Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Nytt under nybörjartips

  1. #1
    Jakobs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 875
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap och Åhus MFK

    Standard Nytt under nybörjartips

    Hej!

    Vi har nu lagt ut en del nytt under nybörjartips. Bland annat ett sätt att hitta en klubb eller en flygkompis i närheten av där du bor.
    Vi har även lagt ut en lista med GPS koordinater till de olika klubbarna i Sverige. Vi skulle vara glada om ni hjälper oss med att komplettera dessa listor så att de blir fullständiga.

    http://eumap.rcheli.dk/

    Styrelsen
    RCFF
    Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

    ____________________

    ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

    www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Hej!
    Roligt att ni länkar till min GPS-fältlista! Jag hoppas verkligen att många modellflygare får nytta av den.

    Jag tog initiativet till att sammanställa GPS-fältlistan för drygt ett år sedan. Det fanns då inget liknande och jag hade inledningsvis kontakter med SMFF för att exv. få hjälp med epostadresser till klubbarna för att kunna samla in koordinater. SMFF var dock kallsinniga och ville inte hjälpa till överhuvudtaget.
    Från början baserades istället GPS-fältlistan på de koordinater jag själv samlat in under mina resor i Sverige. Efterhand har den utökats med uppgifter från andra modellflygare och klubbar. Tack alla som hjälpt till! Listan omfattar idag 183 svenska och 82 danska modellflygfält och växer fortfarande, om än i långsammare takt än tidigare.

    En direktlänk till GPS-fältlistan hittar ni här:

    GPS-fältlistan

    Listan kan enkelt användas direkt i Google Earth för att få en snabb överblick över var någonstans i Sverige fälten ligger. Vill man ha en detaljerad karta eller detaljerade flygfoton finns det direktlänkar till modellflygfälten i Eniros kartdatabas här:

    Eniro-länkar

    M.h.a. Eniro kan man även skriva ut körvägar för att enkelt hitta fram till flygfältet.

    Det finns också möjligheter att ladda ner koordinater i filer som kan laddas upp till handhållna och bilburna GPS:er.

    Hjälp gärna till att utöka listan med fler koordinater och klubblänkar. En beskrivning av hur ni går till väga (även utan egen GPS) hittar ni här:

    Instruktioner

    Med vänlig hälsning,
    Michael Österlund
    Höglandets MFK
    Eksjö

  3. #3
    tonics avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    904
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    Tack själv Michael för ditt initiativ.

    Jag har själv haft nytta med din fina GPS lista. Har använt den på lera ställen i somras.
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

Liknande ämnen

  1. nytt liv
    Av kenneth67 i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-25, 15:57
  2. Nybörjartips, tack!
    Av philip i forum Allmänt och Tips
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 17:02
  3. Montering i elmodell - nybörjartips
    Av Bosse G i forum Allmänt och Tips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 11:45
  4. OT-SM: SENASTE NYTT
    Av GliderKing i forum Segel och Hang
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 11:16
  5. Nybörjartips
    Av jaas i forum Elmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 22:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •