Reklam

 
Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 81

Ämne: Dela med dig av din set-up här!

  1. #21

    Standard

    Ok Christian! Men om en ”setuptråd” ska vara ”konsumentvänlig” är det nog en fördel om det är tillåtet att fråga, svara och diskutera olika Setuper och dess egenskaper! – Alltså en form av ”öppenhet” som RCFF förespråkar!

    Mvh. Johan

  2. #22

    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    1 948
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Shockflyer modell Smove med en vikt på ca 195g:

    Nippy N29S - 8A130
    JETI 12A ECO
    E-Power 11,1V 540 mAh
    8x4,3

    Häftigt bra drag

  3. #23
    Jezze
    Guest

    Standard

    Modell: Donuts-Models Fusion
    Motor: Nippy 29 8A130
    Fartreg: Jeti ECO 12
    Acc: Apache 400 7,4V, Epower 540
    Prop: GWS 9x4,7 (APC 9x4x7 - GWS fungerar bättre)
    Mott: MZK Penta (3gr)
    Servon: BMS 306 (6g) x3

    Väger med detta ca 185 g
    Dock så vill inte Pentan fungera så kör just nu med en 16g(!) Hitec, felsöker för fullt men verkar ha fått ett måndagsex, alla jag känner med likadana har inga problem...
    Just nu flyger jag med en vikt på ca 200g och effekten räcker gott!
    Ritningen till modellen är på Franska men med mycket blider så man har inget stort behov av att kunna läsa...

  4. #24

    Standard

    Modell: mini ultimate
    Motor: E-flite park 300
    Fartreg: Assan 12
    Acc: Apache 300 7,4V, Kokam 910 7.4V
    Prop: E-flite 9x4.7 och 10x4.7
    Mott: E-sky 6ch
    Servon: CM-1

    Vikt med kokam ca 203 gr, Apache väger 32 gr mindre har jag för mig. Har dock inte vägt den med nya landningstället.

    Flygtid vet jag inte exakt för jag hinner krachlanda innan accet är slut

    Modell: ST - T3D III YAK-54 (kit från mft) som jag köpt begagnat
    Motor: orginal med växel
    Fartreg: Jeti 12
    Acc: E-tec 11.1v/1000 mAh om jag inte minns fel
    Prop: 9x5 minns inte märket
    Mott: Jeti rex 5ch
    Servon: Bluebird om jag inte minns fel

    Har inte vägt den än, inte ens monterat ihop den, men den e helt orginal så info finns väl på mft

  5. #25

    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    6 829
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Är lite slö så jag får hänvisa till det jag skrivit på min hemsida - http://www.mcregor.se/Setuper.htm - om diverse olika setup:er.
    Hälsningar
    Roger

  6. #26

    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    361
    Jobb
    Skiftarbetare, HMAB i Sveg
    Klubb
    E-startermaffian & BJ's Modellflygklubb

    Standard

    Modell: Seagull AT-6 (Mk I)
    Motor: Welgard C 42-50-07
    Reg: Jeti Advance 77 Opto + (ska bytas mot en Welgard 70A)
    Acce: 12 Kokam 2Ah celler i 4S3P-konfiguration, ger 6Ah.
    Proppe: Nån 13/6 för skvättanolmotor
    Radio: Hitec Focus 6 med originala servon, mottagare och acce
    Vikt: Ungefär 2Kg
    Flygtid: Minimum 5 minuter (törs inte flyga längre ännu. - Ska testa mera noga sen.)

    Även om modellen ville må ännu bättre med annan vinge och/eller retracts flyger den som ett skollat troll. Har lika bra (eller bättre?) högfartsprestanda som en tillsvarande modell med .61-motor i nosen och är liiite lättare.

    Mvh
    Taylorcraft
    ___________________________________
    Given enough power even a brick will fly.
    But the lighter the brick, the better it flies!

  7. #27

    Standard <spirit of St Louis

    Spirit of St Louis
    Skala 1:5, 2,8 m spv
    Vikt 9 kg
    Vingyta 118 dm2
    Motor Axi 4130/20
    Reglage TMM 8024
    Ack 24 NiMH 3,7 Ah
    Prop 21"x13"
    Flyger skalenligt på halvgas

  8. #28

    Standard Raven (ritning från http://www.aeroplaza.nl/)

    Raven (ritning, depron: www.aeroplaza.nl):

    Spännvidd: 750 mm
    Motor: GWS 2205/15T
    ESC: HiModel FLY Seires Brushless Speed Control Type FLY-25A
    Propeller: GWS 8x4,3
    Ack: (LiPo 2s 700mah och 2s 1300ma)
    Servo: Towerpro 9 gr, 3 st
    Mottagare: Jeti 4 ch

    Vikt: 240-280 gr beroende på ack, funkar bra med båda accarna, lite roligare med 700mah

    Kalaskul modell, liten och snabb, grejorna är billiga och extremt prisvärda. Det behöver inte kosta mkt för att funka bra !

  9. #29

    Standard

    Protech ONYX 140!

    Pletti 370-50 A3, nu bytt mot en Welgard C 63-62-10, Welgard 100amp.
    esc., 18*10 propp (trä), Flightpower Evo 10S 3700, tot. vikt 5,3 kg.,
    effekt= mer än tillräckligt!

    Jamara Yak 180cm!

    Welgard A 53-40-08, Shulze 40-70 esc., Mejzlik 20*12, FlightPower Evo
    12s 3700, tot. vikt ca:6kg. inte flugen ännu, men hoppas ha den med
    till Rättvik den 17:e Mars.

    Funtana 40!

    Welgard C 42-60-05, Welgard 100amp. esc., Aeronaut cam 13*6,5,
    FlightPower Evo 5S 3700, vikt 2,6kg., krashad pga. test med 14*8
    propp, gott o. väl över 90amp., reglaget (vid det tillfället ett Welgard 70 amp.) brann upp i en lång vertikal stigning, även kabeln
    till mottagaraccen brann av, därav krashen!
    Klart spektakulär prestanda med 14*8 propp, och en vit
    rökstrimma följde planet i backen

    Causemann Shockis!

    Welgard C 28-22-27, Jeti 8, GWS 8*4,3, Kokam 3S 640mah.,
    vikt 150gr.

    Q-10 Pro

    Plettenberg 300-25-A3, Kontronik Jazz 55-10-32, 550 carbon blad,
    FlightPower Evo 8-9S 3700, trevlig heli med bra prestanda!

    Henseleit 3D MP

    Plettenberg 300-30-A3, Kontronik Jazz 55-10-32, 600 Radix och SAB,
    FlightPower Evo 10S 3700 och 5000mah., komentarer överflödiga,
    finns inget i närheten av denna!

    Möjligen den här då:
    Henseleit XL-E

    Actro 32-3 Heli Max, PowerJazz, Radix 710, flightPower Evo 13S 3700,
    kommer att testas inom kort!

    Sorry, skröt lite om hoppikoptrarna oxå!

    Peppe

  10. #30

    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    8
    Klubb
    Karlskrona, KRFS

    Standard

    Gårdstad Stunt King, vikt 1,3 kg
    Kora 15-10, Jeti 40 A, Koolflight UBEC
    APC 10x 5, Epower 3S 3200 mAh

    Protech Summit 40, vikt 2,1 kg
    AXI 2826/12, Jeti 70 A, Koolflight UBEC
    12x 6, XCELL 5S 3200 mAh
    Bra drag ca 2,8 kg med 5S

    Mvh
    Bo M

  11. #31
    colssons avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 184
    Jobb
    CNC Operatör på waterjet maskin.
    Klubb
    Fredlös

    Standard

    Flygplan: Above All Tiger Moth
    Motor: "Ringklocka"
    Esc: JETI ECO 25
    Acc: 3s 1300mAh 20-30c
    Flygtid: Vet ej, jag krashade innan accen var tom... :evil:
    Servo: 5g Blue Bird
    Mottagare: Jeti 5 kan.
    Vikt: c.a 600g
    Prop: APC-S 8x3,8

    Motorn ger c.a 1:1 i dragkraft/vikt och kärran flyger kanonbra. Originalhjulen räcker dock ej för start från gräs. TP stämmer bra i bruksanvisningen. Servona som enligt beskrivning ska monteras i stjärten flyttade jag fram till den vanliga platsen i kroppen. Annars blir tp inte rätt.
    / Christian Olsson

  12. #32
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 095
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av colsson
    Flygplan: Above All Tiger Moth

    Flygtid: Vet ej, jag krashade innan accen var tom... :evil:
    Åhnej!!!
    Inte nu igen?

    Vad hände denna gången?
    /\/\vh // /\/\r J.

  13. #33
    colssons avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 184
    Jobb
    CNC Operatör på waterjet maskin.
    Klubb
    Fredlös

    Standard

    *suck* var du tvungen att fråga...? Tog en premiärtur med Mothen och den flög kanon men helt plötsligt tappade jag orienteringen och såg inte hur kärran låg i luften och pang... så var det bara att packa ihop den.. tio min senare.. jag tar fram min kyosho cap .40 och flyger er runda med den.. vid landningen så tar det ett jätteskutt och motorn dör.. sen rakt ner i backen... pang..IGEN.. Tre krasher, på tre flygtillfällen.. inte kul alls. Den enda jag kan trösta mig med är att capen bara behöver ett nytt l-ställ och mothen bara behöver lite lim och förstärkning.
    / Christian Olsson

  14. #34
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 095
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Nä, jag var inte tvungen att fråga, jag satt faktiskt ett par timmar och funderade på om jag skulle våga eller inte...

    Men som du formulerade det så blev man ju nyfiken...

    Du har mitt fulla medlidande, och jag kan nog inte säga att jag vet hur det känns, men två krascher på två flygtillfällen har jag varit med om så jag har iaf en aning. (en gång surade jag och höll jag upp i 13 år efter en oförklarlig krasch innan jag började felsöka, kom på felet, reparerade och fortsatte flyga samma kärra).

    Så jag är glad att höra att det åtminstone var reparabelt den här gången.

    Nu har tycker jag att du har åkt på så mycket elände på kort tid att du åtminstone i min värld borde ha många fina flygningar utan problem framför dig, jag hoppas verkligen att det stämmer!
    /\/\vh // /\/\r J.

  15. #35
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    1 086
    Jobb
    Lackerare/Processtekniker
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Flygplan: AlfaModels F-86 Sabre
    Motor: Mini AC 1215/12
    Esc: JETI ECO 25
    Acc: 3s 1300mAh 20-30c
    Flygtid: Satt en timer i radion på 4m 30s. Detta ger mig möjlighet att köra fullt nästan hela tiden utan att förstöra acken eller vara orolig att fartreglaget slår ifrån i ett känsligt läge!
    Servo: 5g Blue Bird och nåt Hitec servo
    Mottagare: Futaba PPM 9kanalers... Overkill, jag vet
    Vikt: 525gram flygklar

  16. #36

    Standard

    Flygplan: Donuts-Models Fusion
    Motor: HiModel 832KV (39g)
    Esc: HiModel FLY-12A (7g)
    Acc: E-POWER 3s 450mAh 20-30 (42g)
    Servo: 3 x 8g E-SKY (24g)
    Mottagare: GWS - 4N35MHz (4g)
    Prop: APC-S 9x3,8
    Vikt: c.a 180 - 200 g (inte bekräftad)
    Flygtid: 5 min (3D), 7 min (halvfart)

    En budget kärra med billiga komponenter.

    Väldigt underhållande och mångsidig modell. Kan flyga mycket vackert i kontrollerade manövrar men även dansa loss. Hovrar lugnt och fint. Och lågfarts flygning är en njutning.

    Flyger bra utomhus i svag vind. Har inte provat inomhus ännu men det blir väl till hösten.

  17. #37

    Standard

    Flygplan: GWS Formosa
    Motor: HET-RC Typhoon Micro 6/3D
    Esc: Jeti ECO 25
    Acc: E-POWER 3s 1000mAh 20-30C (87g)
    Servo: 3 x GWS Pico
    Mottagare: Futaba 134F
    Prop: APC-S 8x3,8
    Vikt: 470g
    Flygtid: 7 min

    Formosa flyger mycket fint i väder med lite vind. Motorn ger ingen ruskig vertikal prestanda men räcker väl för lite lugn flygning med inslag av akrobatik.

  18. #38

    Standard

    Flygplan: Airmedia, Su-31 102 cm ARF
    Motor: RzTec, SPACE S-3530-B Rpm/v: 1400 effekt: 340W
    Reglage: RzTec, Pro series 30A borstlöst fartreglage
    Acc: RzTec, 11.1V-2200mAh Li-Po Battery 20-30C
    Servo: RzTec Pro 15g , 3st
    Mottagare: Feigao 8-kanals micro FM-mottagare
    Proppeller: APC-E 9x6
    Vikt: 790 gram
    Flygtid: ca: 7-11 min.


    Med tanke på att modellen med rekommenderade tillbehör bara skulle väga 650 gram, är detta lite av en "overkill" av motorprestanda, då motorn rek. till modeller på upp till 2kg.
    Gör kanske inte mer än ca 80-90km/h, men accelarationen är rätt så rejäl.
    Att stiga vertikalt och snabbt är inga problem.
    Det som blev problem var allt skevroderfladder, som dock löste sig genom att lägga en extra remsa tejp som gångjärn.
    Den är svår att landa med, då stallhastigheten är ca 30 km/h,
    detta har ofta resulterat i krokiga landningsställ (aluminium).
    Hjulen är också rätt små på sukhoi:en, så gräsmatta är ett gränsfall, jag brukar landa på en grusväg.
    Skulle nog ha valt en lättare setup, men visst är det kul med ett "muskelflygplan" i sin samling

    Uppdaterad: Högra vingen slets av vid fullt gaspådrag ca70m upp, det var lite blåsigt ute vid tillfället.
    All elekronik gick dock att rädda.

  19. #39

    Standard

    Flygplan: Meijer-Models F22 Raptor
    Motor: HiModel 1800kv(36g)
    Esc: HiModel FLY-25A (7g)
    Acc: E-POWER 3s 1000mAh 20-30 (72g)
    Servo: 4 x 8g E-SKY (32g)
    Mottagare: MZK PENTA (3g)
    Prop: APC-E 6X5,5
    Vikt: c.a 370g
    Flygtid: 5 min, 7 min (halvfart)

    Störtskön depronkärra med mycket fart och fläkt. Flyger lugnt och förutsägbart. Med lite expo och trim så blir den lite lugnare i rollen. Fartresurserna räcker gott och väl. Flyger bra även blåsiga, har testat vid 9 m/s, och byiga dagar.

    Håller på att bygga Steve Shumates F22 (http://www.parkjets.com/F-22-jetset44.html) med vector-thrust, återkommer med setup på denna.

  20. #40
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    2 577
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Flygplan Ultrafly Outrage
    Spännvidd 720 mm
    Längd 760 mm

    Motor Het Typhoon Micro 6-3D
    Fartreglage Assan 10A
    Batteri 1000 mAh 6C 3S GWS / 1050 mAh 15C 3S dualsky
    Prop APC 8x3,8
    Servo 2xTowerPro SG-50 5gram
    Servo 1xSupertec Pico 5gram
    vikt 267 gram + batteri 60-62 gram
    Ordentlig kraft. Kan tillochmed hovra även om jag sätter på mobilen som filmkamera (SE W-880 90gram)
    Kräver ganska vindstilla (< 4m/s)
    Flygtid cirka 15 - 20 minuter beroende på batteri och akrobatik.

    Tålig och snygg depron+frigolitkärra.
    fredrik

Liknande ämnen

  1. Att dela med sig! (Promark)
    Av Ultra Bandit i forum Allmänt och Tips
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 11:14
  2. Dela på varvtalsmätare i klubben
    Av fLa i forum Allmänt och Tips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 22:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •