Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Minskad aktivitet på RCU.se ?

  1. #1


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard Minskad aktivitet på RCU.se ?

    Hej,
    Tidigare i sommar upplevde jag det som att det i stort sett var lika mycket aktivitet här på RCU som på SMF - trots att det är avsevärt färre medlemmar här.
    Men senaste tiden är min spontana bedömning att det avtagit här och tilltagit på SMF ...
    Flera som upplevt samma ? Orsaker ? Kanske finns det trots allt inte plats för flera likartade Forum på den begränsade marknaden som Sverige är ?
    Jag tycker det vore tråkigt eftersom jag upplevt "stämningen" här på RCU som klart bättre än vad den under senaste månaderna varit på SMF.
    Men som sagt...bara mina egna små funderingar och observationer...
    Hälsningar
    Roger

  2. #2
    colssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 184
    Jobb
    CNC Operatör på waterjet maskin.
    Klubb
    Fredlös

    Standard

    Jag tycker snarare att det är fler och fler som skriver.. !?


    Tony! Statistik?? :?:

    Jag håller med dig Roger om att stämningen här har blivit mycket bättre än den var på SMF i "slutet" när flera hoppade av.
    / Christian Olsson

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Christian,
    Möjligen fler som skriver - men då skriver varje individ mindre...
    "Förr" när man gick in och gjorde "refresh" hade det ofta hänt saker i många trådar - numera är det inte ovanligt att det inte hänt nåt alls.
    Eller också kollar jag för ofta..
    Hälsningar
    Roger

  4. #4

    Standard

    Ingen fara tycker jag, relativt låg aktivitet överallt. Lite folk på gymmet, lite folk i centrumet (täby centrum), lite folk ute på gatorna, nästan inga köer i täby (brukar vara det), lite folk på rcuniverse, flyginggiants, wattflyer mfl.

    Visst fler kanske är på SMF, alla forum har upp och ner gångar. Vilket är bra för den fria konkurensen om "skribenterna".

    Jag tycker iaf att det är bra här på RCU, mindre "blaj inlägg", bättre bygg trådar iom byggdagboken, mer filmer än SMF. Tror att folk sitter hemma å kollar IDOL och alla andra såpor... Vi har val, många kollar valdebatter och försöker välja sida.

    Vi får helt enkelt acceptera en depression tid just nu PDT_Armataz_02_44
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  5. #5

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Jag har inte så stor erfarenhet om SMF då jag är relativt ny inom just flyg men denna sidan verkar fan så mycket bättre samt trevligare än SMF sida. Kollar denna sida ca 4-5ggr om dan minst för att följa alla intressanta trådar här finns.

  6. #6
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    om det är dåligt med fart i forumet så beror det ju helt klart på en sak!

    alla är ute och flyger 8)

  7. #7
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Lite skrivande från mig. Men när man börjar på FMTS så har man inte internet som innan
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  8. #8
    tonics avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    904
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    Lite statistik!!!

    Från start till i dag!



    Från augusti till i dag!


    Snart är vi uppe i 1 miljon sidvisningar, och dryga 66000 unika besök. Så visst finns det aktiviteter här.

    Men nu har det varit sommar och folk är upptagna med uteaktiviteter. så det kommer självklart att öka nu till höst och fram till sommaren 07.
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

  9. #9


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    110
    Klubb
    Mfk Albatross

    Standard

    Nått viktigt är också att ha en bra chat där alla kan deltaga (Drar folk ), nått som vi inte har ännu kanske..

  10. #10


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej igen,
    Ja, ingen är gladare än jag om jag har fel..
    Men vi får väl hoppas att det blir ännu bättre fart när vintern nu närmar sig...
    Hälsningar
    Roger

  11. #11
    tonics avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    904
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av |mix
    Nått viktigt är också att ha en bra chat där alla kan deltaga (Drar folk ), nått som vi inte har ännu kanske..
    Hittar någon en bra IRC cahatt som vi kan använda direkt i PHPBB, så aär det välkommet. Jag har inte tid att själv koda en egen. Om vi hittar en så lägger jag upp det på stubinen.
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

  12. #12

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard Suger i mig och läser (läs lär mig) så mycket jag hittar

    Som pånyttfödd modellflygare är motivationen på topp och kunskapstörsten osläckbar! Jag är medlem på andra listor (skärmflyg) och jag tycker faktiskt den här är bäst av alla! Jag skriver inte så mycket men läser allt som har med elflyg att göra. Dock märker jag att det är ofta samma personer som står för inläggen och jag skall så småningom bli en av dem. Följer även vad som händer på Svenskt Modellflyg och tycker att den är OK.
    Ni som nyss börjat med elflyg eller ni är gamla rävar dela med er av alla upplevelser till oss andra, vi blir SÅ inspirerade!
    Flyger så mycket att grannarna undrar om jag blivit fanatisk inte fantastisk!
    /Göran

  13. #13

    Standard

    Det är ofta så på forum att få skriver och många läser... Många tror jag e rädda för att skriva och sedan bli "uthängd" för sin åsikt.... Kolla på rcuniverse.com och SMF, inte så många skribenter där heller, utan de som skriver skriver mycket å resten håller med eller lägger en kort mening bara.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  14. #14

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    22
    Jobb
    Automationselektriker
    Klubb
    MFK Apollo i Vetlanda

    Standard

    Jag är med i båda forumen här och på SMF, läser det som ger mig kunskap, svarar ibland så det kan vara till hjälp. Det som är lite tråkigt är att en del frågor upprepar sig och är med i båda forumen, samma fråga.

    //Daniel

Liknande ämnen

  1. åmfk sportlovs aktivitet
    Av kenneth67 i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 19:55
  2. Låg aktivitet!
    Av Tobbe O i forum Allmänt och Tips
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 22:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •