Reklam

 
Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: TACK!

  1. #1
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard TACK!

    Ett stort och varmt tack till alla härliga modellflygare som gjorde RCFF:s årsmöte och meeting till en makalös framgång och minnesvärd helg!

    Trots regn och rusk strömmade modellflygare från södra Sverige till Eslöv för att besöka meetinget.

    En - vid det här laget känd - styrelsemedlem i SMFF försökte förvisso även den här gången att sabotera genom ett telefonsamtal till Eslövfältets fältvakt i ett försök att stoppa RCFF:s meeting med motiveringen att RCFF saknade försäkring! Det försöket misslyckades naturligtvis - och det visar bara än en gång med all önskvärd tydlighet att landets största modellflygförbund har ännu ett ett stort problem med vad katten dragit in. Men det är som sagt deras problem.

    Lågt är ordet! Och jag kommer inte att kommentera detta mer.

    Jag tackar alla som ställde upp till 100 procent och arbetade hårt för att göra RCFF-meetinget till en total framgång! Denna smakstart på landets nya förbund visar tydligt att vi träffat rätt med vår policy och målsättning.

    Tack!

    Mvh
    Ove Nielsen
    Ordförande RCFF

  2. #2

    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    129
    Jobb
    Örjan Wessberg Kolarvägen 4 61172 Stigtomta
    Klubb
    Nyköping

    Standard Ja vad säger man...

    Hade tyvärr själv ej möjlighet att vara med, men jag har ju naturligtvis följt följetången mellan rcff och smff och det är ju snudd på ett sjukt beteende att gång på gång försöka sabotera på detta vis!

    Blir faktiskt förbannad över att det ska vara på detta viset och
    att vi inte ska kunna sammarbeta mot ett gemensamt mål...

    Själv var jag och besökte Södertäljes modellflygfält, Påldalen, under parollen "Modellflygets Dag", och det är verkligen trevligt att
    träffas under ordnade former!

    Kör hårt!
    \Örjan.

  3. #3

    Standard

    Hmmm, när ska den snubben fatta att han äventyrar sitt eget förbund istället..
    Han börjar ju likna en glutt.. ja jösses.


    Hoppas på fler meeting i framtiden då jag inte fick loss tummen att packa in nått flygetyg o köra ner denna gången..
    Men ryktesvägen så var det riktigt bra och trevligt där.. tumme upp.

  4. #4

    Standard

    Ove jag kan inte låta bli men en polis anmälan för förtal vore väl på sin plats eller är jag lite drastisk nu?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  5. #5
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Härligt o höra! Jag o Hanke kommer nästa år då mötet skulle hållas i Sverige enl. löfte!
    Vad gäller tel. samtalet så säger väl det en del om allmäntillståndet hos denna glada människa..
    Helsingborgs modellflygklubb har min djupaste medkänsla,med såna vänner ikring sig behöver man inga fiender..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  6. #6
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Vi väntar på din inbjudan Bokis, jag har hört att ditt fält skall vara mycket fint hehe
    Mvh / Fredrik Glawe.

  7. #7

    Standard

    -
    Sluta med insinuationer som t o m kan tolkas som förtal!

    Ove!

    Jag har haft personliga samtal med Esövs fältvakt, Sten Svensson och en, (den insinuerade), styrelseledamot i SMFF angående detta påstående:

    Citat Ursprungligen postat av AM
    En - vid det här laget känd - styrelsemedlem i SMFF försökte förvisso även den här gången att sabotera genom ett telefonsamtal till Eslövfältets fältvakt i ett försök att stoppa RCFF:s meeting med motiveringen att RCFF saknade försäkring! Det försöket misslyckades naturligtvis - och det visar bara än en gång med all önskvärd tydlighet att landets största modellflygförbund har ännu ett ett stort problem med vad katten dragit in. Men det är som sagt deras problem.

    Lågt är ordet! Och jag kommer inte att kommentera detta mer.
    Detta är en ren osanning som bekräftas av bägge herrarna var för sig och dessutom med samstämmiga uppgifter om vad som sagts och när det sagts! Bägge intygar att något försök till att stoppa RCFF meeting INTE ägt rum, snarare har de bägge varit mycket tydliga med att något sådant INTE fick förekomma med hänsyn till den, som jag själv med flera trodde: AVSLUTADE DEBATTEN!!!

    Det finns inte heller någon logik i att en styrelsemedlem från SMFF skulle försöka något sådant med hänsyn till just detta!

    Skäms Ove, för nu blev till slut även jag riktigt sur på dig !!!

    Pelle Scherdin
    Forum medlem, RCFF

  8. #8
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    Du pelle !! Lägg av med här inlägg för nu för att du och en annan kille försöker förstör eller ni försöker stoppade för här jag vet att du och han gjorde det !!

    kom inte med skriva om detta igen !!

    MVH Steve

    :evil: :evil: :evil: :evil:

  9. #9

    Standard

    Se nedan.

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nexus
    Du pelle !! Lägg av med här inlägg för nu för att du och en annan kille försöker förstör eller ni försöker stoppade för här jag vet att du och han gjorde det !!

    kom inte med skriva om detta igen !!

    MVH Steve
    Hej Steve!

    Bra att du själv ska kolla detta! Vi kan vi prata mer på Barkarby, om du inte hör av dig tidigare!

    Med vänlig hälsning,
    Pelle Scherdin
    Forum medlem, RCFF

  11. #11

    Standard

    Och så håller vi oss på mattan i fortsättningen är ni snälla va? Skicka pm till varandra i stället, ett litet tips bara så vi slipper moderera trådarna i onödan.

    //Larsa

  12. #12
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Pelle,
    Jag talade personligen med nämnde Sten Svensson och frågade om han fått några klagomål. Han sa då att han mottagit ett telefonsamtal från en person som påstod att RCFF inte hade en försäkring för mötet och som försökte förmå honom att förbjuda oss att nyttja Eslövsfältet. När jag frågade om det var Er styrelsemedlem i Helsingborg fick jag inget nekande svar - men ett leende. Det tolkade jag som ett ja.

    Det är ju också uppenbart då de bägge herrarna bevisligen haft ett telefonsamtal rörande RCFF:s möte då du själv har fått det bekräftat. Enbart det räcker ju för att bli upprörd. Vad har Er styrelsemedlem med RCFF:S meeting att göra?

    Annars har jag endast återgett det samtal jag hade med fältvakten - även om det är mycket möjligt att han nu i efterhand väljer att inte bekräfta det.

    Jag tyckte det var lågt gjort - lika lågt som när samme person ringde vårt gemensamma försäkringsbolag och Korpen. Syftet misslyckades och RCFF hade ett fantastisk fint meeting med många besökande, mycket flygande och mycket god och positiv stämning.

    Som jag skrev tidigare - ämnet är utagerat från min sida.

    Vi kan träffas på Barkarby och diskutera vidare om du vill.

    Mvh
    Ove

  13. #13

    Standard

    Hej Ove!

    Så här ser jag på det:

    En person - det är INTE bekräftat vem - ringde till flygfältsvakten flera veckor före meetinget för att bl.a. diskutera ansvarsbiten. Flygfältsvakten kontrollerade då omgående med ägaren till fältet - vilken råkar vara Luftfartsverket i det här fallet - hur man ser på försäkringsfrågan. Svaret var att Luftfartsverket INTE tar något som helst försäkrings ansvar för ett evenemang på Eslöv, utan det åvilar var och en pilot/ägare/brukare av luftfarkosterna att ha ett försäkringsskydd. Detta har meddelats till berörda varefter ingen ytterligare kommunikation i ärendet har förekommit.

    Under tiden har det dock varit en omfattande diskussion på forumet, bl.a. beträffande försäkringen, som ebbade ut i och med Mats Erlandsson och mina inlägg i debatten.

    Jag har också haft personliga samtal med "Lasse Cub" om detta. Lasse har varit enig med mig att ärendet är uttömt och att det inte finns anledning att skriva mer i saken. Det framgår också av Lasses inlägg den 15/5. Lasse hade alltså ingen anledning att ta upp detta ytterligare - och det hade inte någon annan av SMFF styrelsemedlemmar heller!

    SMFF hade för övrigt inget logiskt motiv att försöka stoppa RCFF meeting, tvärtom - om man gjorde ett sådant försök skulle det enbart slå tillbaka direkt på SMFF styrelse! (Det tror jag varje person med lite sunt förnuft också förstår; SMFF styrelse vill inte ha fler påhopp och beskyllningar!)

    Lasse ringde dock till fältvakten för att kontrollera om det var NOTAM utfärdat för flygplatsen och om det ändå skulle gå att flyga till Eslöv, vilket är ett av de korrekta förfaranden man kan, och ska, använda sig av i ett sådant här fall. (Det vet du också.) Fältvakten har delgivit mig delar av detta samtal och hävdar med bestämdhet att det som du skrev ovan i trådens början INTE ÄR SANT!

    Ove, även om du och några andra gärna vill tro att någon från SMFF försökte stoppa RCFF meeting är detta inte sant - och att sen göra ett så kraftfullt - och anklagande - uttalande baserat denna "tro" utan att först ta reda på fakta är definitivt lågt, framförallt med hänsyn till den infekterade och känsliga situationen som uppstått.

    Därför reagerade jag som jag gjorde. Det är "lågt" att (med felaktiga uppgifter) avsiktligt kasta mer ved på brasan för att misskreditera SMFF och spä på meningsskiljaktigheterna mellan organisationerna. Det gagnar ingen modellflygare - tvärtom!

    Jag tar gärna en diskussion med dig om detta på Barkarby - och under tiden tycker jag att vi kan hålla oss till de fakta som finns och undvika onödiga påståenden och spekulationer.

    Med vänlig hälsning,
    Pelle

  14. #14
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Pelle,

    Jag tror ingenting. Jag bara talade om vad jag - och två andra personer - hade fått reda på under vårt meeting. Vi talade var och en - vid tre olika tillfällen med fältvakten. Och beteendet att ringa och försöka sabotera är lågt och ligger bevisligen helt i linje med de samtal L.C tidigare ringt till If och Korpen.

    Sedan kan man ju alltid i efterhand försöka formulera om samtalet/na i ett försök att mildra det som sagts, istället för att se det som det regelrätta försöket att stoppa vårt meeting. Var det ett privat samtal gällande ett utfärdat NOTAM - varför fördes då vår eventuella försäkring på tal och anmodan att stoppa meetinget? (NOTAM = Information till "Fullskalaflygare" att bana 22 på Eslöv var avstängd för modellflyg lördag och söndag).

    Vi kan ju helt objektivt konstatera att det är väldigt få personer som skulle få för sig att ringa och tala om att RCFF inte hade någon "giltig" försäkring som skulle täcka vårt meeting utom just L.C.

    För det andra så får du kalla ytterligare två personer som var i Eslöv för lögnare. Detta då de berättade exakt samma sak: Fältvakten sa att en person från SMFF hade ringt honom och försökt förmå honom att stoppa vårt evenemang.

    Så enkelt - och så lågt är det bara.

    Jag har aldrig haft för avsikt att lägga mer ved på brasan, men jag tycker fortfarande att rätt ska vara rätt. Vi är tre personer som var och en hört fältvakten säga att han fått ovan beskrivna samtal.

    Som jag sagt tidigare - jag lägger denna diskussion bakom mig och hoppas vi kan blicka framåt.

    Jag vill också vädja till landets modellflygare att se fördelarna, nyttan och det positiva i att vi nu har två modellflygförbund i landet.

    Mvh
    Ove

  15. #15
    Potetas avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    613
    Jobb
    Elektriker och ägare till www.jorgensel.se
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pelle
    Lasse ringde dock till fältvakten för att kontrollera om det var NOTAM utfärdat för flygplatsen och om det ändå skulle gå att flyga till Eslöv, vilket är ett av de korrekta förfaranden man kan, och ska, använda sig av i ett sådant här fall.
    Märkligt att LC ringde och kollade det när han inte skulle dit. Han har ju tidigare fått inbjudan av Glawe men avböjt.

    /edit
    *** Cencurerat av mig själv ***. :evil:
    Nytänd flygare!
    (Nu även med elvisp!)

  16. #16

    Standard

    Hej Ove!

    Jag tror ingenting. Jag bara talade om vad jag - och två andra personer - hade fått reda på under vårt meeting. Vi talade var och en - vid tre olika tillfällen med fältvakten. Och beteendet att ringa och försöka sabotera är lågt och ligger bevisligen helt i linje med de samtal L.C tidigare ringt till If och Korpen.
    Detta visar att du/ni "jumped to conclusion" beträffande detta och därmed bestämt att det är L.C. som gjort detta - trots att det inte är på det sättet.

    Sedan kan man ju alltid i efterhand försöka formulera om samtalet/na i ett försök att mildra det som sagts, istället för att se det som det regelrätta försöket att stoppa vårt meeting. Var det ett privat samtal gällande ett utfärdat NOTAM - varför fördes då vår eventuella försäkring på tal och anmodan att stoppa meetinget? (NOTAM = Information till "Fullskalaflygare" att bana 22 på Eslöv var avstängd för modellflyg lördag och söndag).
    Lasse ringde fältvakten för att kontrollera om det skulle kunna gå att flyga dit med en "fullskala-cub". Det skulle du också gjort om du haft för avsikt att göra detsamma. (Hans fundering att flyga till Eslöv är också dokumenterad på detta forum.) Något diskussion om försäkringar fördes INTE under samtalet, ej heller om något annat som skulle kunna stoppa meetinget. Det här intygas av bägge - alltså har du/ni i så fall fabriserat detta själv/själva.

    Vi kan ju helt objektivt konstatera att det är väldigt få personer som skulle få för sig att ringa och tala om att RCFF inte hade någon "giltig" försäkring som skulle täcka vårt meeting utom just L.C.
    Knappast en "objektiv" bedömning - eller hur? Lasse har inte haft någon anledning att ta upp detta igen efter den debatt som avslutades långt före meetinget

    För det andra så får du kalla ytterligare två personer som var i Eslöv för lögnare. Detta då de berättade exakt samma sak: Fältvakten sa att en person från SMFF hade ringt honom och försökt förmå honom att stoppa vårt evenemang.
    Detta stämmer inte enligt fältvakten - han har inte bekräftat vem som ringde flera veckor före meetinget, inte ens till mig, och innehållet i samtalet har enligt honom själv inte gått ut på att få meetingen stoppat men däremot fått honom att ta reda på ägarens, d v s Luftfartsverkets syn på evenemanget. Det är också logiskt - det gäller bl.a. att stänga av banor, ansvarsfrågor och tillstånd för flyguppvisning m.m.


    Så enkelt - och så lågt är det bara.
    Fullt så enkelt var det alltså inte...

    Jag har aldrig haft för avsikt att lägga mer ved på brasan, men jag tycker fortfarande att rätt ska vara rätt. Vi är tre personer som var och en hört fältvakten säga att han fått ovan beskrivna samtal.
    Det får stå för er - ord står mot ord - men ved på brasan har du definitvt lagt... och det är onödigt, eller hur!

    Som jag sagt tidigare - jag lägger denna diskussion bakom mig och hoppas vi kan blicka framåt.
    Det hoppas jag också, men någonstans ska väl även RCFF kunna erkänna att man gjort fel i antagandet att SMFF försökt stoppa ett meeting, när detta inte stämmer!

    Med vänlig hälsning,
    Pelle

  17. #17


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 918
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Eftersom ord uppenbarligen står mot ord så föreslår jag att vi stänger denna debatt - ytterligare munhuggning leder knappast framåt och kan inte heller antas gynna modellflyget i Sverige utan effekten kan snarare förväntas bli den motsatta.
    Hälsningar
    Roger

  18. #18

    Standard

    Ok!

    Vi kan träffas vi på Barkarby och snacka vidare där - och under tiden hoppas jag att alla klart förstår att SMFF har inget att vinna på att försöka att stoppa ett meeting eller andra evenemang som på något sätt gynnar modellflyget i Sverige.

    Det är fullständigt utan logik att att tro något annat!

    Med vänlig hälsning,
    Pelle

  19. #19
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Jag håller med dig Pelle på att SMFF inget har att vinna på att försöka stoppa vårt meeting.

    Dock vil jag påpeka att jag väljer att själv uttolka vad som sagt eller inte sagts istället för at du lägger orden i mun på oss.

    Naturligtvis skyller jag inte SMFF för att som ett illdåd planerat och genomfört aktionen. Det är verket av en enskild person som numera har en mycket låg trovärdighet hos många.

    Därför säger jag som innan - vi lägger detta bakom oss och blickar framåt.
    Jag ser fram emot att träffa dig på Barkarby. Då kan vi säkert kan reda ut det hela mer i detalj.

    Mvh
    Ove

Liknande ämnen

  1. Tack !!!
    Av Thomas i forum Allmänt och Tips
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 18:37
  2. Tack för mig
    Av Gårdö i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 12:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •