Sååå..
Då har det åter hänt en del igen.

Dags för montering av kåpan.
Började med att tejpa fast ett par papper enligt bilden för att sedan göra en mall av dessa. Tog ut så att motorns utstickande delar gick fria.


Monterade bort motorn och fick kåpan på plats.
Ta naturligtvis inte bort pappersmallen i detta moment.
Nu var det bara att rita ut på kåpan vart hålet skulle tas upp.
Tog bort kåpan igen och sågade ut med en Dremel.


Monterade tillbaka motorn (puh) och monterade nu även extern glöd och en extern tanknippel. Lite lurigt att få till det men klart värt besväret.


Här syns den externa glödströmmen och den externa tankanslutningen.


Och så här ser det ut från insidan.


Har även monterat en extern strmbrytare för radion samt monterat hållare för en enkel accvarnare ovanför brytaren.


Missade att ta lite bilder på utskärningen av rutorna.
Här syns iallfall rutorna monterade. Den främre "vindrutan" skruvas på palts vilket är smidigt då den är lätt att plocka bort och gör det då väldigt enkelt att komma åt tanken etc.


Missade även att ta bild på monteringen av ett aluminiumnät (mekonomen 35:-) som klipptes till i två små bitar och siliconades fast på insidan av kåpan. Detta lyfter helt klart utseendet på kåpan då insugen bara är två svarta hål annars.


Provmonterade dit propeller och en alu-spinner för att försöka få lite helhet och det ser väldigt bra visuellt ut iallfall. Fast vad hjälper det pom man som jag har problem att landa snyggt utan att paja något..
Får träna mer på detta med de andra kärrorna!

Så här ser iallfall alltihop ut än så länge.
Slutet börjar att närma sig snart...
Har även provkört montorns och justerat in tomgången etc. så jag hoppas att jag slipper problem med detta på fältet.


Bygget fortsätter...