Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Multiplex SX

  1. #1
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard Multiplex SX

    Läste att många (läs flera) haft problem med dessa sändare.... Displayen visar hieroglyfer och funktionen upphör....

    Jag har inte haft problem med min SX men......Lite orolig blir man.... Vågar man lita på SX?

    Sosen..

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Sos:is gubben,
    Nä, den kan du absolut inte lita på....
    En hederlig gammal Futaba är precis vad du behöver... PDT_Armataz_02_07
    Hälsningar
    McR

  3. #3
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    Hej Hej du har detta :



    nu eller hur ???
    du vet att det finns fixa med uppdater i den om jag minns rätt om annars du skulle ha denna bättre med kanal 7 :



    eller här med 9 kanal



    MVH steve


  4. #4

    Standard

    Jag hade en Multiplex Cockpit för många år sedan, den dog displyen på...blev helt blank.
    Kanske inte relevant då det inte var en SX och det hände för 7-8 år sedan, men nu kör jag Futaba FF9 och det känns tryggt

  5. #5
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    javisst du sade den Multiplex Cockpit var gammal då annan saken tills dom har upptäckte och förändra till framtiden alltid bättre och bättre då dom har lärt erfarande det beror på detta att det kan rinner misstag av t.ex vatten in radio eller annan typen därför kan vara missskött av person det är avgöra fråga om !!
    jag har aldrig problem med dom men jag äger inte Multiplex Cockpit utan Multiplex Sport utan display själv har jag hemma det var gammal men den ser ut som ny helt !! hehe
    skött av mig väl japp !!

    MVH steve


  6. #6

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard Re: Multiplex SX

    Citat Ursprungligen postat av ssn
    Läste att många (läs flera) haft problem med dessa sändare.... Displayen visar hieroglyfer och funktionen upphör....

    Jag har inte haft problem med min SX men......Lite orolig blir man.... Vågar man lita på SX?

    Sosen..
    Hej Sosen
    Som jag skrev till dig i ett brev så har jag en SX som är/var känslig
    för statisk elektricitet. Till slut började den bara visa hieroglyfer så jag har skickat ner den på service till Orbo.
    Han mailade mig igår efter att han återställt sändaren; har han testat men inte kunnat upprepa de problem som jag haft. Alltså att den slutade sända när jag kom för nära bubbelplasten jag hade som skydd på byggbordet.

    Jag har använt den flitigt sen sep-06 utan problem, men så kom detta helt plöstligt.

    Det kan vara så; jag säger "kan" att när jag öppnat sändaren för att titta har lagt ner överdelen där elektroniken sitter mot den statiska plasten, eller att jag själv varit statiskt laddad och kommit åt någon komponent som då fått sig en "kyss".

    Bo på Orbo berättade att mobiltelefoner kan ställa till det, men också att moderna laddare (switchade) kan störa sändaren vid laddning på nåt konstigt vis.

    Nåväl, jag har fullt förtroende för Multiplex och tror att detta är/var ett tillfälligt fel. Har som sagt aldrig haft problem med SXén i övrigt.
    Jag har flugit med MPX grejor i hela min kärriär och har aldrig tidigare haft några problem. Flyger också med en MPX-4000.

    /Ville

  7. #7
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard

    Hmmm

    Hoppas att ni har rätt ni som säger att det inte är några problem med SX..
    Men som sagt så har min funkat felfritt.... Varför jag hoppas?
    Jo jag har blivit med Spektrum DX7 2.4 GHz och därmed utbjudit min SX till försäljning och jag vill inte "exportera" problem!

    Att min Lancair inte lever längre berodde på att man "även om man har Channel Check" inte är skyddad om ngn annan slår på sin radio på "din" frekvens....

    Lancair.... Made in Kina.... Looong way to Sweden.... 3 minutes in air.....
    (köper nog en ny..Flög formidabelt! Men inte så länge... :cry: )
    Sorry no bilder...Plockade ut vad som gick att använda å stoppade resten i klubbens "elletunna"!

    Sosen..

  8. #8
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Den granna Lancairen nerskjuten?
    Tragiskt, jag beklagar verkligen...
    /\/\vh // /\/\r J.

  9. #9
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard

    Jo Mr J..So is the end of this story.....

    Har det på annat ställe också men....

    Lyfte..Trimmade lite..Njöt....Flög ett par varv....Vafa...Får inte ut den ur högersväng! 10 meter till Terra Firma.... Åhh ordnade sig.. Svänger vänster.Maskinen svänger men vaggar höger och stiger.... Snapproll med näsan mot moder jord..... KADUNK!!!!

    No more Lancair....

    En fördel som framkom är att ha framme frekvenstavlan samt att alla vet på vilken frekvens de flyger... Channen Check i SX hjälpte föga.....

    Detta gjorde att! Numer flyger jag endast DX7!...

    Får det delikata problemet dock att köpa en ny kärra.. Visserligen har jag en hel del sen innan men....
    Extran! Är en kalasmaskin.... Å en 90:a har jag på hyllan....

    Kan ta en bild på det som är kvar av vingen på Lancairen (Kroppen är uppeldad" Orkade inte se på eländet")

    That´s life.... Livsfarlig verksamhet är ju till å med att leva! Inte många som kommit levande från detta livet! Vare sig män eller deras maskiner........

    Sosen

Liknande ämnen

  1. Multiplex cockpit MM och Multiplex europa 35 mhz
    Av fortuna i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 12:22
  2. Rc Multiplex Fox
    Av femer i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-15, 19:52
  3. Multiplex strömbrytare
    Av Patrick Johnsson i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 01:17
  4. Multiplex Evo 9 Pro
    Av tonic i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-05, 22:42
  5. Multiplex SX...
    Av ssn i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 16:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •