Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: Status på forummedlem

  1. #1

    Standard Status på forummedlem

    Hej,
    Det finns en massa olika statusar på oss medlemmar so ex.vis:
    - aktiv forummedlem
    - effektiv forummedlem
    - ny forummedlem
    - etc

    Vad betyder dessa, när och av vem sker en "upp- eller nergradering" ....en stilla undran bara...kanske en admin. eller ordf. eller någon annan av "rang" kan svara.

    /Örjan
    Ny forummedlem (fortfarande)

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    516
    Jobb
    Officer/Flygtekniker JAS 39
    Klubb
    ÖMFK

    Standard

    Det är i huvudsak baserat på hur många inlägg man gör...sen finns det några specialare såsom Moderator, Admin, RC-guide. Men i övrigt är det baserat på antalet inlägg och var gränsen går för dom olika vet jag inte.

  3. #3
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Det sköts automatiskt av forumet.

    Du är t.ex. nu "Ny forummedlem" och när du har gjort mer än 10 inlägg så "uppgraderas" du till "Forummedlem".
    Efter 50 så blir du "Aktiv forummedlem" Osv. i olika steg.
    Detta saknar praktisk betydelse och är mer en kul grej.

    Sen finns det olika titlar som anger medlemmars funktion på forumet och/eller inom RCFF.
    /\/\vh // /\/\r J.

  4. #4
    Jakobs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 875
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap och Åhus MFK

    Standard

    Hej!

    Så här många inlägg måste man göra för att få dessa benämningar.


    Ny forummedlem 1
    Forummedlem 10
    Aktiv forummedlem 50
    Effektiv forummedlem 100
    Företagsam forummedlem 400
    Gajd I RC-Kosmos 600
    Gajd I RC-Universe 800
    Guru I RC-Universe 1000
    Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

    ____________________

    ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

    www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    226
    Jobb
    snart industritekniker
    Klubb
    Södertälje mfk

    Standard

    Då är det bara 883 inlägg kvar för min del...

  6. #6

    Standard Bara 4 kvar

    Tack...då vet jag att det är "en kul grej" och snart är jag inte längre ny här.....bara 4 kvar/Örjan

  7. #7

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    18
    Jobb
    bilmekaniker
    Klubb
    gråbo

    Standard

    Ville bara kolla min status ...

  8. #8
    colssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 184
    Jobb
    CNC Operatör på waterjet maskin.
    Klubb
    Fredlös

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jakob
    Hej!

    Så här många inlägg måste man göra för att få dessa benämningar.


    Ny forummedlem 1
    Forummedlem 10
    Aktiv forummedlem 50
    Effektiv forummedlem 100
    Företagsam forummedlem 400
    Gajd I RC-Kosmos 600
    Gajd I RC-Universe 800
    Guru I RC-Universe 1000
    Tack Jacob, nu kommer en del bara skriva "mumbojumbo inlägg" bara för att höja sin status. Du skulle behållt det hemligt... Förrut visste ju ingen hur många nya inlägg som krävdes för att komma upp ett steg.
    / Christian Olsson

  9. #9
    Jakobs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 875
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap och Åhus MFK

    Standard

    Hej!

    Tror inte folk i gemen tycker det är så viktigt att kunna stoltsera med många inlägg. Och vill man veta så kan man ju lätt räkna ut detta genom att titta på vilken status andra med fler inlägg har. :idea: Alternativt sortera i medlemslistan på antal inlägg och få fram de olika stegen. Detta är inget som är hemligt på något sätt, och som sagt det är bara en kul grej och ska inte tas så allvarligt.
    Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

    ____________________

    ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

    www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

  10. #10


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 244
    Klubb
    MFK Genlanda

    Standard

    Citerar colsson:
    Tack Jacob, nu kommer en del bara skriva "mumbojumbo inlägg" bara för att höja sin status. Du skulle behållt det hemligt... Förrut visste ju ingen hur många nya inlägg som krävdes för att komma upp ett steg.
    Detta var väl ett "mumbojumbo inlägg" också i så fall.
    En lite sned syn på andra forummedlemmar eller?
    Tror nog de flesta redan räknat ut hur det funkar.
    Mvh Kent

  11. #11
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Bra!
    //Tobbe

  12. #12
    colssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 184
    Jobb
    CNC Operatör på waterjet maskin.
    Klubb
    Fredlös

    Standard

    Jag är kanske den enda som sett nonsenstrådar för att folk ska "komma upp sig" Som tur är har det inte varit några sådana trådar här men på SMF har det förekommit iallafall.
    / Christian Olsson

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    516
    Jobb
    Officer/Flygtekniker JAS 39
    Klubb
    ÖMFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av colsson
    Jag är kanske den enda som sett nonsenstrådar för att folk ska "komma upp sig" Som tur är har det inte varit några sådana trådar här men på SMF har det förekommit iallafall.
    Nejdå, jag har sett andra forum "spammas" helt otroligt bara för att visaa vill komma upp i "högre status"...nivåerna bör hållas hemliga enligt min mening.

  14. #14
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Det var just därför jag bara nämnde de första tre nivåerna...

    Jag har också sett forum där man har varit tvungen att ta bort rankingen för att få folk att sluta skriva en massa smörja bara för att få en piffigare ikon vid namnet...
    /\/\vh // /\/\r J.

  15. #15
    Jakobs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 875
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap och Åhus MFK

    Standard

    Jag står ändå fast vid att det inte är någon hemlighet. Som sagt det är bara att kolla på vad andra har. Så jag har knappast avslöjat en hemlighet. Våra medlemmar tror jag nog också är vuxna nog att inte hitta på nonsensinlägg bara för att få högre rank.
    Sen är RCFF ett förbund där vi inte ska ha hemligheter för varandra. Tycker jag!
    Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

    ____________________

    ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

    www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

  16. #16

    Standard Ojdå

    Hej allihopa.
    Det var INTE min mening att skapa den här typen av "rabalder" när jag ställde frågan om klassifisering. Kunde inte ens drömma om att det skulle bli "tjafs" om detta....då skulle jag i så fall ställt frågan till någon personlig, eller förstås inte ställt frågan alls.

    Ledsen om det fick fel effekt, det var i varje fall inte min mening utan en seriös men undrande frågeställning.

    Örjan Björnsson

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    85
    Jobb
    Smörjare
    Klubb
    KRFS -Karlskrona Radioflygsällskap

    Standard

    Om det nu finns någon som är så otroligt sugen på att få en högre "status" så är det ju ganska lätt att räkna ut hur många inlägg som krävs för en viss "status"...

    Personligen så förstår jag inte vitsen med de olika graderna förutom moderator/admin och givetvis de olika funktionerna som vissa fyller i RCFF...men det är ju vad jag tycker...

  18. #18
    birddogs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    23
    Jobb
    Hobbyflygare
    Klubb
    Ånge modellklub

    Standard

    Jag vill bli en GURU ,men tyvärr så är jag en som läser mest

  19. #19
    tonics avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    904
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av birddog
    Jag vill bli en GURU ,men tyvärr så är jag en som läser mest
    Kom igen nu Birddog Visst kan du också få fart på fingrarna så du blir "Guru".
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

  20. #20

    Standard

    Örjan! Lugn nu, klart du ska ställa frågor om du undrar något!! Så här är det på alla forum, alla har sin åsikt och det "min" åsikt som är den rätta... Detta är inte ett nytt påfund, vi har krig i världen bara för att vissa har en religion eller tycke å andra tycker annat, nu skall vi kanske inte starta krig här... Eftersom jag jobbar i skolvärlden så kan jag säga att man 1 året på gymnasiet har ett ämne som heter "Datakunskap" i vilket man har ett väldigt viktigt moment, nämligen "källkritik". Källkriten går ut på att man ska lära sig sålla i all den informationen man får genom internet.

    Hursom så har man i detta forum rätten att FRÅGA utan att vara rädd för att starta ordkrig, mobbing, utstötning mm. Man har också rätten att skriva vad man tycker. Och jag skulle vilja påstå att vi svenskar e väldigt dåliga på att hantera vad andra tycker, jag har själv trillat dit ett par ggr å skrivit rent av dumma saker eller uttalanden, men vi är ju bara människor och kan göra fel som tur e finns ju andra som kan putta en i rätt riktning igen!

    Konklution: skriv, fråga, tyck, bara du har roligt !! Känn bara inte att "jag kan inte skriva för då blir alla osams"

    Hurvida folk kommer spamma eller ej, vem bryr sig? Allvarligt på andra forum befinner sig "fjortisar" eller förvuxna sådanna som inte har roligare i livet än å ha högsta statusen, ballaste sakerna, coolast frisyr osv... Och den situationen tror jag inte kommer infinna sig här dels för att
    1, det är ett förbunds hemsida
    2, vuxna inlägg som besvaras av dito
    3, Atmosfären här på forumet
    4, Vi har roligt, folk trivs!

    Oj långt inlägg men kunde inte låta bli, sorry *ler*
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •