Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 45 av 45

Ämne: Kyosho ARF Spitfire - REMAKE!

  1. #41

    Standard

    Oooops!
    Mid-air collision med P-51 Kyosho, 2 av klubbens 3st war-birds med infällbara ställ gick åt i en NANO-sekund!

    3 flygningar totalt blev det på dragsängarna!....

  2. #42

    Standard

    Lagning på G! (Remake #2) Den ska flyga igen!
    Satte av hela fredagen, blev klar kl 02:00 lördag morgon, då var allt limmat igen!



    Vingen var skapligt krånglig att laga, ZAP, EPOXY etc... Det största 'skjoket' tog jag kontakt-lim på, limmade alla kontaktytor och pressade ihop vingen!
    Efterbehandling/förstärkning bestod i "siden" med 'lack' av Epoxy (utblandat med T-Röd, gick att pensla) blir nog starkt!

    Osis att krascha 2 st Spitfire's inom en vecka, men men det är väl modellflyg i ett nötskal.

    Som hämnd ska jag måla på en Amerikansk stjärna på sidan för att markera nedskjutningen! :badgrin:

  3. #43
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Avverkade i sann dogfight anda..Shit happens o jag gillar inställningen ni har till det!
    Det är bara påátt igen men jag beklagar det inträffade i alla fall..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  4. #44

    Standard

    Läs mer om Olas bravader på denna sida. http://www.svensktmodellflyg.se/blog...id=219&filter=

    Olas kärra flög kanon och det var bara ren otur som gjorde midair kollisionen med Massas P 51. Nu har Ola lagat kärran och han kommer åter att vara med på flygningarna framöver då främst på Drags för den som vill se kärran. Han har lagt till en kills på sin kärra. Jag hoppas att vi kommer igång med lite mer skala flyg i klubben och vårat första försök kommer nog att bli i Mora den 14-15 juli. Vem vet kansker vi får se oss nästa år på Barkaby för att förstärka skala flyget.

    Fly away in the sky whit Fenix. / Richard

  5. #45

    Standard

    Bokis, vi fick ju se din fina Spitfire på Barakby och vad skall man säga den såg kanon ut. Inte lika ful och dan som Olas spitfire men det är klart du bygger helt klart bättre än Ola.
    Olas spit är fin och den flyger fint och han har nu börjat med en P 38. Vi får se vad det leder till.

    Fly away in the sky whit Fenix./ Richard

    Ps. Vet ni att en p 38 störtar om en motor stannar. Ops!!! det får en att börja fundera på hur det kommer att gå får Ola. Ds

Liknande ämnen

  1. Kyosho SQS spitfire.. ELEVATOR JOINT...
    Av Thor i forum Metanolmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 18:02
  2. Det blev en ny Kyosho 90 Spitfire.....
    Av Halcon i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 22:04
  3. Kyosho SqS spitfire (40)
    Av Thor i forum Metanolmodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 18:31
  4. spitfire
    Av TOBBE2 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 06:51
  5. Tyngdpunkt på Spitfire Kyosho 40 ARF
    Av kempff i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 23:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •