Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Törs man ladda (snabbt svar)

  1. #1

    Standard Törs man ladda (snabbt svar)

    Det var en kväll för en 1 månads sen och jag var uta och flög med trushen(el) och tappade accen från planet när jag rollade och accen föll rakt ner i vete åkern och där har den legat.Men nu när bonden hade skördat så var jag ut och sökte accen och kan ni tänka er jag HITTADE den

    Så jag tog hem den mätade volten,den visade 11,3v,allstå iskick.Men en liten bul på sig.

    Så törs man ladda accen? :?:
    Laddar även isåfall i en kruka.

  2. #2
    colssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 184
    Jobb
    CNC Operatör på waterjet maskin.
    Klubb
    Fredlös

    Standard

    Tja testa att ladda den utomhus (under tak :!: )
    / Christian Olsson

  3. #3

    Standard

    Kanke var lite vårdslöst att låta den ligga kvar på åkern, tänk om den hade smällt när skördetröskan körde över den. Antar att du letade men inte hitta den. Skönt allt är ok, men man bör nog göra allt för att hitta förlupna LiPo ackar.

    /fLa
    T-Rex 450XL CDE
    Blaster DLG
    PCM 9X II

    Blir det flygväder kommande veckan? Kolla in vädret
    http://knasurf.silverskar.se

  4. #4

    Standard

    Accen fungerar,laddade den igår.

    Sökte som fan men kunde inte hitta den,Tanken fanns alltid,tänk om den skulle ha fattat eld PDT_Armataz_02_28

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 918
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fLa
    Kanke var lite vårdslöst att låta den ligga kvar på åkern, tänk om den hade smällt när skördetröskan körde över den. Antar att du letade men inte hitta den. Skönt allt är ok, men man bör nog göra allt för att hitta förlupna LiPo ackar.

    /fLa
    Hej,
    Ja, jag skulle nog inte kalla det vårdslöst - casimir gjorde säkert vad han kunde men det är som att leta efter en nål i den berömda höstacken..
    Nån större katastrof hade knappast hänt även om den kortslutits av skördetröskan - jag har själv "eldat upp" en LiPo i samband med kvadd och den "eldar" snabbt men går lika snabbt över lyckligtvis. Rent teoretiskt har den givetvis kunnat tänt på torrt hö men min spontana bedömning är att det är rätt långsökt trots allt...
    Men visst skall man vara så försiktig som möjligt - det är helt rätt !
    Hälsningar
    Roger

  6. #6

    Standard

    Min mamma,pappa och min morfar var med och sökt PDT_Armataz_02_45

    och denna sommar hade det varit torrt så därför var man nog rädd om det skulle ha börjat brinna,mycket torrt
    Imorron skall jag pröva accen i formosan

  7. #7

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard Vem har tips på hur man förankrar batterier säkert?

    Jag tycker att det verkar allmännt dåligt med fäste av batterier i elflygplan. Jag har sett flera tappa sina i luften.
    Exempelvis MPX Magister borde vara ett föredöme? har enbart en rand kardborreband längst fram på ett rätt så tungt batteri vilket är helt OK så länge som man inte flyger mera avancerat eller landar hårt ;-) Batteriet tappas väl inte men kan nog lossa och ändra TP?
    Jag kan knappast komma på någon lösning själv - ett långt batteri bör kunna bytas utan att ta itu planet för att fästa på flera ställen. Lika illa är det väl med depronkärror där varje gram räknas.

    Jag har en kompis som letat batteri med metalldetektor men inte funnit det efter långt sökande trots att området det kunde hamna i var rimligt litet.

Liknande ämnen

  1. Törs man köpa skit billiga lipo ackar?
    Av bogieboy i forum Batterier och Laddare
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-01-05, 15:56
  2. Törs man satsa på en Fr SKy 2,4 inbyggnadsmodul
    Av Wulfman i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2011-01-24, 14:13
  3. om ni tycker att ert nya fart plan e snabbt...
    Av sm3xrq i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-04, 09:26
  4. Ladda och ladda ur NiMH med Hyperion?
    Av Ålänning i forum Batterier och Laddare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 18:22
  5. svara snabbt.
    Av jocken90 i forum Helikopter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 19:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •