Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Rykte om oseriösa handlare som säljer T-Rex kopior!

  1. #1

    Standard Rykte om oseriösa handlare som säljer T-Rex kopior!

    Efter att ha varit borta en vecka och kommer hem och läser mina mail så visar det sig att flera av dom är frågor om mina T-Rex som jag säljer är kopior. Tydligen är det så att detta har startats ett "rykte" av importören av Align i Sverige att det finns oseriösa handlare i Sverige som håller på med detta. Denna kommentar låg tydligen på deras hemsida men verkar som den tagits bort eftersom jag inte kan finna den.

    Jag vet att detta inte är riktat mot min verksamhet direkt men eftersom RzTec tillhör dom få som direktimporterar så känner jag mig ändå lite utpekad och vill därför kommentera detta eventuella rykte.

    RzTec inhandlar inte våra produkter från Align direkt och inte heller från den svenska importören, Skulle vi göra det så är vi mer eller mindre tvingade till att följa den prisblid som redan är fastlagd för den svenska marknaden vilket helt strider mot min syn på vad man kallar sund konkurrens som är till för att gynna er kunder.

    Om det finns något konkret bakom ryktet med billiga kopior eller om det är ett försök att minimera konkurrens från direktimport får vara osagt. Jag utgår dock från att den svenska importören endast ser till kundernas bästa.

    RzTec säljer inte medvetet några kopior och våra Ready To Fly satser monteras inte av Align utan av en mellanhand. Jag har själv nu ägnat lite tid med att undersöka och jämföra en av mina T-Rex med delar som kommer från en Align partner och inte kunnat finna några som helst tecken på att dessa skulle vara kopior.
    Jag kommer i börja av veckan lägga ut en mängd detaljerade T-Rex foton på min hemsida, anledningen till detta är att detta ger alla möjligheten att hjälpa mig i bedömningen om detta kan vara en kopia. Samtidigt inbjuder jag den svenska importören att om han så önskar personligen få undersöka en helikopter och bedöma dess äkthet.

    Skulle det mot min vetskap visa sig att det är kopior som jag säljer så kommer jag givetvis genast upphöra med försäljningen av T-Rex och kompensera dom som blivit drabbade.

    Är dom äkta så har jag bibehållit mitt rykte och mina kunder kan tryggt fortsätta handla billiga T-Rex helikoptrar från RzTec

    Vänliga hälsningar
    David
    RzTec

  2. #2
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard Re: Rykte om oseriösa handlare som säljer T-Rex kopior!

    Citat Ursprungligen postat av Rz-Tec
    Tydligen är det så att detta har startats ett "rykte" av importören av Align i Sverige att det finns oseriösa handlare i Sverige som håller på med detta. Denna kommentar låg tydligen på deras hemsida men verkar som den tagits bort eftersom jag inte kan finna den.
    http://www.mft.nu/align_kopior.htm
    /\/\vh // /\/\r J.

Liknande ämnen

  1. Någon handlare som säljer Predator Gasser?
    Av Kenneth E i forum Helikopter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-01, 19:29
  2. Det finns en handlare i Ullared J/P:s...
    Av ssn i forum Allmänt och Tips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-24, 16:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •