Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Glada nyheter i Malmö Radioflygsällskap!

  1. #1
    Jakobs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 875
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap och Åhus MFK

    Standard Glada nyheter i Malmö Radioflygsällskap!

    Hej!

    Idag bestämdes det på vårt årsmöte i MRFS att det är frivilligt att välja medlemskap i SMFF eller RCFF när man är med i Malmö Radioflygsällskap. Jag skulle tro att de flesta väljer RCFF. Det blir även tillåtet för alla RCFF-medlemmar att flyga hos oss i Malmö även om man inte är med i SMFF. SMFF medlemmar är naturligtvis också välkomna. Malmö Radioflygsällskap har 99 medlemmar.
    Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

    ____________________

    ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

    www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

  2. #2
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Strålande!
    Det går framåt för demokratin i modellflygarsverige :up:
    /\/\vh // /\/\r J.

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Sen RCFF startade känns det ju inte som om där är nått alternativ heller. MFN har jag klarat mig utan i 30år å kan så fortsätta och kan ja få samma saker (försäkring mm mm) till lägre pris är saken klar.

    Grattis föresten till RCFF som verkar gå framåt i hyffsat snabb takt till att vara så pass nytt :up:

  4. #4


    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    95
    Jobb
    Dagdrivare
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Det kostar endast 100 kr att vara medlem RCFF och då kan man flyga på Malmöfältet. Hur går det då med medlemsantalet i Malmöklubben, kommer det inte att sjunka drastiskt?

  5. #5
    Jakobs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 875
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap och Åhus MFK

    Standard

    Hej!

    Precis som tidigare måste man vara med i klubben om man flyger regelbundet hos MRFS. Detta håller vi noga koll på.
    Medlemsavgiften i MRFS är 470 kr för de som väljer RCFF och då går 100 kr till förbundet.
    Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

    ____________________

    ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

    www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

  6. #6
    tonics avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    904
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jakob
    Hej!

    Precis som tidigare måste man vara med i klubben om man flyger regelbundet hos MRFS. Detta håller vi noga koll på.
    Medlemsavgiften i MRFS är 470 kr för de som väljer RCFF och då går 100 kr till förbundet.
    Nu förstår jag vad Optimate menade!
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

  7. #7


    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    95
    Jobb
    Dagdrivare
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Jag tolkade Jakobs meddelande så att RCFF-medlemmar får flyga på Malmöfältet utan att behöva vara medlemmar i just Malmö Radioflygsällskap, och det kostar endast 100 kr att vara medlem i RCFF. Jag skulle då inte behöva vara medlem i någon klubb, utan klara mig med medlemskapet i RCFF. Detta var min enkla fundering.

    Dessutom är jag nu också frågande inför tonen i ditt inlägg Tonic. Jag är medlem i såväl RCFF som Malmö Radioflygsällskap och ytterligare en klubb. Var det något fel i min fråga?

  8. #8
    tonics avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    904
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Optimate
    Jag tolkade Jakobs meddelande så att RCFF-medlemmar får flyga på Malmöfältet utan att behöva vara medlemmar i just Malmö Radioflygsällskap, och det kostar endast 100 kr att vara medlem i RCFF. Jag skulle då inte behöva vara medlem i någon klubb, utan klara mig med medlemskapet i RCFF. Detta var min enkla fundering.

    Dessutom är jag nu också frågande inför tonen i ditt inlägg Tonic. Jag är medlem i såväl RCFF som Malmö Radioflygsällskap och ytterligare en klubb. Var det något fel i min fråga?
    Jag missförstod din fråga. Jag tog bort inlägget efter 3 min. Sorry! Hoppas jag är förlåten. Om vi ses i sommar ska jag bjuda dig på en öl.

    Sorry Optimate.
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

  9. #9


    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    95
    Jobb
    Dagdrivare
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Jag missförstod din fråga. Jag tog bort inlägget efter 3 min. Sorry! Hoppas jag är förlåten. Om vi ses i sommar ska jag bjuda dig på en öl.
    Det är OK, Tonic. Gärna en öl, om jag kan få någon trovärdig person att intyga att du tål starka drycker.

  10. #10
    Jakobs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 875
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap och Åhus MFK

    Standard

    Jag vet inte själv men vet från säker källa att han tål en del! En öl ska inte vara något problem hoppas jag! artyman:
    Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

    ____________________

    ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

    www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

Liknande ämnen

  1. Fly-In hos Malmö Radioflygsällskap
    Av Delta i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 12:14
  2. Årsmöte i Malmö Radioflygsällskap
    Av Jakob i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 15:27
  3. Häftig flygning från Malmö Radioflygsällskap
    Av Jakob i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 09:23
  4. Malmö Radioflygsällskap från ovan
    Av Jakob i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 16:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •