Hej

Jag köpte för en tid sedan en V-Bat flygande vinge
(http://www.skanehobby.se/product_inf...280791dc16abd4)
med 1,5m spännvidd och en Hitec 6-kanalare. Tanken var egentligen att flyga hang med den men jag har ännu inte kommit iväg på det, delvis beroende på att jag är ganska ringrostig när det gäller flygandet (var väl sisådär en 25 år sen sist...) och därför lite försiktig av mig. Jag bor i Halmstad och det finns såvitt jag vet en del lämpliga hang i närheten, Tönnersa och Lagaoset t ex. Kanske t om finns något i Halmstad som jag inte känner till? I alla fall hade jag tänkt öva lite först innan jag kastar ut från en brant i motvind. Nu har jag fått tag i en 15 meter lång silikonslang med ca 8mm ytterdiameter som känns elastisk och bra. Kunde den funka ihop med kanske 50m lina för att få upp kärran en bit i luften så jag hinner manövrera lite och få kläm på hur den ska flygas? Jag har hittills bara "handlunsat" den lite på flata backen och då blir det ju inte så mycket flugit. Det hindrade i och för sig inte mig från att kila in den under en parkerad cykelkärra vilket resulterade i lite mindre krossskador på framkantsplankningen men klädseln av oracover höll. Hoppas det bara är kosmetiska skador, vingen känns fortfarande styv och hel.

Nåväl, någon som har synpunkter på ovanstående och ev tips i övrigt?