Citat Ursprungligen postat av McRegor
Ja, oavsett om ljudet kommer från fartreglaget självt eller från motorn så genereras det i vart fall i fartreglaget. Och det var väl frågan
Roger
Jo, men det var intressant att få veta att själva motorn är högtalaren, jag trodde faktiskt igår att det var själva fartreglaget som lät.

När jag senare läste på nätet om hur man kan programmera reglaget med sändaren genom att lyssna på olika signaler så står det också i den manualen att motorn fungerar som högtalare vid programmeringen.

Några funderingar:
1. I manualen står att man ska programmera reglaget utan propeller, samtidigt har jag läst att man aldrig ska köra utan belastning för då kan motorn gå sönder. Hur bär man sig då åt vid programmeringen med sändare när man använder trottelspaken? (Iofs inget problem för mig, standardprogrammeringen är för 3-cells LiPo och mjuka starter - passar mig bra.

2. Det står att man MÅSTE programmera om fartreglaget för 2 cells LiPo om man vill köra med det. Hur gör man det med sändare? Ska de som vill köra reglaget på 2-celler köpa en 3-cells LiPo och koppla i den och därefter programmera reglaget för 2 celler eller koppla i en tvåcells LiPo och göra omprogrammeringen med den? :-D

Rent hypotetiska frågor eftersom jag själv kör med standardinställningar.