Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Anders "UncleCurtis" Näverlind och Stratus 90

  1. #21
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Christer J
    Tobbe O, Kul att du har den igång nu. Hur upplever du Funtanan jämfört med Rush t.ex?
    Hej Christer,

    Jo FuntanaX 100 är igång nu men jag har flugit den väldigt lite än.(det var andra eller tredje flygningen jag gjorde med den på filmen som Nik la upp här i tråden) Den flyger väldigt lung och snällt jämnfört med Rushen.

    Den kniveggar inte bra utan Side Force Generators men känns riktigt bra med dem monterade, Rushen flyger ju nästan lika bra i kniv som den flyger planflyg.

    Har du laborerat något med TP på din Rush, jag har min på 140+mm och den är rysligt vändbar på gränsen till elak och stallar lite väl lätt, men så ska väl ett 3D plan vara.
    //Tobbe

  2. #22
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hunkyduude
    Körs det någon form av 3D-flyg tävlingar/serie i detta avlånga land?
    Eller blir jag tvungen att ta en mc-tur 64 mil till lycksele för att stilla min nyfikenhet?

    (Hårdtränar nu för att våga köpa en UCD till nästa sommar....
    Försöker att hovra med högvinge calmaton, funkar i ca 5-10 sek sen vill den ramla ner haha...)

    Ha det bra alla
    hunkyduude, du är mycket välkommen till Lycksele men jag tror du kan hitta 3D flyg lite närmare och dessutom med betydligt vassare piloter än här.
    //Tobbe

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tobbe O
    Citat Ursprungligen postat av Christer J
    Tobbe O, Kul att du har den igång nu. Hur upplever du Funtanan jämfört med Rush t.ex?
    Hej Christer,

    Jo FuntanaX 100 är igång nu men jag har flugit den väldigt lite än.(det var andra eller tredje flygningen jag gjorde med den på filmen som Nik la upp här i tråden) Den flyger väldigt lung och snällt jämnfört med Rushen.

    Den kniveggar inte bra utan Side Force Generators men känns riktigt bra med dem monterade, Rushen flyger ju nästan lika bra i kniv som den flyger planflyg.

    Har du laborerat något med TP på din Rush, jag har min på 140+mm och den är rysligt vändbar på gränsen till elak och stallar lite väl lätt, men så ska väl ett 3D plan vara.
    Hej Tobbe
    Låter spännande med Funtanan. Får väl se den i Åskilje eller Lycksele livs levande i sommar. Har inte laborerat med tp på Rushen ännu, det får väl bli senare. Jag ligger ljusår efter dej i modellspakandet, så när man kommer runt någorlunda i en vanlig loping eller roll är jag nöjd. Förmodligen åker tp bakåt när piloten blivit lite modigare. Såg bilden på hur du flyttat servot bak, så fint ut. Väntar på delar till Rushen nu.

  4. #24
    _Nik_s avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    184
    Jobb
    Industriarbetare
    Klubb
    Graninge MFK

    Standard

    Christer.

    Flyger du något med en kille som heter Marcus Mörtzell?

    för övrigt köpte jag och tobbe våra rush sammtidigt men bygger ihop olika fort, hans premiärades väl för ett år sedan och min limmade jag roder på ikväll :-)

    /Nik

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av _Nik_
    Christer.

    Flyger du något med en kille som heter Marcus Mörtzell?

    för övrigt köpte jag och tobbe våra rush sammtidigt men bygger ihop olika fort, hans premiärades väl för ett år sedan och min limmade jag roder på ikväll :-)

    /Nik
    Hej Nik

    Jo jag vet vem Marcus är och hans flygarkompis Bosse känner jag lite sedan tidigare. Bosse ringde och frågade om jag skulle följa med och flyga i Åskilje i Lördags, men hade ingen maskin som fungerade då. Verkligen roligt att dom vill ha med mej. Är ju roligt om man får sej några flygarkompisar här på orten. Sedan är det jättekul att Tobbe bjudit in mej till Lycksele, så nu är det ju upp till mej att våga komma dit bland er proffsflygare och göra bort mej ops: Har tittat förbi på Forsmyran och såg att det var ett staket på mitten, det ser ju lite svårt ut för en annan som inte är så rutinerad och bara flugit på sjöis och några gånger på Åskiljebana. Ser ju på era filmer att ni inte har några problem med det. Snacka om pinsamt ifall man hälsar på er och hänger upp Rushen i nätet. ops: ops: ops: Nä bara det blir några svängar till i Åskilje ska man väl våga prova. Bromsar upp bra bara man får ner hjulen i gräset kan jag tro, är ju inte som med skidor då det bara glider och glider.

  6. #26

    Standard

    Hej igen Lycksele

    Blev bara lite nyfiken, är det samma storlek på Tobbes och Tobias Funtanor? Vilken storlek är det på bensinmotorn?

  7. #27
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Jodå Christer det är samma storlek på Funtanorna och Tobias bensinare är på 25cc (Roto 25).
    //Tobbe

  8. #28

    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    58
    Jobb
    Maskinförare
    Klubb
    MFK Bunten

    Standard

    Är det någon som ska till Åskilje (D) i helgen? Funderar på att fara dit imorrn lördag o kanske ikväll en sväng om det är bra väder. Mvh Tobias

Liknande ämnen

  1. Svar: 108
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 21:28
  2. "Nya inlägg" "Överst på sidan" "Forum start"
    Av Snickarjävel´n i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 11:37
  3. "upplösning" på "borstade" fartreglage?
    Av CAD:ar'n i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 09:22
  4. """""Wesse undrar """
    Av wesse i forum Metanolmodeller
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 17:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •