Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Ultimate funflyer

  1. #1

    Standard Ultimate funflyer

    Haloj alla antusiaster
    Jag är nu sugen på att införskaffa mig ett nytt flygplan. Har för många år sedan sett en dubbeldeckaren ultimate i en funflyerverision. Har letat och letat efer den men inte hittat den. Tänkte nog bygga den själv så om någon vet vart man kan få tag i en ritning eller byggsatts så vore det kanon. Om jag inte får tag iden får jag nöja mig med att bygga Bosses Lift istället. Har byggt några plan med helkropp men har nu inte den tid det tar att bygga ett till, tar ju väldigt lång tid.
    Tacksam för alla svar..

  2. #2

    Standard funflyer

    Kan ju passa på att lägga till en fråga om Bosses Lift. Någon som har sett den eller har en som kan dela med sig av lite erfarenheter. Har en OS 48 fyrtaktare som jag tänkte stoppa in i den i så fall.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    516
    Jobb
    Officer/Flygtekniker JAS 39
    Klubb
    ÖMFK

    Standard

    Är det den här du menar?



    Om så är fallet så är tillverkaren SIG och är en byggsats, hör med din hobbyhandlare om han kan ta hem den. Här kommer några butiker jag vet säljer SIG: JP Hobbyverkstad, HAB och Östersunds Modellhobby

  4. #4

    Standard Bluehawk

    Tackar
    Precis den jag sökte!!! Kanske inte är en ultimate i grunden då?? eller?? Tusen tack för avaret..

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    516
    Jobb
    Officer/Flygtekniker JAS 39
    Klubb
    ÖMFK

    Standard

    Jodå, namnet var helt korrekt, den heter "Ultimate Fun Fly"

    Risken är att det kan ta lite tid att få den till Sverige om ingen handlare har den på hyllan. Men den borde kunna levereras på ett par veckor.

    Info från SIG's sida

  6. #6

    Standard

    Ok såg en sånn med en saito 56 och den flög riktigt fint. Min OS 48 borde ju passa utmärkt till detta plan då. Får undersökaa hur man får tag i det.
    Någon som har erfarenheter om hur den flyger eller hur svår flugen den är. Jag har än del erfarenheter av dubbeldeckare. Planet som jag flyger mest är en Smith mini plane. Så jag borde ju klara av den tycker jag. Några funderingar..

Liknande ämnen

  1. 55% ultimate!
    Av anders e i forum Bensinmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 12:43
  2. ultimate....
    Av kenneth67 i forum Metanolmodeller
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 11:39
  3. CGB Ultimate
    Av Glawe i forum Allmänt och Tips
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 16:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •