Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Sukhoi med antika skidor

  1. #1
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard Sukhoi med antika skidor

    Det gick inte så bra med min skidkonstruktion. Men vänta er ingen krasch där planet går i småbitar. Det var bara skidfästet som gick sönder i "landningen".

    Igår var det plusgrader och en massa vandaler som inte förstår att låta snön var orörd hade gått, skidat, åkt fyrhjuling och snöskoter på isen. På natten var det minusgrader och i morse var det ordentligt hård snö men en massa hål och spår (-10 grader).

    Anade att det skulle bli svårt att få ner Sukhoien utan att skidorna skulle träffa någon stor ojämnhet i snön och så blev det också. Första flygningen höll skidorna vinkeln bra, men jag lyckades träffa ett spår från en fyrhjuling så det blev tvärstopp och ena skidfästet gick sönder. Limmade med tjockt CA och tog upp planet på en andra flygning. Nu vibrerade hjulbultarna loss och gummibanden drog upp skidorna i en grotesk vinkel (märkes inte alls på flygförmågan - kärran flög lika stabilt ändå). Lyckades igen träffa någon grop i snön, och gav upp. Det fick bli Twisten istället.
    Andra Sukhoiflygningen fick jag på film.


  2. #2

    Standard

    bra film!!
    Sist jag skulle flyga på isen så bar ja ut allt och sen fick jag dum iden att sparka till en tuva som hånade åt mig.... just det, brak å hanke ner vattnet, nu sparkar jag varken på tuvor eller går ut på isar...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  3. #3
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Stället där jag står är det väl någon decimeter djupt vatten och det har varit under -20 grader i någon vecka, ingen risk att gå igenom.

    Stjäl en bild som Perre fotade idag, jag drog visst till alla skruvar innan flygningen, får nog investera i nya hjulaxlar och stoppringar - har väl förstört gängorna antar jag.

Liknande ämnen

  1. Parkzone Sukhoi!
    Av bjornez i forum Elmodeller
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 12:37
  2. Sukhoi Su-27 Flanker
    Av tomhe i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 20:49
  3. sukhoi su 31 motorval?
    Av PW i forum Metanolmodeller
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-07-25, 13:03
  4. Sebart Sukhoi 30e
    Av T5 i forum Elmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 21:16
  5. Sukhoi-krasch
    Av sundqvistjohan i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 22:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •