Reklam

 
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 44

Ämne: STOR kartong från Peakmodel

  1. #1


    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    25
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard STOR kartong från Peakmodel

    Hej.
    Har fått hem en batalåda från Peakmodel, innehållande en http://www.peakmodel.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1_16&produc ts_id=384' har suttit och packat upp i kväll med en öl på arbetsbänken. Kan bara säga viken kanonkvalitet på ARF byggsatsen, inte behöver man gräva fram strykjärnet här, inte en "rynka" på klädseln här inte, ser överhuvud taget bra ut allting inklusive Kines DA motorn, har ingen aning hur motorn funkar eller hur modellen flyger, men ser det bra ut för ögat så brukar dom ju flyga ganska bra, eller hur? Det tog ca 2 veckor från det jag beställde till jag fick hem prylarn, ganska hyfsat tycker jag, 3 dagar från kina till arlanda, resten av tiden behövde tullen o posten att skicka hem packeten.. Inklusive allt moms o sånt ca. 6000 spänn, helt ok för en modell (o motor) som är 2,16 m i spv. ett litet problem bara, ingen manual, men jag har mejlat till dom, så den kommer kanske? Är det någon som har en aning om vem som tillverkat kärran, hittar man det kan man säkert "ladda" hem en sådan.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    226
    Jobb
    snart industritekniker
    Klubb
    Södertälje mfk

    Standard

    Till fina Arf kärror får man inte med någon manual .


    Lägg gärna upp lite bilder under bygget.

  3. #3
    Harry Ss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    274
    Jobb
    Jobbar som metallare, utbildad konstruktör-säljare
    Klubb
    Medåker Flyers dvs. flyger hemma.

    Standard

    ...Tjena Flyers..

    Vill bara upplysa Eder om firman finns på Nya Zealand enl. deras hemsida:

    PEAKMODEL SHOP
    81 Totaravale Dr, Glenfield, Auckland
    New Zealand
    "What goes up must come down"

    Harry S, A.K.A firebird 350.

  4. #4
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Jag har läst det, men om jag inte har fel så skickas grejorna från China.
    //Tobbe

  5. #5


    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    25
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tobbe O
    Jag har läst det, men om jag inte har fel så skickas grejorna från China.
    Helt rätt, grejerna kommer från China. Vill ni se lite bilder så är det bara att kolla länken. http://www.aero-works.net/store/detail.aspx?ID=254
    Det är bara så att priset är det "ganska" stor skillnad på, samma byggsat altså.
    Janne

  6. #6
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Harry S
    ...Tjena Flyers..

    Vill bara upplysa Eder om firman finns på Nya Zealand enl. deras hemsida:

    PEAKMODEL SHOP
    81 Totaravale Dr, Glenfield, Auckland
    New Zealand
    Eldfågeln här!??? :best:
    Välkommen Harry!!!!

    Sosisen...

  7. #7
    Tejps avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    133
    Jobb
    Lurendrejare
    Klubb
    MFK Jupiter Luleå

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jannec
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe O
    Jag har läst det, men om jag inte har fel så skickas grejorna från China.
    Helt rätt, grejerna kommer från China. Vill ni se lite bilder så är det bara att kolla länken. http://www.aero-works.net/store/detail.aspx?ID=254
    Det är bara så att priset är det "ganska" stor skillnad på, samma byggsat altså.
    Janne
    Om man jämför bilderna:
    http://www.peakmodel.com/index.php?m...roducts_id=346
    &
    http://www.aero-works.net/store/detail.aspx?ID=254

    Så ser man att det inte är en aero-works kärra som du har köpt.
    Längden stämmer inte heller.

    Däremot så är färgschemat kopierat...

    Men det kan vara ett bra plan ändå, är faktiskt själv sugen på att beställa...

  8. #8


    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    25
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tejp
    Citat Ursprungligen postat av jannec
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe O
    Jag har läst det, men om jag inte har fel så skickas grejorna från China.
    Helt rätt, grejerna kommer från China. Vill ni se lite bilder så är det bara att kolla länken. http://www.aero-works.net/store/detail.aspx?ID=254
    Det är bara så att priset är det "ganska" stor skillnad på, samma byggsat altså.
    Janne
    Om man jämför bilderna:
    http://www.peakmodel.com/index.php?m...roducts_id=346
    &
    http://www.aero-works.net/store/detail.aspx?ID=254

    Så ser man att det inte är en aero-works kärra som du har köpt.
    Längden stämmer inte heller.

