Eftersom jag skickar in lite byggbilder flyttar jag över mina tidigare inlägg i denna tråd!!


Extra 300s på 1848mm spännvidd Motor 40cc Air Media bensinare!

Denna byggsatts är nästan färdigbyggd. Bara gångjärnen och stabben som behövdes limmas. Byggsatsen är mycket välbyggd.
Alla förstärkningar är redan gjorda och motorbrandväggen är skyddad och förstärkt med glasfiberväv.
Allt ingår, gångjärn, linkage, tank, hjul mm. Det är bara motor och radiosetup som behövs.
(på vissa ställen måste man vara uppmärksam,
då beklädnadsfilmen kan lossna. Oftast i hörn och kanter.
Det är viktigt att man limmar dessa med CA lim innan man kladdar runt med soppa.)


Det står att man ska använda en 120 – 140 fyrtakt i denna modell.
Det verkar lite lite på en så stor modell?
Där av valet av Airmedias 40cc bensinare!



Då vill jag visa hur det ser ut innan jag monterar motorn på plats. Observera att jag använder tejp för att markera vart hålen ska vara till motorfästet.



Här har jag tagit bort tejpen och mätt in motorm på byggbordet för att sedan klistra tillbaka tejpen. Sedan borrade jag ut hålen.



Nu är motorfästena på plats. Obs! titta noga på de två fästena till höger, de övre och de nedre har en extrabrick på plats. Detta för att motorn ska hålla 2 grader åt höger.




Här har jag bara monterat motorn.




Då var det dax att skära ut hålen för motorkåpan. Jag mäter först längden på kåpan i förhållande till brandväggen. Sedan vet jag vart jag ska börja skära ut hålen till motorn.




Ljuddämparen är stor. Det ser hyffsat ut. Ville givetvis ha den innanför kåpan, men detblev ok så här också.




Så här ser det ut framifrån.