Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Hemmagjord fyrtaktare

  1. #21
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Framför härmed mitt varma tack till "The Pekkalas" o övriga idebtifieringshjältar..
    Idag kom kåpan,hjärtbyte utfört så Arvid Holmbom ligger o väntar på
    ett snyggt vitrinskåp..
    Marutaka-supercubbensfiberglassspecialties-kåpa satt som en smäck å fort gick det o få hit den så nu är det ett sug efter att få den klar o luftad ,jag är såå förtjust
    i flygapparaten!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  2. #22

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    166
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Tidaholms MFK

    Standard

    Hej! Skitkul är det mocki 25 an känner igen gången. Löste detta med 5% nitro och ca3% bensin för att höja värmetalet, hade även en kompis som var vapensmed vi filade ett knippe kamaxlar med olika
    öppningstider, vi höll på ett par veckor innan Barkaby men då gick han hyfsat som tur va, Roy fick vika ner sig ha ha, är det nr 5 på armecuben så är eller var det min.Kanon Mvh B-Å

  3. #23

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    273
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard

    Jadu Bokis,Visst är det en Arvid Holmbom "gjord" motor.Arvid bor tror jag i Njurunda utanför Sundsvall.Känner till honom sedan gammalt.Jag hade även en modellflygkompis,som tyvärr flyger med sankte per nuförtiden,Han hade även han en Holmbom motor i en cub.Dom där var populära i mörjan på åttiotalet.Kan nämna att Arvid även knåpade ihop en Turbo!! till Vad jag tror och minns till en Enya 120 fyrtakt.Arvid var en riktig motorguru som gillade nya utmaningar.
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

  4. #24


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Arvid bor fortfarande kvar i Matförs som han varit trogen under massor av år. Vi var som jag kanske nämnt klubbkompisar i Mfk Skvadern under ett antal år innan jag flyttade söderut. Arvid har även varit inblandad i pylonracing under 70-talet och preppade många HP-motorer (bak-sugare) åt bl a oss i Mfk Skvadern. Han signerade ofta motorerna - se bilden nedan på min HP-rova. Jag vet inte hur verksam Arvid är numera men på den tiden det begav sig var han en mycket duktig byggare av både motorer, flygmaskiner och allehanda teknikska finurligheter. Han gjorde bl a ett dubbelkommando som monterades på sändaren och bestod av en "utriggare" med spak som mekaniskt var ihopkopplad med sändarens högerspak. Det var vårt första skolflyg med dubbelkommando i Skvadern.
    Roger
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	p1000318.jpg 
Visningar:	188 
Storlek:	39,2 KB 
Id:	37068

Liknande ämnen

  1. Hemmagjord säkerhetspåse för lipo
    Av knas i forum Allmänt och Tips
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-05, 10:10
  2. Inkörning av fyrtaktare
    Av Ekis i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 06:47
  3. Bensinkonvertering, hemmagjord CDI...
    Av Mikael_jo i forum Bensinmodeller
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 15:32
  4. Pipa till fyrtaktare by wesse
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 20:35
  5. Ny OS fyrtaktare till programmet
    Av T5 i forum Metanolmodeller
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 17:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •