har sålt flygplanet så rekomenderar jag att du framför ev. missnöje o kritk till dem...Min manual gick alldeles utmärkt o bygga efter..Vad gäller vikten på stället:
    Ingen aning...
    Hade inte Eltech ett lämpligt glödsystem?
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  12. #32

    Standard

    Ojdå, har visst trampat på några ömma tår!! För det första ville jag ha en kärra som ingen annan har, iallafall inte med den klädslen, och för över 2000:- billigare ink. frakt hem till dörren. För det andra så blev inte motorn köpt på elltech utan även den i Tyskland. Dock inte billigare än den billigaste i Sverige med dom kunde leverera vad jag ville ha!! För det tredje så är en ny manual på engelska på väg.
    /Magnus

  13. #33

    Standard

    hoppsan heta känslor utspelar sig PDT_Armataz_02_16

    Bra att du får en bättre manual iaf. Vet inte om jag missat det men vad vart det för motor till besten?

    Kollade lite på hemsidan och den ser rätt ball ut med den klädseln! Kommer nog bli en härlig syn PDT_Armataz_02_43

    Ang ombordglöd så leta efter microsence ombordglöd för 5cyl motor, det kommer du behöva. Blir jobbigt att starta den annars... Har tyvär ingen länk till hemsidan men sök i google.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  14. #34

    Standard

    Tack men jag har hittat 2st ombord system, ett tack vara Tobbe på JP:s och ett på Söders. Jag skall ha en Magnum 400 i min kärra som kommer hem förmodligen redan idag! Skall bli härligt med en stjärna i den!! Ju mer man kollar i manualen ju mer klarnar, där är knappt någon text i den men mycket bilder. Men som sagt jag kommer få en ny direkt från Jamara inom kort. Det är service!
    /Magnus

  15. #35

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    532
    Jobb
    Möbelmontör
    Klubb
    RFK Ikaros

    Standard

    Hygglo av dom att skicka ny (och förhoppningsvis bättre) manual.
    Du får ta bilder av projektet när det kommer igång PDT_Armataz_02_43

  16. #36

    Standard

    tänkt bara på att du inte kan använda två ombordglöd... Det beror helt enkelt på att har du två olika ombordglöd, den ena med två cyl och den andra med 3cyl så kräver säkert den ena 2.4v och den andra 3.6v, det blir inget bra när du kopplar in den... 3.6v vill utjämna sig mot 2.4v och ditt 3.6v batteri kommer ladda ur sig utan att du ens har aktiverat systemet, detta eftersom du har samma jordpunkt i motorn.

    Det bästa är om du hittar ett ombordglöd för 5-cyl så slipper man detta elektriska fenomen!

    Kolla in på www.aero-works.net, deras PT-17 är samma maskin som din jamara!
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  17. #37
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Hanke,medans vi håller på så kanske manualen som ligger på
    http://aero-works.net/store/detail.aspx?ID=232
    blir bra? Gillade den själv i alla fall..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  18. #38

    Standard

    Bokis är din kärra exakt som den i manualen som du länkade till, så är det inte samma som jag köpte! Är en del som skiljer på dom.
    /Magnus

  19. #39

    Standard

    vissa saker skiljer dem, men det viktigaste med cg och roderutslag är samma, bokis har byggt sin efter den manualen och den flyger grymmt bra! Se själv i filmerna.

    Jamara varianten har de ändrat på vissa saker, säkert för att man inte skall "känna igen" den.

    Men säkrast är om du bygger din efter jamara manualen! Att vi har byggt efter en annan manual är vår ensak, man vill ju inte rekomendera folk att bygga efter fel manualer. Det kan bli tråkigt då... Ja du förstår nog vad jag menar
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  20. #40
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Det finns två utföranden av den,o förstautgåvan av planet var inte 100%..
    I de amerikanska forumen kan man läsa sig till mellan raderna ung. vad som inte var bra med den...Enligt dem så var det viktigt att få den senare
    batchen o en hel del detaljer skiljer sig men C.G o andra viktiga delar är samma till bägge..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

Liknande ämnen

  1. Östersunds träffen 24-26/7 2009,
    Av K-Å i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 11:56
  2. Östersunds träffen 2008, 25-27/7
    Av K-Å i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2008-07-27, 07:40
  3. Östersunds Modellhobby - Vad har hänt?
    Av MagnusStrömqvist i forum Allmänt och Tips
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 09:04
  4. Östersunds hemsida
    Av Kamikaze i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 19:13
  5. Östersunds Modellflygklubb 27-29/7
    Av Ludde i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 15:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •