Reklam

Resultat 1 till 2 av 2

mne: Nybrjarplan, men nd inte alltfr "simpelt"

Standard Nybrjarplan, men nd inte alltfr "simpelt"

Goddagens,
    Traskade in p den lokala leklust-butiken och spanade in vad de hade fr rc-flyg liggandes. Ngot som man alltid drmt om som liten men inte haft rd med frrn nu. Och nr man frra helgen beskte flygdagarna hr i Vsters s kunde jag inte hlla mig lngre
    Tnkte ta och testa p och se om det r ngot fr mig, trttnar man s trttnar man, men hller man p n efter ngra mnader eller s s kanske man byter upp sig lite, gr med i klubb osv.

Men.. som sagt.. i butiken.. de hade ett plan som sg intressant ut, ett kit som var helt flyg-klart i princip, fick med batteri, laddare, sndare allt vad di kallar't, MEN, nr han som arbetade dr, som frvrigt var en riktigt pratglad och trevlig prick, brjade snacka lite tekniska grejer om planet s snurrade det till i huvet p mig nr han sa att man inte kunde styra skevrodrena p planet.. ngot som jag tycker lter.. helt absurt.. visst, det r ett nybrjarplan, men vad tusan.. vill ju kunna rolla och gra inverterade talibaner och allt vad det heter

S har ni n tips, grna p plan man inte behver plocka ihop sjlv, och grna hela kit, dvs man fr med laddare och sndare hela kret s man kan brja flyga direkt. Budgeten ligger vl runt 1000-1700kr kanske, och vill ha ett plan som kan rolla och loopa och ha sig utan strre problem och inte bara flyga runt i en cirkel

Anledningen till att jag vill ha frdigt kit r fr att det blir s mkt lttare nr man r ny.. annars kommer folk och brjar rada upp listor med massa olika propellrar och hela kret som man inte frstr nnting av

Frresten, nr jag nd r p skrivhumr (vilket jag iof alltid r), vad menas med Ack?

Tacksam fr all hjlp, om nn har lust att diskutera lite p irc/msn s langa ett PM bara, jag suger t mig allt jag hr och lser atm

edit: en annan frga, de tv analoga spakarna p kontrollern, kan man vlja sjlv vilken som ska "styra" planet och vilken som ska bossa ver motorn, eller r det n slags standard som alla kr?

P ArtTech Cessna 182-planet s r de nmligen "felvnda" jmfrt med vad jag r van vid i flygsimulator/rc-flygsimulator, flyger helt galet dligt nr man kr skevroder&elevator p hger sticka :/

edit2: har spanat in detta plan, r det nybrjarvnligt nog tror ni?
    http://www.blocket.se/vi/12169886.htm?ca=9_s

edit3: Har bestmt mig fr cessna-planet, 4kanaliga. Blir inkp nsta helg

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 844
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Hej,
    Du kan ju brja med att beska Vsters Modellflygklubbs Jubileumsmeeting lrdag 2/6 ute p vrt flt Arosngen. Hur du hittar dit finns beskrivet p vr hemsida - http://www.vmfk.se/ - under Flygflt.
    Tag grna kontakt med nn av oss i Klubben s skall vi frska hjlpa dig.
    Lite Elflyginfo kan du hitta p min hemsida - nrmare bestmt p detta stlla - http://www.mcregor.se/Grundkursen.htm
    Hlsningar
    Roger

Liknande mnen

1. "Nya inlgg" "verst p sidan" "Forum start"
    Av Snickarjveln i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlgg: 2009-01-23, 11:37
  2. "Hlplten" i dmparen kvar eller inte?
    Av Ludde i forum Frbrnningsmotorer
    Svar: 3
    Senaste inlgg: 2008-01-16, 23:23
  3. "upplsning" p "borstade" fartreglage?
    Av CAD:ar'n i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlgg: 2007-11-17, 09:22
  4. """""Wesse undrar """
    Av wesse i forum Metanolmodeller
    Svar: 16
    Senaste inlgg: 2007-08-14, 17:07
  5. Ryssarna r inte de enda som kan gra "cobran"
    Av Krille i forum "Publika lnkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlgg: 2007-03-26, 11:26

Behrigheter fr att posta