Citat Ursprungligen postat av Tobbe O
Jag tankade ner manualen från Yaken i dag och det är ju helt klart Aero-Works manual från Quick build 50cc Yaken.

Jannec, är det en QB modell så att gångjärn är monterade mm, jag kollade lite i manualen och jämnförde bilder och visst finns likheter mellan dem som på tex stabbe bilderna.

Hur verkar tillbehören vara och vad ingår?

Det är ju helt klart ett billigt alternativ till alla andra 50cc Yakar så man är ju faktiskt lite sugen, men det måste ändå vara hyffsad kvalla annars är det ju lika bra att slanta upp på en gång och få riktiga grejor.
Hej Torbjörn.
Gångjärnen är inte monterade, hålen är borrade i samtliga roder och det är medpackade "stora pinngångjärn" Kvalite'n över lag på själva satsen är bra, som jag sagt tidigare så var inte roderoken ok. enligt min åsikt, dom jag fick med var typ genomgående skruv med platta på ovansidan bara det att skruvarna som skulle genom rodren var ca 10 mm korta? gjorde nya i aluminium. Det största problemet som jag tycker är att om man kollar var TP skall ligga så uppger Aero W att den skall vara ca 190 mm från framkant, alla andra YAKar i den storleken jag kollat manualerna på är TP ca 165 mm från framkanten, vilket är rätt?? Jag tänker nog satsa på 165 mm till börja med, i detta fallet så betyder det att man får hänga på ca 700 g extra vikt i nosen, om man kör med DA 50cc motor o "pittsdämpare" (DL 50cc som var med i combo packen väger exakt som DAn. Och det är ju ige kul att lasta 700 g till ingen nytta. Förresten om du inhandlar en Pek YAK så var noga med att kolla så att inte höjdroderna krockar med sidroderlinkarna, dom är på gränsen om man går efter manualen, jag sänkte infästningen i sidrodret ytterligare 10 mm i förhållande till vad som stod i anvisningen.
Hälsningar
Janne.