    Däremot så är färgschemat kopierat...

    Men det kan vara ett bra plan ändå, är faktiskt själv sugen på att beställa...
    Hej.
    Det kan mycket väl vara som du skriver, har ju inte sett Aero-Works kärra, man kan tänka att dom kopierar, eller så är det så att samma fabrik leverera båda, med "mindre ändringar" för att inte stöta sig med Aero-Works. Jag trodde det var deras byggsats eftersom Peak mejlade mig Aero-Works manual. Men skit samma det är en jäkla fin ARF till bra pengar.
    Janne

  9. #9
    Tejps avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    133
    Jobb
    Lurendrejare
    Klubb
    MFK Jupiter Luleå

    Standard

    Nu är säkert fler än jag en aning nyfikna..

    Bilder !!
    Eller kanske en byggtråd?

    Jag skulle gärna vilja veta vad som är i "godispåsen" till den här modellen...

  10. #10

  11. #11


    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    25
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Smajly
    Som ovanstående... vill se..
    Jag är inte så där bra på att dokumentera o fota när jag bygger, dagens ARF hinner bli klara innan man laddat kameran. Jag hittade en test på modellen som en Norsk kille som heter Rolv Leirro gjort, det är en väldigt bra test med mycket bilder, ni kan kika på länken som är http://www.rcforumet.com/yak54_test/yak54_test.htm
    Byggsatsen jag fått skiljer sig något vad jag kan se, bla. har jag fått kolfiberrör till både vinge och stabbe.
    Janne

  12. #12
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Snälla, får vi höra lite om modellen!

    Har du provat motorn?
    //Tobbe

  13. #13


    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    25
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Hej.
    Har inte hunnit få allt på plats ännu, har haft så jädra mycket på jobbet. Skall ha semester snart, lovar att återkomma. Väntar även på en ljuddämpare från Bisson. Kan väl säga att det mesta såg bra ut i byggsatsen, utom roderhornen som jag inte alls förstår hur man skall montera, skruvarna som är tänkta "att borras igenom" skev o höjd var ca 15 mm för korta m2or, så det fick bli "hemmagjorda" i aluminium.
    Janne

  14. #14

    Standard

    Jag har beställt en Ultimate i paket med en Peak 26cc bensinare. Fick ett mail idag med bilder på innehållet i paketet tillsammans med min fraktsedel, så jag vet vad som väntar. Mycket bra initiativ av Peakmodel, suget blir inte mindre direkt!

    Ska bli spännande med en ny kärra, är min första bensinkärra, så det är en del som är nytt (och nej, det är inte min första acro-kärra, har en Kyosho CAP som börjar se trött ut). Kommer nog med många nybörjarfrågor i framtiden! Ska försöka slänga ihop en byggtråd senare (egentligen en monteringstråd, det mesta var ju färdigt!).

    Liten förhandstitt:


    Motor inkl. elektroniskt tändsystem och Pitts-dämpare.


    Välpackad ARF. Hoppas fraktkillarna är snälla mot den...

    Can´t wait!

    /Fredrik

  15. #15


    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    25
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frerut
    Jag har beställt en Ultimate i paket med en Peak 26cc bensinare. Fick ett mail idag med bilder på innehållet i paketet tillsammans med min fraktsedel, så jag vet vad som väntar. Mycket bra initiativ av Peakmodel, suget blir inte mindre direkt!

    Ska bli spännande med en ny kärra, är min första bensinkärra, så det är en del som är nytt (och nej, det är inte min första acro-kärra, har en Kyosho CAP som börjar se trött ut). Kommer nog med många nybörjarfrågor i framtiden! Ska försöka slänga ihop en byggtråd senare (egentligen en monteringstråd, det mesta var ju färdigt!).

    Liten förhandstitt:


    Motor inkl. elektroniskt tändsystem och Pitts-dämpare.


    Välpackad ARF. Hoppas fraktkillarna är snälla mot den...

    Can´t wait!

    /Fredrik
    Då blir vi 2, har en sådan på väg okså, blev lite tveksam efter jag beställt den, inte modellen men motorvale? det fanns en "combo" med en 40cc. Det finns lite skrivit om denna här. http://www.rcuniverse.com/forum/m_46...tm.htm#4641559

    Janne

  16. #16


    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    25
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jannec
    Citat Ursprungligen postat av frerut
    Jag har beställt en Ultimate i paket med en Peak 26cc bensinare. Fick ett mail idag med bilder på innehållet i paketet tillsammans med min fraktsedel, så jag vet vad som väntar. Mycket bra initiativ av Peakmodel, suget blir inte mindre direkt!

    Ska bli spännande med en ny kärra, är min första bensinkärra, så det är en del som är nytt (och nej, det är inte min första acro-kärra, har en Kyosho CAP som börjar se trött ut). Kommer nog med många nybörjarfrågor i framtiden! Ska försöka slänga ihop en byggtråd senare (egentligen en monteringstråd, det mesta var ju färdigt!).

    Liten förhandstitt:


    Motor inkl. elektroniskt tändsystem och Pitts-dämpare.


    Välpackad ARF. Hoppas fraktkillarna är snälla mot den...

    Can´t wait!

    /Fredrik
    Då blir vi 2, har en sådan på väg okså, blev lite tveksam efter jag beställt den, inte modellen men motorvale? det fanns en "combo" med en 40cc. Det finns lite skrivit om denna här. http://www.rcuniverse.com/forum/m_46...tm.htm#4641559

    Janne
    Blev lite fel i mitt förra inlägg, det är en Edg 540 jag beställt, motorn var samma i alla fall, sorry
    Janne

  17. #17
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    Första i börja att du skrev "ULTIMATE" sen du skrev Yak 54 så jag fattar inte vad du menar sen nu du säger Edge 540 ???

    MVH Steve

    :? :? :?
    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

  18. #18


    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    25
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nexus
    Första i börja att du skrev "ULTIMATE" sen du skrev Yak 54 så jag fattar inte vad du menar sen nu du säger Edge 540 ???

    MVH Steve

    :? :? :?
    Från allra första början så var det YAK 54 det gällde, när sen "frerut" skrev att han köpt en "ULTIMATE" från samma firma, så var jag helt snurrig... fick för mig att det var en Edge 540. Hur som helst har jag Edgen på väg till Svedala.
    Janne

  19. #19

    Standard

    Ja, Edgen ser fin ut. Har dock bekymret att jag nog inte får in en 40cc-kärra i min bil på ett enkelt sätt, så det fick bli en Ultimate istället som är av lite lämpligare format.

    Hittade en video på Youtube på Edgen med 26cc i [ame="http://www.youtube.com/watch?v=qqoLeNHoBe0"]YouTube - peakmodel edge 26cc ARF[/ame]. Kraften räcker till att hovra, men det är inget monsterdrag på fullskaft. Blir nog kalas i Ultimaten, har ändå inte tänkt hovra med den.

    Funderar på att stoppa i Bluebird BMS-620 servon, åtminstone på skeven. Duger dessa servon? Eller måste man lägga ut tusenlappar på überservon från andra märken? Har ett BMS-621 på sidrodret i Cap:en, som har fungerat klanderfritt i den kärran. Till det priset så är jag mer än nöjd.

    /Fredrik

  20. #20
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Jag tankade ner manualen från Yaken i dag och det är ju helt klart Aero-Works manual från Quick build 50cc Yaken.

    Jannec, är det en QB modell så att gångjärn är monterade mm, jag kollade lite i manualen och jämnförde bilder och visst finns likheter mellan dem som på tex stabbe bilderna.

    Hur verkar tillbehören vara och vad ingår?

    Det är ju helt klart ett billigt alternativ till alla andra 50cc Yakar så man är ju faktiskt lite sugen, men det måste ändå vara hyffsad kvalla annars är det ju lika bra att slanta upp på en gång och få riktiga grejor.
    //Tobbe

Liknande ämnen

  1. www.peakmodel.com
    Av harmon i forum Allmänt och Tips
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 22:07
  2. En Extra 260 ifrån Peakmodel till världen.....
    Av Flipper i forum Byggdagboken
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 21:50
  3. Hyperion YAK-55 från kartong till klar
    Av DrHanke i forum Byggdagboken
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 16:57
  4. Peakmodel.com
    Av T5 i forum Allmänt om flyg
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 19:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •