Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Motorkonvertering Mach 1

  1. #1
    Kamikazes avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    505
    Jobb
    Sjöman
    Klubb
    RC-Åland

    Standard Motorkonvertering Mach 1

    I går bygde jag om min Skyrider Mach 1 till en Stick Och bytte från GP 42 till SY-61 4-Takt

    Här är lite projekttråd på denna förvandling http://www.motorportalen.net/phpbb/viewtopic.php?t=2108 8)

    Måst nog blya i stjärten efter detta ingrepp :roll:

  2. #2
    Stuffs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    118
    Jobb
    Svarvare , Svetsare
    Klubb
    Södra Dalarnas Radioflygklubb

    Standard

    ja har en lika kärra men med en saito 56 4 takt och den är helt underbar å flyga ja behövde inte blya nått

  3. #3
    Kamikazes avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    505
    Jobb
    Sjöman
    Klubb
    RC-Åland

    Standard

    Jag behövde inte heller blya nåt! Den flög som en kungsörn! Lika graciöst och lungt! Mysigt ljud i dessa fyrtaktare! Verkligen avkopplande flygning 8)

  4. #4
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Zalman_Water
    Den flög som en kungsörn! Lika graciöst och lungt! Mysigt ljud i dessa fyrtaktare! Verkligen avkopplande flygning 8)
    Kanon, då kan du säga "Houston.... The eagle has landed" efter varje flygning.

    Skämt åsido så har de flesta Mach 1 & 2 jag har sett varit utrustade med fyrtaktare, och det blir ett helt annat flygplan utan det där ettriga högvarviga vrålandet. I stället blir det en lugnare stil med råstyrka på lågvarv.

    En sak har jag konstaterat, de som har fyrtaktare i sina Mach:ar behåller dom längre och utvecklas med planet, medan dom som kör tvåtaktare ofta säljer av dom så fort dom behärskar planet...
    /\/\vh // /\/\r J.

  5. #5
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr J
    En sak har jag konstaterat, de som har fyrtaktare i sina Mach:ar behåller dom längre och utvecklas med planet, medan dom som kör tvåtaktare ofta säljer av dom så fort dom behärskar planet...
    Vaddå ? Du syftar väl inte på mig ? hehe
    Mvh / Fredrik Glawe.

  6. #6
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Glawe
    Citat Ursprungligen postat av Mr J
    En sak har jag konstaterat, de som har fyrtaktare i sina Mach:ar behåller dom längre och utvecklas med planet, medan dom som kör tvåtaktare ofta säljer av dom så fort dom behärskar planet...
    Vaddå ? Du syftar väl inte på mig ? hehe
    Inte enbart, långt ifrån...
    Men du följer ett mönster som jag har sett hos ganska många...
    /\/\vh // /\/\r J.

  7. #7
    Kamikazes avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    505
    Jobb
    Sjöman
    Klubb
    RC-Åland

    Standard

    Själv flög jag min Mach 1, En gång med GP 42:an! Ingevidare tyckte jag! Men nu älskar jag min fågel! Trodde att jag aldrig mer skulle flyga det igen! Men sen kom jag över en ny SY- 61:a! Och med den så blev det ett helt annat flyg! En riktig koppla-av-flygarkärra! Men den går bra att busa med om man vill det oxå. Nu kan jag förstå varför Bokis gillar fyrtaktare så mycket! Går lugnt och fint! Drar lite sås! Å så d där goa pluttrandet

Liknande ämnen

  1. World Modell Skyraider Mach I ARF
    Av Glawe i forum Recensioner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 16:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •