Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Problem med Firefox

  1. #1
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard Problem med Firefox

    För någon dag sedan märkte jag ett märkligt problem med min Firefox webbläsare (har version 1.5.0.8 är det den nyaste?). Jag kan överhuvudtaget inte logga in på rcflyg.se från Firefox nu (skriver dethär inlägget från Internet Explorer). När jag ska logga in, använder rätt inloggnings- och lösenord blir jag inte inloggad. Andra fel jag märkt är t.ex. när jag skulle lägga in vår klubbs koordinater på http://eumap.rcheli.dk/ Såg inte en enda "nål" på kartan. När jag gick in på samma sida från IE-explorer såg jag alla "nålar" som folk lagt in.

    Under verktygsmenyn och inställningar har jag kryssat för "Tillåt att webbplatser lagrar kakor", och nu vet jag inte vad jag har gjort för fel. Skulle hellre använda Firefox, men som det är nu är jag tvungen att logga in på IE-explorer för att se vilka inlägg som jag inte läst. Någon som vet vad jag har gjort för fel då Firefoxen inte vill samarbeta?

  2. #2
    Potetas avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    613
    Jobb
    Elektriker och ägare till www.jorgensel.se
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Firefox 2.0 är den nyaste så vitt jag vet.
    När det strular för mig så brukar det hjälpa att tömma kakor och rensa cache. Har du testat det?
    Nytänd flygare!
    (Nu även med elvisp!)

  3. #3
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Efter att ha rensat kakor och tömt cache funkade det med inloggning här på sajten, men fortfarande får jag inte upp kartan på http://eumap.rcheli.dk/ (den syns i IEexplorer)

  4. #4
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Om jag får lov att svära i kyrkan.. Testa senaste IE,jag är inte ensam om att gilla den o likheterna med FF(flikar mm) är slående..
    Vi plockade bort FF från jobbets allmänna dator efter att ha använt nya IE ett tag...Värt ett pröve kanske?
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    154
    Jobb
    Studerande
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Ett enkelt sätt att ta bort kakor mm snabbt är:
    Trycka Ctrl+Shift+Del
    Kryssa i att du vill rensa kakor och cache

    Sen fungerar det att logga in

  6. #6
    Potetas avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    613
    Jobb
    Elektriker och ägare till www.jorgensel.se
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sundqvistjohan
    Efter att ha rensat kakor och tömt cache funkade det med inloggning här på sajten, men fortfarande får jag inte upp kartan på http://eumap.rcheli.dk/ (den syns i IEexplorer)
    Sidan är med andra ord inte riktigt kodad, vilket vi som inte vill använda IE måste leva med... :evil:
    Jag använder en plug-in till FF som gör att man kan öppna en länk i en IE-tab. Det är bara att högerklicka och välja "Open Link in IE Tab". Funkar kalas!
    Finns att hämta och installera här: https://addons.mozilla.org/firefox/1419/
    Nytänd flygare!
    (Nu även med elvisp!)

  7. #7
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Måste bara skriva lite. Jag förstår inte alla som tycker EI är skräp och FF är rena drömmen?

    När jag surfar på internet så använder jag maxthon som är välldigt likt FF i utseende och funktioner men det basserar sig på IE. Har välldigt sällan några problem med hemsidor.

    Däremot kör tjejen FF och där får jag problem välldigt ofta.

    Man får använda vad man vill men skulle gärna se en FF användare som kan motivera att FF är "bäst", jag har då inte sett nån än
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    27
    Jobb
    ServiceTekniker
    Klubb
    Rimbo MFK, Roslagens Flygklubb

    Standard

    Har IE7 nu... har inga problem har aldrig haft problem med någon version av IE... Men hör ständigt om folk som har problem FF så de verkar inte så bra alls och då förstår man inte vitsen med att använda det ens...

  9. #9
    Potetas avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    613
    Jobb
    Elektriker och ägare till www.jorgensel.se
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Jag (och många med mig) använder FF för alla bra och roliga plug-ins. Jag använder även IE men bara i nödfall. Min internetbank är ett sådant exempel.
    Jag var skeptisk länge innan jag bytte från IE. Men nu har jag ingen större lust att gå tillbaka, även om IE säkert har sina poäng. Som tur är så börjar fler och fler följa W3C-standarden när de bygger hemsidor men en del envisas med att köra på Microsofts egenpåhittade standard, det är då alla vi som inte vill köra med IE av olika anledningar får problem. Säkert ytterligare ett knep till att få så stor marknad som möjligt, han är inte helt bakom flötet den där Bill Gates.

    Alltså, skälen för mig är inte att IE är dålig på något sätt. Dels är det av moraliska själ och dels upplever jag faktiskt FF som snabbare men det kanske är inbillning. Plus alla plug-ins som nämnts tidigare. (Just nu har jag en rättstavningsplug-in som rättar mig om jag skriver fel t.ex.)
    Nytänd flygare!
    (Nu även med elvisp!)

  10. #10
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tom10
    Har IE7 nu... har inga problem har aldrig haft problem med någon version av IE... Men hör ständigt om folk som har problem FF så de verkar inte så bra alls och då förstår man inte vitsen med att använda det ens...
    Jag har tidigare använt Internet Explorer, men jag har aldrig skrivit om mina problem på något forum - men problem har jag haft. När jag spelat javaspel "betapet", "skissa och gissa" mm. har fönster låst sig och jag har varit tvungen att avbryta pågående spel för att starta om datorn. Även när jag laddat ner filer (rc-filmer m.m.) har IE låst sig.

    Nåja, prövade med att ladda ner den fantastiska IE7 idag, och visst den ser snygg ut är smidig med sina flikar - men med min några år gamla maskin är är Firefox betydligt snabbare. Får vänta en god stund på sidorna med IE7.
    Har intel celeron processor (minns inte frekvensen), 756 Mb internminne och en DSL-anslutning på endast 512/512. Vill inte vänta länge när sidorna laddas in - därför Firefox.

  11. #11

    Standard

    Om man nu kör FF och nödvändigtvis ibland måste öppna nått i IE så kan man installera en extension som heter IE tab. Med den installerad högerklickar man på länken och väljer öppna i IE. Denna facilitet heter IE tab
    /Håkan

  12. #12
    Potetas avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    613
    Jobb
    Elektriker och ägare till www.jorgensel.se
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hakank
    Om man nu kör FF och nödvändigtvis ibland måste öppna nått i IE så kan man installera en extension som heter IE tab. Med den installerad högerklickar man på länken och väljer öppna i IE. Denna facilitet heter IE tab
    /Håkan
    Är det dagens eko?
    Kolla lite längre upp...
    Nytänd flygare!
    (Nu även med elvisp!)

Liknande ämnen

  1. Zoom i Firefox
    Av Thomas i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-09-24, 16:59
  2. Kan inte logga in med Firefox
    Av MrJet i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 09:00
  3. Mft blir knasigt med Firefox.
    Av Poteta i forum Allmänt och Tips
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 22:10
  4. Mft blir knasigt med Firefox.
    Av Poteta i forum Allmänt och Tips
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 21:41
  5. Inloggning med Firefox 2.0
    Av LAN i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 10:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •