Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: OS 4t .91 Surpass II med pump eller utan?

  1. #1
    tonics avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    909
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard OS 4t .91 Surpass II med pump eller utan?

    Som rubriken lyder.

    Har någon erfarenhet av OS 4t .91 Surpass II med pump och utan pump?


    Jag har lite vänner i staterna. Så jag kan passa på och fråga var man kan tänkas köpa den där?
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

  2. #2
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 638
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Jag har med pump o utan dito..Den största skillnaden är att den blir okänsligare mot tankplacering o att tryckmatning är överflödig..
    Sen att man helt plötsligt måste behålla choken o dra en förlängning för den,det är nog en bisak..Var man köper den i usa spelar mycket liten roll,de är väldigt överens om priset där utom i Kalifornien,där får man betala lite skatt på priset om jag inte minns fel.. PDT_Armataz_02_34
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  3. #3
    tonics avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    909
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis
    Jag har med pump o utan dito..Den största skillnaden är att den blir okänsligare mot tankplacering o att tryckmatning är överflödig..
    Sen att man helt plötsligt måste behålla choken o dra en förlängning för den,det är nog en bisak..Var man köper den i usa spelar mycket liten roll,de är väldigt överens om priset där utom i Kalifornien,där får man betala lite skatt på priset om jag inte minns fel.. PDT_Armataz_02_34
    Tack bokis!

    Du kanske ska ha ett forum som kallas för Motorer?

    Ang Surpass. Om jag förstått rätt så är det ingen skillnad i prestanda?

    Och att pumpen är endast till för bränslematningen?

    Samt att motorn är ca 1000:- dyrare.
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

  4. #4
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 638
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Personligen så tycker inte jag det ,nej...
    Den stora fördelen är att tanken kan sitta var som helst (inom rimliga gränser) o det funkar i alla fall..Se bara till att du använder filter mellan motor o tank,pumpen är inte så förtjust i föroreningar..
    Men som sagt,är lite osäker om fördelarna väger upp prisskillnaden,
    men det är upp till var o en att avgöra!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  5. #5
    tonics avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    909
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    :thank:
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

Liknande ämnen

  1. OS 120 Surpass III
    Av Ompa i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 22:02
  2. Lagerbyte på OS FS-120 Surpass III med pump
    Av sundqvistjohan i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 20:47
  3. Tips; var köpa en bra bensin pump att fylla kärran med?
    Av GliderKing i forum Metanolmodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 07:19
  4. Spinner till FS-120 Surpass III
    Av sundqvistjohan i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 10:09
  5. Hur mycket vakum måste en pump ha?
    Av qv i forum Allmänt och Tips
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 22:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •