Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Timmele...

  1. #1
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard Timmele...

    Färg på sidorna/ plåt på taket/ Enda tråkiga är att av 15 st aktiva så dyker 3 upp när det är arbete...


    Slöisar de andra....)

    Ordförande SoSen....
    What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)

  2. #2

    Standard

    Hehe Sosen 20% uppslutning är väl inte så illa ändå .
    Bilder på stugan då
    Mvh Mats J
    Mats Jonsson född 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller före det.

  3. #3
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Sosis,då har du inte sett allt -i-allon som vi har här på LFC..Han kommer som ett skållat varje gång det ska klippas eller dyl..
    ...lystrar när man skriker : - BOOOOKISSS!!!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  4. #4

    Standard

    Jaha, onsdag kväll och flygdag. Jag flög själv i min ensamhet ett par omgångar med min Vagabond. Efter ett tag dök vår klippansvarige upp utan plan.
    Uricehamns modellflygklubb har ingen större aktivitet ens när det gäller flygning heller.

  5. #5
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Nej, så är det tyvärr. Det är ett fåtal eldsjälar som drar lasset.

    (Lite Off -Topic, men ändå); Hur ska man någonsin kunna upparma krafter i klubbarna att göra något åt SMFF?

    Jag är fortfarande upprörd över SMFF's stadgar som säger att det endast är klubbarnas REPRESENTANTER som har rösträtt på årsmötet!

    Hur många av Er kära modellflygare har fått frågan från Er styrelse hur de ska rösta på årsmötet? Jag tror inte att det är fler än man kan räkna på handens fem fingrar.

    Det är som att låta min lokala ICA-handlare rösta i riksdagsvalet åt mig. Man tar sig för huvudet.

    Nej dags att hitta på något nytt. Vad sägs om RC-flygförbundet?

    Medlemsavgift max 100 kr/år.

    För 100 kr/år i medlemsavgift bör man få minst:
    - Ansvars- och Olycksfallsförsäkring värd sitt namn
    - Jurist- och konsulthjälp för klubbar och medlemmar gällande exempelvis buller, bevakning av frekvenser och bestämmelser, etc.
    - Information om exempelvis hur man söker bidrag och stöd från kommun och landsting.
    - Ett RC-flygforum där alla är välkomna
    - Roliga RC-Flygmeetings där alla modellflygare från landets alla hörn kan sammanstråla och ha gemensamt utbyte av fest och glam, men även Workshops, föredrag, utställningar, mm.
    - Hjälp till "skolutrustning" att ha när man ska värva nya medlemmar på skolor och fritids.
    - RC-Flygförbundet ska ha en helt genomskinlig organisation där korten alltid ska ligga på bordet.

    Med en såpass låg medlemsavgift kan vi också nå alla Parkflygare och spontanflygare som inte flyger på klubbfälten och inte vill betala 600- 1200 kr/året i medlemsavgift.

    Styrelsen skulle bestå av ett antal DEMOKRATISKT valda "Språkrör" som sköter det praktiska.

    Utskick - ganska få varje år. Egentligen bara medlemsavgiften och vidhängande information. Dessa utskick hyrs in externt och administreras av ex. Posten som till en låg kostnad tar hand om det. Man skickar en datafil till dem så fixar de resten.

    All information ska hela tiden finnas tillgänglig på Internetsidan tillsammans med möjligheten för dialog med "språkrör" och andra medlemmar.

    Med en såpass låg - och mer rimlig - medlemsavgift hade vi kunnat skjuta fart på modellflygklubbarna som hade fått mer pengar över till att stötta sine egna lokala medlemmar. Kortare och kostnadseffektivare vägar för ekonomiskt stöd på lokal nivå.

    ... bara in idé
    Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AM
    Med en såpass låg - och mer rimlig - medlemsavgift hade vi kunnat skjuta fart på modellflygklubbarna som hade fått mer pengar över till att stötta sine egna lokala medlemmar. Kortare och kostnadseffektivare vägar för ekonomiskt stöd på lokal nivå.

    ... bara in idé
    Mvh
    Ove
    Håller helt med!
    Det är bara fråga om vem som kan vara med och dra detta nya lass.
    För min egen del är det sista året jag är med i SMFF. I fortsättningen ska jag bara betala in medlemsavgift till Ulricehamns och Borås modellflygklubbar.

  7. #7
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard

    Alltid få flygdagar på hösten :cry: Konferenser till 17.00...Mörknar vid 18.30...

    Och än värre blir det när vi ställer tillbaka klockorna en timma....
    Du var ju uppe hos oss så du skulle väl också räknas in som närvarande Bosse (sorry)

    Toppenfint väder idag... Konferens på Norra Latin i Stockholm.. Åkte 04.30 och var tillbaka 21.00.

    Lägga golv hos dottern på lördag.... Men på söndag skall jag attan i mej flyga!!! Hmmm Om inte regn/blåst/snö/hagel/storm/jordbävning/vulkanutbrott/eller laviner sätter stopp... ÄÄää f.n jag flyger nog ändå....

    SoSen...
    What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)

Liknande ämnen

  1. Timmele RC Fly-In & SwapMeet2012
    Av patrik jo i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 21:44
  2. blogg bilder från timmele/UMFK meeting
    Av kenneth67 i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-05, 22:27
  3. Combat i timmele
    Av kenneth67 i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •