Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Montering av bortslös, suck

  1. #1
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard Montering av bortslös, suck

    Beställde en GWS 2208/18T motor och ett 15A reglage till min Turmoil, nu ska jag alltså ha fast motorn på mitt plan.

    Tänkte göra en brandvägg i plywood som jag limmar fast i nosen men nu till det jag inte förstår:


    Ok, på denna sida kommer axeln (och de tre trådarna till motorn) ut. Axeln roterar men plattan måste ju vara fastmonterad i modellen, vilket betyder att det snurrande höljet skulle vara BAKOM brandväggen - det är väl inte brukligt i en shocky?


    Här skulle jag vilja ha fast propellern (hela denna sida roterar ju), men här finns ingen axel (den pekar då bakåt om jag monterar enligt Turmoilens beskrivning.


    Här är småprylarna som kom med. Grejen uppe till höger antar jag är en propsaver??? som man fäster propellern på med en gummi o-ring. Men då borde det väl finnas en konisk del som propellern ligger mot också.

    aahhh... fattar inte hur jag ska göra.

    Edit: Till råga på allt funkar inte mina bildlänkar :headwal:

    Edit: Jag hjälpte till lite // Mr J

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Först - ta bara länken och kopiera in - svårare är det inte. Strunta i allt övrigt runt länken..
    Ofta kan man vända axeln i motorn. Skruva ur stoppskruvarna i stoppringen och ena gaveln, försök sen pressa ur axeln och vänd den. Sen är det bara att skruva fast stoppskruvarna igen och komplettera med "monteringskrysset" på baksidan. Den konstiga grunkan är en proppsaver som du får skruva fast framtill på rova. Sen rekommenderar jag att du kapar axeln så kort du kan - i annat fall kommer den att krökas vid första markkänningen.
    Jag hoppas du kommer lite längre nu- i bästa fall kanske någon har några fina bilder som visar hur det skall se ut.
    Hälsningar
    Roger

  3. #3

    Standard Liten översikt av montering sätt.

    Tyvärr lite klipp och klistra men kanske ger lite feedback om lite olika sätta att montera en borstlösmotor. Principen är lika för nästa alla motor märken. http://www.rztec.se/motormont.html
    Själv kör jag med GWS stick fäste i aluminium på min Turmoil och det funkar väldigt bra.
    /David

  4. #4
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Tusen tack för era tips!

    Just nu är jag mest intresserad av GWS-stick monteringen (då behöver jag inte limma på förstärkningarna i nosen och brandvägg - lättare) + att jag haft originalmotorn fäst på detta sätt. Och så kan jag montera motorn utan att flytta axeln - och får automatiskt tyngdpunkten långt bak (vilket jag vill ha för att kunna flyga långsamt inomhus, harrier så gott som hela tiden).

    Ska kolla med mina finska handlare om de har GWS-stickfäste i aluminium, återkommer om dessa inte finns här i landet.

    MrJ: vad hade jag gjort för fel när jag inte fick bilderna att synas, hade nog använt bildadress (inte url till sidan där bilderna finns)? Har nog länkat till photobucket förr - fattar inte vad som strulade igår.

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Annars kan du ju beställa från t ex www.unitedhobbies.com - finns under GWS - Brushless outrunner. Kostar 1.50 $ - lägsta fraktkostnad är 3 $. Men då kan du ju passa på att beställa lite annat också - t ex är dom mycket billiga på servoförlängningskablar, LiPo, servon m m
    Hälsningar
    Roger

  6. #6
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sundqvistjohan
    MrJ: vad hade jag gjort för fel när jag inte fick bilderna att synas, hade nog använt bildadress (inte url till sidan där bilderna finns)? Har nog länkat till photobucket förr - fattar inte vad som strulade igår.
    Du hade råkat få med en bit kod efter filnamnet, jag bara ändrade dina bildlänkar så att dom slutade med .jpg
    /\/\vh // /\/\r J.

  7. #7
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor
    Hej,
    Annars kan du ju beställa från t ex www.unitedhobbies.com - finns under GWS - Brushless outrunner. Kostar 1.50 $ - lägsta fraktkostnad är 3 $. Men då kan du ju passa på att beställa lite annat också - t ex är dom mycket billiga på servoförlängningskablar, LiPo, servon m m
    Hälsningar
    Roger
    Hittade inte på direkten motorbocken hos finska handlare, så jag handlar väl en motorbock för 1,50 USD +frakt 3USD då tänkte jag.



    Surfade litet på sidan, förundrades över priserna och handlade 3 motorbockar, en lätt liten 3-cellsack till, en borstlös motor + reglage + mottagare till min Slowstick som stått och samlat damm. Krympslang, kontakter m.m.

    Få se då om det fastnar i tullen

  8. #8


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Jag testade deras Corona 4-kanalare vid inomhusflyget i lördags. Den fungerade utmärkt - bad ett par kompisar slå på sina sändare för att se om dom störde men inga problem så långt...
    Hälsningar
    Roger

Liknande ämnen

  1. Bortslös motor!
    Av orion1 i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-03, 12:21
  2. Suck!!! ni som tror ni kan spela gitarr....
    Av Palleman i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 03:27
  3. The Trainer Is Back .....suck....
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 00:02
  4. billig skit ! suck.....
    Av kenneth67 i forum Elmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 20:31
  5. *Suck* Fliton Quietstorm död, jättedöd!
    Av Zekee i forum Allmänt och Tips
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-10-08, 22:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •