Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: flyga laban i lite mer än 10 sek

  1. #1
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard flyga laban i lite mer än 10 sek

    så tror man att man fortfarande kan flyga !! jo då en laban utan skevor gav vi oss på idag .... setupen enligt det man var van vid för 15 år sedan dvs roder på gas sticken å vad händer när det börjar gå åt skogen ?? jo man börja dra i skev spaken så det slutar med den där dova smällen som man inte ville höra ......klarade sig bra proppen gick å fenan hittade jag inte! kändes lite som om den var övermotoriserad sitter en asp28 på den drog som bara den loopa som om det inte fanns någon ände på orken å dom va tighta sitter ehhh satt en 9x5 prop på kommer inte ihåg vad som rekas så nu blir det till att reparera å sätta på en vinge med skevor på
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 923
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Flyger du en kärra utan skevroder så är det nog rätt ovanligt att sätta sidorodret på den vänstra spaken...
    Skulle nog föreslå en liten förändring där inför nästa försök.
    Om den loopade friskt kan man också tänka sig att du hade lite för stort utslag på höjdrodret i kombination med felaktig trim. Kollade du t ex tyngdpunkten så att den ligger enligt anvisningarna ? Och ha gärna lite "milda" utslag på höjden till en början. Och möjligen lite lägre hastighet också.
    F ö tror jag inte att skevroder på en Lajban är rätt melodi. Använd sida men flytta det till högerspaken som man brukar ha.
    Hälsningar
    Roger

  3. #3
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    det e sant vad jag menade var attatt jag inte tänkte mig för utansatte allt som på en kärra som skulle ha skevor .. alltså blev det hel galet...
    så visst tyngd punkten låg kanske inte helt rätt då han va ganska hysterisk på höjden.. anledningen till att gick åt pipan var ju att när det väl barkat åt skogen pga felaktig roder placering så var det ju inte så lätt att rätta till som på en skev kärra.. tursamt så vadet inte ngn kostsam smäll, vinden va nog inte heller på min sida...kanvälsägaatt man va lite för själv säker ..... jag kan ju flyga :? ehh eller kunde för 15 år sedan iaf .,... troligen ganska ring rostig eller.. ops:
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Liknande ämnen

  1. Flyga eller bara flyga?
    Av Ernie i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-01-14, 21:49
  2. dags å flyga lite större ??
    Av kenneth67 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 21:44
  3. intrimmning av laban hjälp[löst]
    Av kenneth67 i forum Metanolmodeller
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 08:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •