Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Oracover

  1. #1
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard Oracover

    Halloj,

    Jag va nere i hos Ove på Airmedia igår och blev läskigt sugen på att klä min extra i oracover. Jag såg att oracover har en film som ser ut som carbon. Färgerna som Ove hade hemma va svart/grå samt svart/gul. Min fråga: Någon som vet en sida med bilder på alla färger som oracover har ? www.oracover.de hade ganska tunnt med bilder och text duger inte för att jag skall kunna bestämma mig
    Mvh / Fredrik Glawe.

  2. #2
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard Re: Oracover

    Citat Ursprungligen postat av Glawe
    Halloj,

    Jag va nere i hos Ove på Airmedia igår och blev läskigt sugen på att klä min extra i oracover. Jag såg att oracover har en film som ser ut som carbon. Färgerna som Ove hade hemma va svart/grå samt svart/gul. Min fråga: Någon som vet en sida med bilder på alla färger som oracover har ? www.oracover.de hade ganska tunnt med bilder och text duger inte för att jag skall kunna bestämma mig
    Absolut inget svar på din fråga Glawe men... På den tiden när gubben Sos var yngre och orkade bygga från stickor och strån....så var det Oracover som gällde!! Möe bra val av film Glawe!!!!

    Sosen
    What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)

  3. #3
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Tack, jag visste väl att du skulle gilla det hehe... nu skall jag bara häfta ihop resten av planet med innan det är dax att tejpa kläder på den
    Mvh / Fredrik Glawe.

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Tjenixen,
    Här har du nåt att börja med, Glawe - http://www.buegelfolie.de/home.jsp?n...91153256425167
    Hälsningar
    Roger

  5. #5
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    mmm det är ju oracovers egen site, men dom hade inga bilder på carbon folien, eller det finns bara 2 färger på den ?
    Mvh / Fredrik Glawe.

  6. #6

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Nu har du väl inte klickat runt?
    Det är ju massor med olika typer av fäger och mönster fast inga direkta färgkartor.
    Jag förstår att det är i stort sett omöjligt att få rättvisande färger på en datorskärm som ju i stort sett aldrig är kalibrerad - såvida du inte är proffs i tryckteknik.
    För att få så rätt som möjligt måste du nog beställa en katalog med kvalitetstryck.

    Har man ett par remsor hemma eller på klubben så får man rätt så bra koll genom bilderna på rullställen som finns på hemsidan dit länken visade.

    /Patrik

  7. #7
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Jo, men det är dessa som jag undrar om de finns i andra färger:



    På sidan finns bara ett nummer representerat, men med en bild där 2 färger visas på samma..
    Mvh / Fredrik Glawe.

  8. #8

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Aha - jag trodde att den svarta var carbon och den gula kevlar - det är väl samma bild på båda men bara ett nummer på var artikel.
    /Patrik

  9. #9
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Hmmm, det stämmer kankse det du säger... synd, hade gärna sett att det fanns i röd färg.
    Mvh / Fredrik Glawe.

Liknande ämnen

  1. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 12:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •