I går var det premiär med min nya Freestyle Rush från KMP/ESM. Fick paketet från ÖMH för ett tag sedan och igår var det dags. Det är min första metanolmaskin, har enbar kört el tidigare så man har lite att lära sej nu. Den har en SY91 i nosen och skidor. Blåste ca 4m/s och flygningen gick lungt och fint. Hade 50% roderutslag och det blev en lungnare premiärtur jämfört med AcroMastern, blir kanske så när maskinerna blir större och tyngre. Däremot så behövdes det större utrymme både i luften och på banan. Tyckte att den drog mycket på tomgången så jag sänkte den efter några flygningar, blev lagomt drag och behagliga landningar. Så under en inflygning kom dagens pulshöjare. Vid avdrag på finalen så dog motorn neeeej, hade både fart och höjd så det gick bra. Tomgången får nu vara lite hög så man slipper vara skraj. Är väl något trix med inställningen som jag inte greppat och motorn har bara 1 timme i luften ännu. Är ju nybörjare på metanol så då får man väl ställa korkade frågor, är det normalt att man inte kan ställa ner tomgången så att maskinen står stilla på marken? Den går ju lätt på skidor förståss. Första intrycket av Rushen är bara positivt, upplever den som väldigt stabil i luften och fin att flyga arobatic med. Vinden på 4m/s märkte man inte mycket av. SY91an är otroligt lättstarta och går fint på alla varvtal. Är bara tomgången som jag skulle vilja ha lite, lite lägre men det ordnar sej säkert. Om en vanlig ordinär metanolmänniska fick lägga handen på det skulle det säkert vara fixat på 15sek.