Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: KMP Spitfire, Seafury, rush, Ikarus 540edge

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard KMP Spitfire, Seafury, rush, Ikarus 540edge

    Lite filmer från gårdagens flygningar.







    Senast redigerat av DrHanke den 2013-03-17 klockan 08:21.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  2. #2
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Först av allt, vilka jävla härliga filmar.....detta är filmar som man kan njuta av.

    Så måste jag nog komma med ett erkännande, jag tror jag har blivit kär....i bokis spitfire, stor, snygg, ser härlig ut i luften och ett skönt ljud från den, jo jag har nog blivit kär.

    Sen DrHanke, planerat eller inte. Den sista landningen med din Shocky måste man jo bara applådera för...snyggt som... fa...
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  3. #3

    flygar henrys avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    226
    Klubb
    LFC "LindlötFlyingCirkus"

    Standard

    Kan inte annat än hålla med. Sista landningen har en klass för sig.
    PDT_Armataz_02_44
    Henry

    Om man har ett problem skall man skjuta det framför sig
    Är man tillräckligt duktig hinner man aldrig ikapp det.

  4. #4

    Standard

    dessa maskiner har ju varit på tals ett par ggr, synd att de ligger långt bort bara... skriver ett par rader så hamnar de i ramp ljuset igen...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  5. #5

    Standard

    Det var fina krumelurer i lufthavet med Rush:en , är det den med 1390mm spv som finns på modell hobby Bränsleflygsidan? Vad är det för el-maskiner som sitter i den?

  6. #6

    Standard

    ah sorry sweeper för lite sent svar...

    Jupp det är rushen på ÖMH hemsida.

    Vi har en Hyperion 3025 om jag inte minns fel, med hyperion reglage och ett par trötta polyquest ackar som är 2+3 celler parallelt, dvs 5s2p. Problemet är att det är gammla ackar och tunga.

    Av mina erfarenheter att dömma så vart den för tung med el jämnför med bokis som hade en med en OS 70, den med OS70 flög så otroligt mkt bättre trots exat samma utr med skillnaden på att min är el. Jag tror att med moderna ackar ex tp eller hyperions vx 3700 så hamnar vikten bättre. Jag har provat den på backen med en 3700 hyperion vx och det var riktigt bra drag, men orkar inte bygga om den för de ackarna...

    Slutet för maskinen kommer att bli med en Saito 70, måste bara få flyga den som bokis flög, helt underbart!

    Varför jag skriver vi är för att vi är två stycken som hade delar på sina håll och vi byggde ihop en maskin av vad vi hade liggandes vart billigt...

    Ska du ha en med el setup så rekomenderar jag att du räknar vikten väldigt nog då den inte alls flyger särskillt bra om vingbelastningen blir för hög. Dessutom verkar den inte gilla att mkt vikt ligger i fram, har ju ackarna långt fram pga tp vilket inte verkar vara en bra lösning, bättre å få dem under bellypannen.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  7. #7

    Standard

    Är helt klart intresserad av Rushen, men man får kanske lugna sig lite.
    Har inte hunnit få hem senaste kärran till hangaret ännu, En Multiplex AcroMaster som jag beställde efter att jag sett film med den och byrådirektörn Väntar på paket från KG Kanske blir RUSH nästa........
    NÄ NU FÅR JAG BARA JE MEJ ( åtminstånde ett kvartal)


    Mvh

    Christer J

  8. #8

    Standard

    Hej drhanke, då har jag lungnat mej i ett kvartal och AcroMaster är väl inkörd så det blev en metanoldriven Rush med SY91 i nosen. Läste i tråden där du skrev att den inte trivs med mycket vikt i fram och att ackarna hamnade långt fram pga tp. Men om man har tp rätt ska det väl vara ok oavsett vart vikten ligger eller missförstår jag något?

  9. #9
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard

    Könsifikt dättahäringa.....

    Ere bara Bokis som flyger hos er i norrland????

    1/2 sosen...
    What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)

  10. #10
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Sos..Norrland =norr om uppsala..
    Christer om Rushen:får den för mycket vikt så blir den oengagerad,lite seg o kan börja klippa vid låg farter,så mycket skojsigare med den lätt!
    Därmed inte sagt att en 91:a är för tungt,allt ska provas!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  11. #11

    Standard

    Okey Bokis, är det vikten drhanke menar så hänger jag med i snacket. Fattade det som att maskinen blev besvärlig bara för att ackarna satt därfram och tp var ok. Jo och nu ska den snart upp med en SY91 i näbben, körde den på marken lite i gårkväll och det var ett väldigt drag. Blåser ganska friskt här nu så det får bli provtur lite senare.
    Sosen: Jo du det är lite glest med flygarkompisar här i Lapplands djupa skogar, så du får flytta hit så jag får en kompis och du får bo lite mer centralt

  12. #12
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Christer du får väl köra 10 mil och hälsa på oss här i Lycksele vi brukar vara rätt så aktiva flygare, dessutom så finns det flera Rushar här.
    //Tobbe

  13. #13
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Spitten gillade jag skarp. Härligt ljud med
    Mvh / Fredrik Glawe.

  14. #14

    Standard

    Tobbe O Jag kommer gärna och hälsar på i Lycksele i sommar. Din flygning med Rushen på eran film bidrog mycket till att jag köpte en.

  15. #15
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Christer det var ju kul att höra.
    Om du har några frågor om Rushen så är det bara att pm:a eller ringa mig.

    Jag kan direkt rekomendera dig att montera både höjd och sidoservot bak i kroppen annars så blir det mycket bly i baken för dig.

    Jag har TP nästan på 140mm mot rekomenderade 100mm, där den är mycket framtung.
    //Tobbe

  16. #16

    Standard

    Tobbe O: Jag hör av mej när frågorna dyker upp. Har enbart höjservot bak nu så jag provar väl så nu till en början. Den är provflugen nu under lördagen och det gick bra Kenneth på ÖMH satte ihop maskinen åt mej så jag har ej kollat själv vart tp ligger. Tycker den flyger bra iaf

  17. #17
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Låter bra.
    Var flyger du i Storuman?
    Vi brukar åka och flyga på en av banorna i Åskilje ibland.
    //Tobbe

  18. #18

    Standard

    Tobbe O: Detta med fält sommartid är ju ett problem för mej. Har med den mindre El-Formosan flygit på en myr efter vägen mot Vilhelmina och buklandat, AcroMaster som är större med ställ har jag bara kört på Rackokalvens is ca 2km från Storuman efter Sorselevägen. Där var det premiär med Rushen i går Nu när man även börjat med en lite större metanolmaskin så blir sommarproblemet större. Mer info om Åskilje är klart intressant, kanske väl långt för en snabbis. Vinter är ju perfekt här med alla isar att välja på om man vill, men just nu bävar jag för snösmältningen.

  19. #19

    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    58
    Jobb
    Maskinförare
    Klubb
    MFK Bunten

    Standard

    Hej Christer. Det finns ju ett gammalt modellflygfällt i Forsvik (om det inte har vuxit igen) Asfaltbana ca 60x6m tror jag, det var 5-6 år sen jag var där o flög. Sök på Eniro: Lat: N 65º 3' 6.79" Long: E 17º 14' 59.52"

  20. #20

    Standard

    Hej Tobben_ Har frågat runt lite om det fältet tidigare och fått höra att det lämnats att växa igen pga att boende störst av buller. Kanske är jag felunderättad, får kolla runt igen. Tack för tipset

Liknande ämnen

  1. ikarus bleriot
    Av HenrikGG i forum Elmodeller
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 16:01
  2. Hjälp med en ikarus extra 330s
    Av Jörgen Johansson i forum Elmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 21:44
  3. Ihopsättning av Ikarus Extrema 330s
    Av Casimir_rc i forum Byggdagboken
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 04:33
  4. Seafury m film (er!)
    Av bokis i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 23:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •