Svar till ON Ove Nilsen

På hans inlägg på SMFF öppna forum som ALLA kan läsa detta till skillnad på RCFF där man måste vara medlem samt sympatisera med styrelsens uppfattning annars stängs trådarna helt sonika av för vidare kommentar.

Fick tyvärr ingen Kopia av brevet som Anita Jaeger har skickat till OVE".

SKULLE DU HAFT DET?????
ÄR DET KUTYM INOM SMFF ATT MEDLEMMARNA FÅR KOPIOR PÅ BREV OCH MAIL SKICKADE TILL ER ORDFÖRANDE, KASSÖR ETC?

SVAR;
Om du inte känner till det så är det brukligt att då man påpekar en oegentlighet ang. spridande av felaktiga uppgifter så hör det till att man får en kopia då en tillrättavisning sker på detta påpekandet; i detta fall från Korpen. Så faktiskt jag förväntade jag mig detta. Eller vill du göra gällande att du inte personligen blivit tillskriven och tillrättavisad i frågan??

"Men enligt samtal så har hon tillskrivet honom på nytt och påpekat att RCff enbart har inlämnat samtliga skrivelser som erfordras för ansökan till korpen , dock skall detta anses som en ansökan och att det är styrelsen som bifaller eller avslår Rcff;s begäran och detta sker på Korpens schemalagda möte den 19 april".

JAVISST DET STÄMMER. JAG HAR DISKUTERAT MED ANITA JAEGER OCH DET HAR VARIT HELT KLART ATT VI INTE GÅTT UT MED ATT VI ÄR MEDLEMMAR FÖRRÄN VI BLIVIT INVALDA. HON BERÄTTADE OCKSÅ VAD DU PÅSTOD OCH INSINUERADE UNDER DITT SAMTAL MED HENNE. DET VAR INTE SMICKRANDE VARE SIG FÖR DIG ELLER SMFF.

SVAR; Ove vad är det för fel på sanningen, skrev du inte i ett tidigare inlägg att ” fattar du inte att vi är med i Korpen från och med april” Det är dessa felaktigheter som jag påpekar, att ingen kan påstå, så som du gjort att RCff är med i Korpen förrän beslut är taget. Vilket du har velat påskina vid flera tillfällen. Tydligen har du svårt att förstå Svenska men jag har alltid ställt frågor såsom medlem i RCff och inget annat.

Från ON:
Vadå falska förespeglingar? RCFF blir medelmsförbund i Korpen nu i april - vad är det för falskt med det? Jag svarar mer än gärna på konstruktiva frågor, men din retorik ligger inte ens på sandlådenivå Lasse.

AM
Site Admin

Ordförande RCFF



Registreringsdatum: 13 maj 2006
Inlägg: 613
Ort: Hjärup - Skåne Postat: 2007-03-31 - 11:40:00 Rubrik:


________________________________________
Det handlar om grammatik och hårklyveri Lasse. Det första är du dålig på, det andra är du bra på.

Jag har skrivit att vi BLIR medlemmar i Korpen och då begår jag inget brott när jag talar om Korpen i ett framtida perspektiv. Men jag har förstått att du tycker man ska hålla tyst tills man har fått sitt formella godkännande. Var lugn - vi har läget under kontroll. Gör du förresten likadant när du köper en ny bil? Väntar med att tala om den glada och positiva nyheten för din familj tills bilen står på din garageuppfart... Så fungerar det inte.


Vill du påstå att det inte är du som skrivit dessa inlägg??

"Anita Jaeger har absolut inget bemyndigande om att lova eller avslå någon begäran detta har hon enligt hennes egen uppgift meddelat Ove vid mer än ett tillfälle. Detta kan vem som så önskar kontrollera genom att ringa Anita på 08-6996000".

JA, SJÄLVKLART REAGERAR ANITA JAEGER SÅ SOM DU RINGER OCH PÅSTÅR ATT RCFF PÅ SIN HEMSIDA GÅR UT MED ATT VI REDAN ÄR MEDLEMMAR I KORPEN. MEN DET ÄR JU INTE SANT. VI HAR GÅTT UT MED ATT VI RÄKNAR MED ATT BLI INVALDA DEN 19''E APRIL - DÅ VI JU UPPFYLLER ALLA KRITERIER FÖR ETT FÖRBUND I KORPEN. DET ÄR EN STOR SKILLNAD PÅ DINA PÅSTÅENDEN OCH SANNINGEN.

SVAR; Se tidigare svar det är du som påstått och jag ifrågasätter!!!!!!!


"Det verkar som om medlemmarna inom Rcff är mer intresserade av att kasta PAJ än att skaffa kunskap. Det hade varit hur lätt som helst för var och en som söker sanning att ringa i stället väljer man att svälja Ove;s påstående.
Bättre kunskap och sanning
Än att tro på en osanning".

OM DU VILL PÅSTÅ ATT DU REPRESENTERAR SANNINGEN - HAR DU SEDAN LÄNGE PASSERAT LÅGVATTENMÄRKET.
OCH PAJKASTNINGEN STÅR DU ENSAMT FÖR. DU SKRIVER DET ENA INLÄGGET EFTER DET ANDRA PÅ RCFF''S HEMSIDA MED PÅSTÅENDEN SOM INTE ÄR MER ÄN LÖGNER OCH FALSKA INSINUATIONER.

Svar; Falska påstående är falska påstående OVE hur du än vänder och vrider saken Jag har i inget fall kommit med några Lögner. Varken på RCff forum eller Rcff;s


JAG HAR ALDRIG VARIT MED OM ATT EN STYRELSELEDARMOT FRÅN ETT ANNAT FÖRBUND (SMFF) RINGT UPP OCH UNDER FALSKA FÖRESPEGLINGAR DIREKT BAKTALAT EN ANNAN ORGANISATION MED DIREKTA LÖGNER OCH PÅSTÅENDEN OM ATT RCFF SAKNAR FÖRSÄKRINGSSKYDD, FREKVENSTAVLOR, ETC, ETC.

Svar: Jag har aldrig påstått att ni saknar Frekvenstavlor jag frågade om det var meningen att alla RCff;s medlemmar skulle ha en Frekvenstavla då Rcff FÖRORDAR flygning i parker och idrottsanläggningar. Detta för att trygga säkerheten för de som vistas i närheten ett skenande flygplan eller helikopter som skadar någon skadar Modellflyget. Inte enskild förening eller förbund. Jag har aldrig påpekat att RCFF saknar Försäkringsskydd dock har jag ifrågasatt utbredningen av försäkringsskyddet.

OM DITT BETEENDE ÄR REPRESENTATIVT FÖR SMFF - OCH DU VERKAR JU FAKTISKT HA SMFF-STYRELSEN BAKOM DIG AV TYSTNADEN ATT DÖMA - ÄR JAG ÖVERTYGAD OM ATT ÄNNU FLER MODELLFLYGARE KOMMER ATT LÄMNA SMFF.

SVAR; Fortfarande förstår du tydligen inte SVENSKA jag skriver såsom medlem i RCFF.
Varför ifrågasatte du inte mej på SVFF årsmöte det är ju också en annan flygförening och både du och vissa övriga RCff styrelsemedlemmar var med på detta möte. ELLER är det bara ett sätt att försöka skada SMFF.
Verkar som Paniken börjar att sprida sig inom Vårt Förbund(RCFF)

JAG KOMMER ÄVEN ATT KONTAKTA FLYGSPORTSFÖRBUNDET OCH RIKSIDROTTSFÖRBUNDET OCH BE OM ETT KLARLÄGGANDE ANGÅENDE SMFF''S AGERANDE GENTEMOT RCFF.
SVAR; På nytt ifrågasätter jag dina svenska kunskaper Du fortsätter att utvidga en konflikt mer och mer och fattar fortfarande inte att jag såsom medlem i RCff är kritisk mot RCff:s agerande. ÄR NI RÄDDA FÖR ÖPPENHET OCH SANNINGAR INOM STYRELSEN FÖR RCFF??????

DU HAR GÅTT MED SOM MEDLEM I RCFF I SYFTE ATT SABOTERA OCH MOTARBETA ETT NYTT FÖRBUND. DET HANDLANDET KOMMER ATT KASTA EN MYCKET MÖRK SKUGGA ÖVER SMFF FÖR EN LÅÅÅNG TID FRAMÖVER.

SVAR; Inte lönt att kommentera utan hänvisa till tidigare inlägg.

"Glad Påsk alla Modellflygar Hoppas det blir några timmar i luften i Helgen men akta er för påskkärringarna dom flyger överallt både där de får lov och inte får lov".

JAG FÖRSTÅR ATT DEN SISTA RADEN SYFTAR PÅ RCFF - DÄR DU ÄN EN GÅNG PASSAR PÅ ATT KASTA UR DIG EN INSINUATION.
SVAR: Men OVE för att känna sig träffad som du nu gjorde innebär att man måste känna att man har gjort något fel. BRA räta till dina misstag i stället för att hålla fast vid dom.


OM INTE SMFF''S STYRELSE INOM EN MYCKET SNAR FRAMTID TYDLIGT KOMMER ATT TA STÄLLNING MOT DITT AGERANDE BEVISAR DET BARA MED ALL ÖNSKVÄRD TYDLIGHET ATT DU HAR HITTAT HEM I SMFF. DU ÄR OMGIVEN AV LIKASINNADE STYRELSEMEDLEMMAR SOM DELAR DINA VÄRDERINGAR.

SVAR; SMFF och dess styrelse har inget med min kritik mot RCff att göra detta har jag påtalat bra många gånger nu och tydligen kan det inte påtalas tillräckligt många gånger.

DU HAR GETT PROV PÅ SAMTLIGA DÅLIGA EGENSKAPER ETT FÖRBUND KAN VISA UPP. DET FINNS INTE EN STAVELSE I DITT AGERANDE SOM STÄMMER MED VARE SIG RF''S, FSF''S ELLER SMFF''S MÅLSÄTTNING OM ÖPPENHET, TOLERANS OCH ATT SPRIDA HOBBYN.

SVAR; Är det RCFF som du syftar till så håller jag med dig om detta. Att du själv skriv ett inlägg och svar på min kritik och sedan stänger tråden för vidare kommentar, på samma vis som de tidigare trådarna stängdes. KALLAR RCFF:Styrelse detta för öppenhet inför sina medlemmar så ställer jag mig frågande. Jag kan inte se hur ert agerande gagnar modellflyget i Sverige

FUNDERAR DU INTE ENS EN SEKUND PÅ VAD EN "VANLIG" MEDLEM ELLER MODELLFLYGARE I LANDET TYCKER OM DITT - OCH SMFF''S AGERANDE?

SVAR; Vad jag förstår så vill nog alla medlemmar ha en öppenhet, vinna kunskap få gemenskap och tillhörighet i en förening som med hörsamhet framåtanda och som vill att Modellflyg kan bedrivas på ett kul, och säkert sätt. En förening som kan utvecklas framåt och i positiv anda i stället för att snärja in sig i falska förespeglingar och löften som bara flyter på ytspänningen på vattnet. Att få vara delaktig i en förening som ser framåt att ha vilja, ekonomi och framför allt framåtanda att utvecklas i stället för att begränsas.

OVE NIELSEN
ORDFÖRANDE RCFF

Till SLUT för att få slut på alla påstående om att RCFF är med i Korpen
Nr 1 Kopen är med från och med April ( i dag är det den 10 april och RCFF är fortfarnde inte med,
Nr 2 Att RCFF kommer att till 99,9% vara med i Korpen från och med den 19 april.

Från Fredrik Rodhe Förbundskansliet Korpen:

Korpens förbundsstyrelse kommer att behandla RCFF:s medlemsansökan den 19 april. Eftersom frågan uppenbart är kontroversiell går det inte att säga hur styrelsen kommer att besluta.
Hälsningar
Fredrik Rodhe