Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 40 av 40

Ämne: Fortsättning på Black horse p51 mustang

  1. #21
    tayghers avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    739
    Jobb
    Säljare, mekanik
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Tjusigt, Toni!! PDT_Armataz_02_44

    Det verkar som om Du har haft roligt med videoredigeringsprogrammet oxå!! Härligt att se och höra P51:an passera över fältet i solnedgången..
    Hoppas på att kunna övertala klubbkompis med DV-kamera att filma lite Dago Red på torsdag om vädret är med oss.

    Mvh, Lars
    Flyg lågt och fort!

    Mvh, Lars Westin

  2. #22
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 098
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Grattis Toni!

    Skönt att premiären gick bra...
    Den både låter och ser riktigt bra ut.
    rayer:

    Provade du klaffarna förresten?
    /\/\vh // /\/\r J.

  3. #23

    Standard

    Härligt härligt! Ser fram emot mer filmer på denna maskin
    //Jocke
    #modellflyg @ EFNet

  4. #24
    tonics avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    909
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr J
    Grattis Toni!

    Skönt att premiären gick bra...
    Den både låter och ser riktigt bra ut.
    rayer:

    Provade du klaffarna förresten?
    Jo då. Full klaff ca:70 grader. Gick som det skulle.


    Glömde tacka AirMedia för Leveransen av ASP 120 motorn och diverse tillbehör samt Skånehobby för leveransen av Mussen, servo mm.

    Tack ska ni ha för en bra service!!!
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

  5. #25

    Standard

    Fint!! Hoppas min Kyosho Mustang flyger lika bra när den är klar.

    Ser att det bara är en stjärna på ena sidan på din vinge med.
    Trodde dom hade glömt att sätta dit en på en utav mina vingar. Men det
    skall vara så då eller?

  6. #26
    tonics avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    909
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Birdtwig
    Fint!! Hoppas min Kyosho Mustang flyger lika bra när den är klar.

    Ser att det bara är en stjärna på ena sidan på din vinge med.
    Trodde dom hade glömt att sätta dit en på en utav mina vingar. Men det
    skall vara så då eller?
    Det finns nog olika typer av schema för dessa plan. Så jag tycker det ser bra ut som den är.

    När kommer Bilder och video på din?
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

  7. #27
    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 156
    Klubb
    Södertörns RFS, Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Snyggt Tonic! Härlig film och ljud!! PDT_Armataz_02_43

    Citat Ursprungligen postat av Birdtwig
    Ser att det bara är en stjärna på ena sidan på din vinge med.
    Trodde dom hade glömt att sätta dit en på en utav mina vingar. Men det
    skall vara så då eller?
    Toni har gjort helt rätt när han satte på stjärnorna. Så här ska de sitta:
    - En stjärna på översidan av vänster vinge.
    - En stjärna på undersidan av höger vinge.
    - Stjärnorna på kroppen ska "peka uppåt", dvs den sida med EN (1) spets. Detsamma gäller stjärnorna på vingarna som ska "peka" mot framkanten.

    Det är skrämmande att ibland se hur amerikanerna själva inte kan montera stjärnorna rätt på sina modeller. Det är som om man skulle sätta svenska kronmärken upp och ner....

  8. #28
    colssons avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 184
    Jobb
    CNC Operatör på waterjet maskin.
    Klubb
    Fredlös

    Standard

    Då lyckades vi båda två!
    http://www.rcuniverse.se/viewtopic.php?t=112
    / Christian Olsson

  9. #29
    tonics avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    909
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av colsson
    Grattis, ser fam mot flera fina bilder och lite text
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

  10. #30

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tonic
    Citat Ursprungligen postat av Birdtwig
    Fint!! Hoppas min Kyosho Mustang flyger lika bra när den är klar.

    Ser att det bara är en stjärna på ena sidan på din vinge med.
    Trodde dom hade glömt att sätta dit en på en utav mina vingar. Men det
    skall vara så då eller?
    Det finns nog olika typer av schema för dessa plan. Så jag tycker det ser bra ut som den är.

    När kommer Bilder och video på din?

    Video kommer så småningom när första lyftet är avklarat. Är helst
    själv när jag skall prova nya modeller.


    Det var jui bra att det var rätt med stjärnorna. Hade gått och stört mig på
    de annars. Bilden på min kartong föreställer en mustang med två
    stjärnor på varje vinge, så de verkar ha vart fel innan. :roll:

  11. #31
    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 156
    Klubb
    Södertörns RFS, Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Birdtwig
    Det var jui bra att det var rätt med stjärnorna. Hade gått och stört mig på
    de annars. Bilden på min kartong föreställer en mustang med två
    stjärnor på varje vinge, så de verkar ha vart fel innan. :roll:
    Läste senaste numret av Allt om Hobby på Pressbyrån idag. Kjell Stenbom testade Thunder Tigers P51-D Mustang (kommer säkert i MFN också....). Kjell lyckades vända varenda stjärna upp och ner. PDT_Armataz_02_28
    Han var iaf konsekvent!

  12. #32
    tayghers avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    739
    Jobb
    Säljare, mekanik
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    He he he... :badgrin:

    Skall spana in detta när nästa nummer av MFN dimper ner i brevlådan..
    (Snacka om stjärnsmäll..)

    /Lars
    Flyg lågt och fort!

    Mvh, Lars Westin

  13. #33
    tonics avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    909
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard Då hände det som inte skall hända.

    Då hände det som inte skall hända.

    Min Musse gick i backen. Mycket tråkigt och inte blev det mycket kvar av den. Den flög enormt snällt och fint. Den gick mycket fint i extremt låg fart och all roderverkan var direkt. Samma sak var det när den flög i full fart. Det som var tråkit var att den gjorde en snap roll när jag gick ur en loop samt när jag tog för mycket höjt. Jag visste inte vad detta berodde på. Så jag fick flyga det enligt dess regler. Det som bekymrade mig var, om jag kom i en situation där jag vart tvungen att dra mycket höjd så visste jag att den skulle snap rolla och därmed förlora all lyftkraft samt att roderverkan var obefintlig. Jaja är man med i leken får man leken tåla.

    Jag funderade över vad som gjorde att kärran hade dessa tendenser. Och pratade med Jonny ”Baronen” här på RCU och han menade på att flygplan som är för frammtunga tendera att snappa över i ryggläge när man drar mycket höjd. Det lät konstigt tyckte jag. Efter att jag kommit hem pratade jag men colsson. Han simulera detta i sin G3 sim. Där fick han samma tendenser. Jag provade också att simulera detta i AFPD och det visade det att det blev exakt samma tendenser med simulatormussen som mitt flygplan.

    Jaja sorgen är enorm, men jag har redan bestämt mig för att införskaffa en lika dan till våren. Då kommer jag inte att ha den lika framtung som den första Mussen.




    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

  14. #34
    Ompas avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    2 957
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Karlstad MFK

    Standard

    Usch och fy. Det är alltid lika tragiskt när detta händer. En liten klen tröst i eländet är väll att vi alla inom denna hobby någon gång råkat ut för detta.
    Jag lider med dig...
    PDT_Armataz_02_06
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  15. #35
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 098
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Usch vad trist! :headwal:
    Men det är rätt inställning att dra lärdom och komma igen... (ja, jag vet, det är lätt att säga, men inte lika lätt att göra)
    /\/\vh // /\/\r J.

  16. #36
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 639
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Beklagar!
    Men kul o höra att du ska på´t igen..
    Shit happens och att den snapprollar ur dyken är ju beroende
    oftast på framtunghet men oxå att kärran har hög vingbelastning(=tung)..
    Det blir ofta problemet med "små" warbirds...
    Vore jag dig skulle jag gå upp en zize på kärran,i det här fallet så gäller faktiskt "Bigger is better"....
    Hur som haver,tack för en riktigt trevlig byggtråd! :best:
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  17. #37
    tayghers avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    739
    Jobb
    Säljare, mekanik
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Tråkigt att läsa att Mussen blivit mosad! :down:

    Jag har ju två Mustanger och ingen av dem har några knepiga tendenser. Flyger bl.a. en TWM musse spv. 1640 med en Magnum 91FS i nosen, möjligtvis blir den kanske inte lika tung som den hade varit om den hade haft en 120-motor så det är klart..

    Men vi modellflygare är ju som tur är ganska hårdhudade så lycka till med nästa P51:a. Det finns ju en hel del olika fabrikat att välja på..

    Återigen, beklagar sorgen och tack för en mycket bra byggtråd.

    Mvh, Lars
    Flyg lågt och fort!

    Mvh, Lars Westin

  18. #38
    tonics avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    909
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    Tack alla för er tröst. Det hjälper en hel del.
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

  19. #39
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Inlägg
    1 291
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Synd på Mustangen tonic! Men bra att du skriver om orsaken till kraschen. Har själv varit mycket nära att totalkvadda min Sukhoi SU 31 (Black Horse) http://www.rcuniverse.com/product_gu...fm?kit_id=3434 med en spännvidd på 178 cm och vikten 5½ kg då jag skulle testa en fyrkantsloop. I det sista hörnet när modellen kommer rakt ner och jag drog fullt höjdoder utan motorpådrag blev det en hel del adrenalin i kroppen kan jag säga. Lyckligtvis hade jag tillräcklig höjd för att reda upp det, men efter detta har jag jag inte gjort flera fyrkantsloopar och blivit en aning försiktigare med höjdrodret på high rates.
    Vet inte om vingbelastningen är för hög eller om jag har för framtung modell. Hur som helst har jag i helgen bytt till en 5-cells Sanyo mottagarack som jag placerat litet längre bak. Ska försöka brassa på med höjdrodret igen (two misstakes high) och se om tendenserna att klippa/snap rolla finns kvar. Tack för tipsen!

    Johan

  20. #40

    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    65
    Jobb
    Smurf ;)
    Klubb
    Trosa RCK

    Standard

    Jag kan inte tänka annat att...
    Tråden började som en byggtråd, blev en gemytlig flygtråd, återgick till att bli bygg(sats)tråd.
    Jag har ju hört talats om "Kitbashing" men det här är att gå ett par steg för långt.

    Bryt ihop och kom igen Toni, att flyga warbirds är kanon!

    Lycka till!
    Tomas

Liknande ämnen

  1. Erfarenhet av Black Horse Yak 54 EP/GP 46
    Av jerrysoderberg i forum Metanolmodeller
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 21:07
  2. Mustang P-51 .60 Black Horse
    Av stefant i forum Metanolmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-04, 16:07
  3. Black Horse Matrix .60
    Av colsson i forum Recensioner
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 14:20
  4. Black Horse Piper J-3 Cub?
    Av Ålänning i forum Metanolmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 13:07
  5. Black horse p51 mustang
    Av tonic i forum Metanolmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 10:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •