Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 52 av 52

Ämne: Om respekt för en seriös hobby

  1. #41

    Standard

    Hur i H-e har ni mage att dissa Bosse?!?! Är det någon som gjort mycket för modellflyget genom åren så är det väl han? Han borde fasen ha Modellflygsveriges förtjänsttecken i blågult band. Visst, Lajban är ful som stryk och det finns säkert tusen grejer att klaga på, men gör det bättre själv då!
    Hur många timmar tror ni att han har lagt genom åren för att underlätta för oss andra modellflygare?
    I mitt hobbyrum hänger i alla fall Bosses porträtt till höger om Kungens.

    Bosse, tack för all input och kunskap som du med glädje delat med dig genom åren!

    Respekt!

    :up:
    Mvh

    Peter Gårdö

    ~ Ingen kommer ihåg en fegis ~

  2. #42
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Jag håller med dig Gårdö. Bosse har fått ett fint diplom av RCFF för mångåriga insatser för modellflyget i Sverige. Det är han väl värd. Men det känns som om det är en annan debatt som pågår på denna tråden.

    Mvh
    Ove

  3. #43

    Standard

    Bosse har gjort och gör fortfarande massor för modellflyget, även ungdomsverksamheten som är minskt lika viktigt vi har heller aldrig nedvärderat detta!

    Vad reaktionerna är att man kan inte beklaga sig för att det läggs ut filmer med modellflyg krasher och dito när man kommersiellt spelat in reklam film som "pumpades" var 40min i tv3, tv4, kanal 5 i två veckor och sedan skylla på att cititat från början av tråden:
    "2. Om jag vetat hur Internet skulle utvecklas hade jag faktiskt aldrig medverkat i den där reklamfilmen. "

    Det du gjort bosse e precis lika korkat som när du försökte få fullskala flyget i vallentuna nersvärtat genom liknande inlägg i lokaltidningen, bla annat klagades det på ljud å buller...

    Alltså gammla tankesätt går inte hem, vi är på 2000 talet och ny generation av internet människor växer upp, man sitter inte i klubbstugan å ljuger längre, man är på forum, skickar video med mobilen osv.. det är bara å stänga av eller acceptera att så är det. Se hur media beter sig, så fort något händer e kamerorna upp i nyllet på en, att folk sedan var oskyldiga? Fick de någon ursäkt? Oftast inte... Så här är det i 2000 talet, tyvärr men inse fakta...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  4. #44
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard flyga är roligt

    vågar inte komentera alltid är det någon som får ont i tån så nu flyger vi vidare..

    tjohopp

    mvh wesse en dag i taget

    Get high with hovering
    not drugs

  5. #45

    Standard

    Word Gårdö!
    Maken till personangrepp får man leta efter. Känns som takhöjden i detta forum krymper för varje dag.

  6. #46
    colssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 184
    Jobb
    CNC Operatör på waterjet maskin.
    Klubb
    Fredlös

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PeterPilot
    Word Gårdö!
    Maken till personangrepp får man leta efter. Känns som takhöjden i detta forum krymper för varje dag.
    Ett sakligt yttrande om vad man tycker i en fråga är aldrig ett personangrepp.

    Det är ingen nyhet att B.Gårdstad är en stor profil inom modellflyget, som gjort väldigt mycket gott och konstruerat och byggt 100-tals flygplan. Det vet vi! Innebär detta då att vi måste hålla med Bosse i allt han säger och tycker?

    Kan du klippa ut texten som du anser vara ett personangrepp mot Bosse och visa oss andra?

    Gårdö>> Jag förstår inte dig heller. Menar du att du dansar efter Bosses pipa oavsett vad han säger och tycker? Är det som Bosse skriver och säger alltid rätt bara för att han är en stor profil inom svensk modellflyg?
    Mycket märkligt resonemang tycker jag.
    / Christian Olsson

  7. #47

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av colsson
    Ett sakligt yttrande om vad man tycker i en fråga är aldrig ett personangrepp.
    Det är din tolkning, inte min. Om du läser tråden igen i sin helhet ser du att det per omgående inte pratas om sakfrågan utan om huruvida Bosse har rätt att överhuvudtaget uttala sig bl a iom sin berömda reklamfilm. Det är ett klassiskt retoriskt knep för att leda bort diskussionen från huvudämnet och istället ifrågasätta personen ifråga. Mkt populärt bland politiker, och nu också här tyvärr.

  8. #48

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    92
    Jobb
    Fastighetskonsult
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gårdö
    Hur i H-e har ni mage att dissa Bosse?!?!
    Det stör mig inte det minsta. Vi måste alla få ventilera våra åsikter och jag ser inte att Bosse G skulle särbehandlas bara för att han har ett stort intresse för vår hobby. Intresset har vi väl alla (och med min bakvända logik skulle då ingen få "dissas") även om vi inte har samma tid som Bosse G att lägg ner på denssamma.
    /Christian

  9. #49
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PeterPilot
    Citat Ursprungligen postat av colsson
    Ett sakligt yttrande om vad man tycker i en fråga är aldrig ett personangrepp.
    Det är din tolkning, inte min. Om du läser tråden igen i sin helhet ser du att det per omgående inte pratas om sakfrågan utan om huruvida Bosse har rätt att överhuvudtaget uttala sig bl a iom sin berömda reklamfilm. Det är ett klassiskt retoriskt knep för att leda bort diskussionen från huvudämnet och istället ifrågasätta personen ifråga. Mkt populärt bland politiker, och nu också här tyvärr.
    Om vi ska börja diskutera personangrepp eller inte så startade ju denna tråd med just ett personangrepp. (inte riktat direkt mot en viss person men mot alla som lägger ut krashfilmer)

    Draget ur bosses första inlägg. "Men MODELLFLYGARNA är annorlunda minsann! Här använder man alla tillgängliga kanaler (t ex You Tube) och våra forum för att visa allmänheten hur spektakulära krascher ser ut."

    Som jag skrev förut har jag själv laggt ut en film när jag krashade min zlin, men detta var inte för att visa att jag krashade den utan att tala om/visa för mina vänner här över internet för att finna stöd å få tillbaka min motivation för modellflyg vilket fungerade eftersom jag flyger idag.

    Så innan ni börjar prata om personangrepp hit eller dit. titta å läs opartiskt.
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  10. #50

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    92
    Jobb
    Fastighetskonsult
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Jag har fått mail ifrån Bosse G som uppenbarligen är upprörd över hur diskussionen "har totalt urartat" och övergått från sakfrågan till att "handla om skadeglädjen att kunna tracka en 'kändis'". Härvidlag håller jag med Bosse.

    Bosse,
    När du nu vill att vi går tillbaka till sakfrågan finner jag ingen anledning att föra diskussionen privat. Du ber mig ta ställning till lämpligheten i att lägga ut filmer på när Ivve Hallberg kraschade sin DC3a i Norrtälje i torsdags...

    Jag känner inte Ivve och vet inte hur det står till med hans säkerhetstänkande. Jag tänker inte heller lägga någon värdering i detta. För Ivves del är det naturligtvis en sorglig historia men för hobbyn i stort skulle det kunna vara värdefullt att utvärdera orsakerna till olyckan för att på så vis kunna hindra andra från att begå samma misstag. Om en filmsnutt skulle kunna bidra till sådan utvärdering så har jag inget emot detta, oavsett vem som administrerar dessa (YouTube eller någon annan).

    Vidare anser jag att Ivve hade en väldig tur att detta stora plan slog ner i skogen och inte i någon påhejande folksamling. Mig veterligen frekventeras skogarna kring modellflygfältet i Norrtälje i huvudsak av någon enstaka orienterare (i varje fall var det så när jag själv var bosatt i Norrtälje) och risken för att träffa någon därute borde vara minimal.

    Som du förstår Bosse så håller jag inte helt med dig i sak. Jag står även fast vid mina tidigare inlägg i debatten och det förvånar mig om du inte var beredd på debatt i ämnet med tanke på dina tidigare "snabba överföringar".

    Slutligen vill jag ändå framhäva att du (Bosse G) har gjort, och gör fortfarande, mycket för att föra vår hobby framåt och ditt arbete med ungdomsverksamheten är, som vitt jag förstår, beundransvärd.
    /Christian

  11. #51

    Standard

    Att ha dokumenterat sin olycka på film är ju bara ett annat (och mer sakligt) sätt att presentera olycksstatistik på (förutsatt att man har tillräckligt många incidenter förevigade). Jag utgår från att de flesta filmade kracher inte filmades just för att dokumentera den planerade kraschen.

    Bosse Ni

  12. #52

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ekis
    Det är märkligt det här med krascher..... Varför delar man egentligen ut kraschpriser? Vi har tex. pris för årets mesta krascher i klubben. Ja, då är vi väl konstiga då, men kul har vi!
    Exakt, de gäller o ha kul och det är det i klubben..
    Med kraschar följer oftast utveckling.. på ett eller annat sätt..

    Citat Ursprungligen postat av Gårdö
    Hur i H-e har ni mage att dissa Bosse?!?!
    Inte för att jag gjort det men vi lever i ett fritt land..

Liknande ämnen

  1. Har gjort en seriös film
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2013-07-22, 13:23
  2. Hur får jag kontakt med rc hobby syd?!
    Av Victorbjörkman i forum Allmänt och Tips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-14, 19:36
  3. Al´s Hobby Jet Center
    Av Jakob i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-11, 08:37
  4. RC Hobby Syd
    Av pgrts i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 23:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •