Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Black horse p51 mustang

  1. #1
    tonics avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    909
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard Black horse p51 mustang

    Nu har jag beställt min första mustang.

    Det blev en från Black horse. Motor 61 - 91, Spännvidd 1540mm

    Jag vet inte om jag vågar sätta inn min ASP120 4t eller så blir det en Saito 100. Vad tror ni?

    Hoppas jag gjort rätt val?




    Mera info: http://www.americanpioneerhobbies.co...ang_scale.html
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

  2. #2
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 638
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Trort att du ska väga av den med motor..Den vikt du spar på 100:an kommer du annars att få blya ned ifram om den är som warbirds brukar vara..Annars spelar det egentligen ingen roll enl. min mening..
    120:an med en 15x6,det blir drag det!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  3. #3
    tonics avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    909
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    Nej bly vill jag ju inte använda.

    Tack för tipset.

    Har du flugit en Mustang Bokis?
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

  4. #4

    Standard

    Black Horse's P-47 (kom samtidigt som P-51'an) ska tydligen flyga riktigt bra, så det gör säkert även denna
    Mycket trevligt att det är flaps på dessa kärror.

    Mustanger gillar att flygas fort har jag förstått det som och det kommer den nog göra med den motorn.
    //Jocke
    #modellflyg @ EFNet

  5. #5
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 638
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Jodå,jag har flugit ett par olika Mustanger men man ska komma ihåg att ingen är den andra lik,det är ju i vingen flygegenskaperna sitter o på de mindre så ändrar man(förhoppningsvis) profilen till något snällt o trevligt,det syns inte speciellt mycket om man har en annan profil än förebilden..Tyvär så finns det såna små warbirds som jag inte alls gillar men det är omöjligt att förutsäga innan man har byggt ihop dem o luftat flygetyget om det är bu eller bä...Dock så är samtliga warbirds som jag har flugit väldigt hala i luften o att din har flaps är ett väldigt plus vid landning när man har lärt sig att använda dessa,upp på höjd o prova dig fram! Mixa höjden med flapsen så att kärran dyker lite med full klaff så blir det mycket lättare att få ner den i en bit..O sen...HÅLL FARTEN!
    Det är A och O när du spakar sådan här tingestar..Du kan inte tro hur lång tid en del av dem har att göra att komma ur en klippning o få luft under vingarna,trepunkta inte utan flyg in ,se sista filmen på spitten så förstår du vad jag menar,det är ett skolexempel på vad som händer när man tappar farten för mycket innan sättning...Hoppas det hjälper lite Toni,fråga på så finns det säkert fler kloka huvuden som kommer med tips o råd...
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  6. #6
    tonics avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    909
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    Flapps har jag aldrig använt! Så era tipps är kanon.

    Jag har aldrig tidigare haft WB kärror, bara flugit F3A och liknande arobatic.

    Där mot har jag ägt flygplan som varit hala och känsliga mot klippning mm.

    Jag tror att mustangen kommer flyga som en dröm, och förhoppningsvis kommer den att passa min flygstil.

    Det kommer att vara kul och utmanande att använda flapps!

    Jag kommer att lägga upp bilder under byggtiden så att ni får se Black Horse kvalite mm.

    Tack!
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

  7. #7
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 638
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    :wave:
    Ska bli kul o läsa det bygget..Spara inte på kameran!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  8. #8

    Standard

    tonic nu har du haft modellen mer än 24 timmar, vart e bilderna på bygget PDT_Armataz_02_41
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  9. #9
    tonics avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    909
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    De är på (G). Jag fick hem modellen i går (Torsdag).


    Jag kan konstatera att det är en "riktig" ARF, då man bara behöver limma Stabbe, fena och vinghalvorna. Annars är likage, roder, Flaps, canopy, pilot och andra små detaljer på plats.

    Black Horse P51:an är mycket fint byggd, med Oracover som klädsel, samt att allt är laserskuret. Kan varmt rekomendera denna ARF.

    Ska lägga upp lite bilder under dagen!!!
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

Liknande ämnen

  1. Erfarenhet av Black Horse Yak 54 EP/GP 46
    Av jerrysoderberg i forum Metanolmodeller
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 21:07
  2. Mustang P-51 .60 Black Horse
    Av stefant i forum Metanolmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-04, 16:07
  3. Black Horse Piper J-3 Cub?
    Av Ålänning i forum Metanolmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 13:07
  4. Black Horse - Katana 60 ARF
    Av mac77 i forum Byggdagboken
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 21:41
  5. Fortsättning på Black horse p51 mustang
    Av tonic i forum Byggdagboken
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 22:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •