Reklam

Resultat 1 till 13 av 13

mne: Vad gr man med gamla medlemar som vgrar terlmna nycklar?

Reg.datum
    Jan 2007
    Inlgg
    3
    Jobb
    Modellbyggare
    Klubb
    Engeholms MFK

Standard Vad gr man med gamla medlemar som vgrar terlmna nycklar?

Vi i vran klubb har en person som ej vait medlem de v sista ren, men vgrar terlmna nycklar. Har andra haft samma problem? Vi vill ej ha personen som medlem i EMFK. Kom med tips. :roll:

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    516
    Jobb
    Officer/Flygtekniker JAS 39
    Klubb
    MFK

Standard

Lite bryskt men...

Hos Kronofogden kan man begra "handrckning", det torde vara en effektiv tgrd om han nu vgrar lmna ifrn sig nycklarna. Om jag inte missminner mig s r det en avgift till fogden p 300kr fr detta.

Sen att man inte vill ha medlemen kvar i klubben r en helt annan sak, s dr kan jag tyvrr inte hjlpa dig.

Reg.datum
    Feb 2007
    Inlgg
    130
    Jobb
    rjan Wessberg Kolarvgen 4 61172 Stigtomta
    Klubb
    Nykping

Standard Det r nog svrt...

Det r nog svrt att gra ngot t egentligen...

Finns alltid idioter som r svra att komma tillrtta med, och den enda lsningen som jag ser det r att byta lscylindrar och lta honom behlla sina nycklar...

Dock frstr jag att det medfr kostnad iochmed att alla nycklar mste bytas ut, men om personen trots "ppekanden" vgrar lmna tillbaka nyklarna s r det nog det enda sttet.

Trkigt hursomhelst att det ska behva g s lngt! :evil:

Standard

Ifall det inte r ngon jttekostnad att byta lscylindrar s r den smidigaste vgen att bara byta ut dem. Det r inte vrt allt bekymmer med sn hr skit. Detta r en hobby, den ska vara avslappnande. ven ifall ni fr tillbaks nyckeln s kan han ha kopierat den. Eller borttappad. Efter en tid s brukar det driva runt lite nycklar i dessa sammanhang. Det r bra att byta lscylindrar ibland.

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 832
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Hej,
    Jag knner delvis igen problemet men kanske inte fr att medlemmar vgrar lmna tillbaka nyckeln utan snarare p g a att man kanske inte "hittar igen" den f d medlemmen eller att den f d medlemmen inte hittar igen nyckeln.
    Att rekommendera cylinderbyte r ltt att gra men att genomfra detta resulterar tyvrr i en icke fraktlig kostnad.
    Fr en klubb med 75 medlemmar vilka alla har nycklar och - som i vrt fall minst 5 lscylindrar - torde totalkostnaden fr nya cylindrar och nycklar bli uppskattningsvis minst 8.000 kr... Vr driftbudget klarar definitivt inte den extrakostnaden s alternativet blir nog nd att lta nycklarna vara "p drift".
    Hlsningar
    Roger

colssons avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 184
    Jobb
    CNC Operatr p waterjet maskin.
    Klubb
    Fredls

Standard Re: Vad gr man med gamla medlemar som vgrar terlmna nyck

Citat Ursprungligen postat av Kent Nilsson
    Vi i vran klubb har en person som ej vait medlem de v sista ren, men vgrar terlmna nycklar. Har andra haft samma problem? Vi vill ej ha personen som medlem i EMFK. Kom med tips. :roll:
    Varfr inte kra hem till den forna medlemmen och be att han lmnar ver nycklarna. Jag har svrt att tnka mig att han skulle neka er d. Nekar han p plats, ring polisen.
    / Christian Olsson

Reg.datum
    Jan 2007
    Inlgg
    3
    Jobb
    Modellbyggare
    Klubb
    Engeholms MFK

Vi har gjort detta flera i styrelsen, men han har vgrat att ppna drren, men nu tog det tydligen skruv nr jag skrev om det p forumet. D kom han sjlvmant och skamset terlmnade nycklarna.

leoktvs avatar
    Reg.datum
    Apr 2007
    Inlgg
    21
    Jobb
    Certifierings lrare fr Routrar/Brandvggar
    Klubb
    hus modelflyg klubb

Standard

annars kan man ju installera kodls det blir nog billigare i lngden kr man med kortlsare kan medlemmerna registrera sina bensinkort med kod och s r det ju bara att blockera dem nr de gr ur klubben.

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 832
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av leoktv
    annars kan man ju installera kodls det blir nog billigare i lngden kr man med kortlsare kan medlemmerna registrera sina bensinkort med kod och s r det ju bara att blockera dem nr de gr ur klubben.
    Hej,
    Teoretiskt kanske men knappast praktiskt d man t ex saknar 230 V - och d det sitter hngls p t ex bommar p vgen och ven p andra utrymmen.
    Sen torde kostnaden vara rtt avsevrd gissar jag...
    Hlsningar
    Roger

leoktvs avatar
    Reg.datum
    Apr 2007
    Inlgg
    21
    Jobb
    Klubb
    hus modelflyg klubb

Standard

alla kod system gr p 12v! och kostnaden fr kodls ligger p ca 2000 vilket d blir en engngs kostnad. mindre sol celler kostar inte s mycket numera. men vist det blir problem med bommar och liknande. men till hus och bodar r det inga prblem att lsa till.

Reg.datum
    Jan 2007
    Inlgg
    3
    Jobb
    Modellbyggare
    Klubb
    Engeholms MFK

Intresant men kodls p 12v, d vi om ngra r mste flytta fltet, vem s
    ljer sdant.

leoktvs avatar
    Reg.datum
    Apr 2007
    Inlgg
    21
    Jobb
    Klubb
    hus modelflyg klubb

Standard

alla lsfirmorna har sdana. det r standard i larm trutningar.

Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    24
    Klubb
    Sderhamns Modellflygklubb

Standard

Hej.

Det har tidigare funnits mekaniska kodls dr man enkelt kan byta koden. D blir du helt oberoende av elektricitet. Kommer inte ihg ngot produkt namn men ls och larm fretag borde knna till detta. Det blir enkelt att byta koden och meddela den nya till alla medlemmar.

Mvh John Eriksson i Bollns.

Liknande mnen

1. vgrar starta
    Av LAMEandre i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlgg: 2009-07-22, 21:37
  2. RCFF Medlemar aer visst vaelkomna till Helsingborg
    Av LasseCub i forum Allmnt och Tips
    Svar: 7
    Senaste inlgg: 2007-04-23, 20:21

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen