Citat Ursprungligen postat av mac77
Lugn lugn, snäll Sosis...

Tror inte Magnus vill någonting annat än att alla med en fullgod försäkring skall få flyga på fältet. Det "byråkratiska" får ta sin lilla tid, iochmed att detta nu är lyft har ju dom "byråkratiska" hjulen börjat rulla.

Om jag nu går skulle gå ur SMFF - då har jag ju ändå kvar mitt RC-cert på livstid! Jag vill se den dagen någon går fram till en modellflygare, som flugit i 30 år och som på äldre dar börjat flyga "osäkert", och tar hans cert/utbildningsbevis från honom, samt förbjuder denne att flyga på fältet.

Problemet kvarstår som sagt i mångas fältregler/(stadgar?) - detta kommer troligtvis(förhoppningsvis!) ändras hos flertalet klubbar framöver.

Tala med varandra - för en dialog på fältet med era klubbkamrater. Fråga var skon klämmer ifall RCFF-anslutna skulle komma och hälsa på.

Ta hänsyn och förbättra!
Hoppas att detta framgick av tidigare.. Vi delar fält med fullskalaflyg och är därför extra noga vad gäller försäkringen... UMFK har en egen försäkring för medlemmar som flyger på av klubben avsedd plats och de som är med i SMFF eller RCFF är sås dubbelförsäkrade!
MEN! Att säga att de som är med i UMFK +RCFF inte får flyga på fältet på grund av att de inte är med också i SMFF är att hyckla!!!!! Finns ingen laglig grund att vila ett sådant beslut på!!!!!!

Sosen..