Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Nybörjarplan, men ändå inte alltför "simpelt"

  1. #1

    Standard Nybörjarplan, men ändå inte alltför "simpelt"

    Goddagens,
    Traskade in på den lokala leklust-butiken och spanade in vad de hade för rc-flyg liggandes. Något som man alltid drömt om som liten men inte haft råd med förrän nu. Och när man förra helgen besökte flygdagarna här i Västerås så kunde jag inte hålla mig längre
    Tänkte ta och testa på och se om det är något för mig, tröttnar man så tröttnar man, men håller man på än efter några månader eller så så kanske man byter upp sig lite, går med i klubb osv.

    Men.. som sagt.. i butiken.. de hade ett plan som såg intressant ut, ett kit som var helt flyg-klart i princip, fick med batteri, laddare, sändare å allt vad di kallar't, MEN, när han som arbetade där, som förövrigt var en riktigt pratglad och trevlig prick, började snacka lite tekniska grejer om planet så snurrade det till i huvet på mig när han sa att man inte kunde styra skevrodrena på planet.. något som jag tycker låter.. helt absurt.. visst, det är ett nybörjarplan, men vad tusan.. vill ju kunna rolla och göra inverterade talibaner och allt vad det heter

    Så har ni nå tips, gärna på plan man inte behöver plocka ihop själv, och gärna hela kit, dvs man får med laddare och sändare å hela köret så man kan börja flyga direkt. Budgeten ligger väl runt 1000-1700kr kanske, och vill ha ett plan som kan rolla och loopa och ha sig utan större problem och inte bara flyga runt i en cirkel

    Anledningen till att jag vill ha färdigt kit är för att det blir så mkt lättare när man är ny.. annars kommer folk och börjar rada upp listor med massa olika propellrar och hela köret som man inte förstår nånting av

    Förresten, när jag ändå är på skrivhumör (vilket jag iof alltid är), vad menas med Ack?

    Tacksam för all hjälp, om nån har lust att diskutera lite på irc/msn så langa ett PM bara, jag suger åt mig allt jag hör och läser atm

    edit: en annan fråga, de två analoga spakarna på kontrollern, kan man välja själv vilken som ska "styra" planet och vilken som ska bossa över motorn, eller är det nå slags standard som alla kör?

    På ArtTech Cessna 182-planet så är de nämligen "felvända" jämfört med vad jag är van vid i flygsimulator/rc-flygsimulator, flyger helt galet dåligt när man kör skevroder&elevator på höger sticka :/


    edit2: har spanat in detta plan, är det nybörjarvänligt nog tror ni?
    http://www.blocket.se/vi/12169886.htm?ca=9_s

    edit3: Har bestämt mig för cessna-planet, 4kanaliga. Blir inköp nästa helg

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Du kan ju börja med att besöka Västerås Modellflygklubbs Jubileumsmeeting lördag 2/6 ute på vårt fält Arosängen. Hur du hittar dit finns beskrivet på vår hemsida - http://www.vmfk.se/ - under Flygfält.
    Tag gärna kontakt med nån av oss i Klubben så skall vi försöka hjälpa dig.
    Lite Elflyginfo kan du hitta på min hemsida - närmare bestämt på detta ställa - http://www.mcregor.se/Grundkursen.htm
    Hälsningar
    Roger

Liknande ämnen

  1. "Nya inlägg" "Överst på sidan" "Forum start"
    Av Snickarjävel´n i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 11:37
  2. "Hålplåten" i dämparen kvar eller inte?
    Av Ludde i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 23:23
  3. "upplösning" på "borstade" fartreglage?
    Av CAD:ar'n i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 09:22
  4. """""Wesse undrar """
    Av wesse i forum Metanolmodeller
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 17:07
  5. Ryssarna är inte de enda som kan göra "cobran"
    Av Krille i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 11:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •