Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 31 av 31

Ämne: Är det fler som inte fått Modellflygnytt på länge?

  1. #21

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    516
    Jobb
    Officer/Flygtekniker JAS 39
    Klubb
    ÖMFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor
    Hej,
    Men som vi misstänkt så tyckte ju tävlingsledaren för Skala-VM:et att det genomförts på ett utmärkt sätt som vi kan vara "berättigat stolta över"...
    Huruvida de som besökte tillställningen som åskådare tyckte detsamma är väl tveksamt av alla negativa kommentarer att döma...
    Hälsningar
    Roger
    Man får ju tänka på att alla dessa besökare inte är "sakkunniga" och kan därmed inte avgöra om det var bra eller ej.

  2. #22

    Standard

    Den främsta anledningen till att man inte får MFN direkt hem i brevlådan är att ens klubb inte registrerat en som medlem i SMFF.

    Eftersom MFN diskuteras allt som oftast tänkte jag här ta chansen att be om uppslag till nya teman om temanummer iden skall fortsätta måste vi ju skriva om vad ni vill läsa. Har ni några bra ideer? OBS man blir inte påhoppad och bedd att skriva bara för att man utrycker en önskan om ett speciellt tema.

    MVH Mange Söderling

  3. #23
    colssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 184
    Jobb
    CNC Operatör på waterjet maskin.
    Klubb
    Fredlös

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mange_S
    Den främsta anledningen till att man inte får MFN direkt hem i brevlådan är att ens klubb inte registrerat en som medlem i SMFF.

    Eftersom MFN diskuteras allt som oftast tänkte jag här ta chansen att be om uppslag till nya teman om temanummer iden skall fortsätta måste vi ju skriva om vad ni vill läsa. Har ni några bra ideer? OBS man blir inte påhoppad och bedd att skriva bara för att man utrycker en önskan om ett speciellt tema.

    MVH Mange Söderling
    Alla i vår klubb är SMFF registrerade och tidningen har alltid kommit i lådan tidigare.

    Teman? Skalabygge, Målningstekniker, produkttester/recensioner är alltid av intresse.
    / Christian Olsson

  4. #24
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mange_S
    OBS man blir inte påhoppad och bedd att skriva bara för att man utrycker en önskan om ett speciellt tema.

    MVH Mange Söderling

    Inte lova för mycket Mange! PDT_Armataz_02_01
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  5. #25
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Den dök upp i min brevlåda idag...
    /\/\vh // /\/\r J.

  6. #26

    Standard

    min mé

    /Peter[/code]

  7. #27


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Mange,
    Vi i detta Forum vill ju gärna ha mera RC-flygartiklar i olika former.
    Förstår att friflygarna är klart mera aktiva att skriva - speciellt i relation till hur många dom är - men till yttermera visso så är ju huvuddelen av medlemmarna i SMFF radioflygare.
    Sen saknar jag också info från Styrelsen - alltså vad som händer i Förbundet. Nån sida i varje nummer borde berätta lite om vad Styelsen jobbat med senaste tiden och vad som ligger närmast framåt i tiden. Eftersom Förbundets WEB-sida är så anskrämligt dålig och tom på info f n så måste denna information komma via tidningen.
    Skall SMFF överleva så gäller det nog att visa för medlemmarna vad man gör i Styrelsen och i grenarna. Och f n har vi inget bättre skyltfönster än MFN !
    Får samtidigt säga att senaste numret trots friflygspecial var ett rätt hyfsat nummer.
    Hälsningar
    Roger Eklund
    PS: Du borde kanske skapa en egen tråd med "Önskemål till MFN" ?

  8. #28

    Standard

    Tidningen har hunnit upp till oss i norr också

  9. #29
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Jag fick tidningen idag - tisdag.

    Jag ser också hur Peter Kjälloff sammanfattar Skala VM. "SMFF har slutfört ett hedersuppdrag åt FAI, för vilket vi kan vara berättigat stolta"!!!!!?!

    Är karln blind och döv?

    Skala VM var en skandal vad gäller all besökande publik. Avstånden mellan de olika aktiviteterna, Catering (överord att kalla detta Catering), WC'n och inte minst INFORMATIONEN var ju en katastrof!

    Hur kan man då tycka att man gjort ett bra jobb?

    Funktionärerna slet hårt med en organisation som var amatörmässigt upplagd. Funktionärerna var det synd om.

    Nej hade Skala VM skötts bara hälften så bra som WASG-2006 hade det varit en succé. Med enkla medel och en bra organisation fungerade det evenmanget mycket bra och var kul både för publik och tävlande.

    Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

  10. #30
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Jag fick den igår, helt otroligt. Eftersom jag normalt brukar få den en månad efter mina kamrater.
    //Tobbe

  11. #31
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard

    Fick nr 4 igår... (var tog 2och 3 vägen?) Kunde kvittat.... Ngn som bygger en moddad fluga?

    Sosen..
    What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)

Liknande ämnen

  1. Ett projekt som fått vänta länge på sin tur
    Av Sweeper i forum Byggdagboken
    Svar: 738
    Senaste inlägg: 2014-07-07, 06:12
  2. Svar: 79
    Senaste inlägg: 2013-10-20, 18:26
  3. Modellflygnytt ???
    Av NickeL i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 12:41
  4. Modellflygnytt
    Av Tobbe O i forum Allmänt och Tips
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 22:26
  5. Modellflygnytt
    Av Tobbe O i forum Allmänt och Tips
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 13:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •