Reklam

 
Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 102

Ämne: Södra Länken !!!!

  1. #61
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Tack igen Pelle,

    Vi på RCFF håller med dig, att flyga genom en tunnel med ett modellplan är verkligen inte sunt fönuft. Även om det nu te.x bara skulle kunna repa lacken på en annan bil så finns det ju faktiskt en risk att föraren reagerar på ett helt annat sätt som kan leda till helt andra konsekvenser. Modellflyg hör hemma på klubben och i värsta fall en stor äng eller åker med en parkflyer!
    Mvh / Fredrik Glawe.

  2. #62

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Och jag personligen fattar inte hur folk kan tycka det är bra Pr för modellflyget att landa på första sidan i Aftonbladet för att flyga genom en tunnel.

    Vilka signaler sänder det till ev nybörjare när erfarna piloter gör nått sånt?

    När en nybörjare krashar in i mekborden så blir det ramaskri om säkerhet mm mm , när en erfaren pilot flyger genom en tunnel så hyllas han. Märkligt är bara förnamnet.


    Detta är min åsikt i det hela men så är jag heller inte 14 längre så jag tycker inte den flygningen vart tufft gjort.

  3. #63
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pelle
    Gentlemen!

    Lyft blicken en stund från datorskärmen och titta ut genom fönstret – tänk på hur kul det är att modellflyga, och hur fritt vi har det att kunna flyga nästan var vi vill och när vi vill med nästan allt vi vill...

    Håll den tanken en stund och njut av den… för det är den friheten som SMFF värnar om!

    Klicka sen på den här länken… för det är ett alternativ hur det skulle kunna vara! (Nej, det är inget skämt – detta gäller sedan flera år i vårt grannland i söder.)

    http://www.slv.dk/Dokumenter/dscgi/d...53/9_4_ud3.pdf

    Kan vi inte enas om att det är värt att bevara allas frihet istället för att ”hissa” en enstaka individ som underminerar vårt förtroendekapital gentemot myndigheterna?

    Och, som någon annan har skrivit här; ”Tänk lite längre än näsan!”

    Pelle
    Tack Pelle, instämmer!
    Jag själv kan inte mer än hålla med för det är i min värld så oerhört kortsynt och illa genomtänkt att göra dylikt utan att ge en tanke till ev. konsekvenser för alla oss andra som gillar den här hobbyn..
    Jag får verkligen hoppas att det inte ger några efterverkningar för modellflyget och att det hela bara "blåser bort"...
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  4. #64
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    Hej Hej alla !!

    det är flera än Aftonbladet har blivit rekord sprid nu till alla tidningen :
    Aftonbladet,Metro,GT,B.T (Damnark tidningen heter så) som rcheli.dk skrev till här ämne att det fanns mer tidningen i damnark Oj !! och jag tror det är säkert i norge också kanske det ???

    Ja,man kan säger det är Risk att finns koas med trafik eller krock ja !!
    tänk om en cykel som finns i bakom på andra sida så Pilot kan inte se där så krock på honom i huvud det finns risk man kan säger annan än tunnel ???
    man vet aldrig att vad som händer där bakom i andra sidan
    men inte där i tunnel får inte cykel men utan annan plats tänk om t.ex i Vägen som byggen muren skydd mot Ljud buller tänk om att skulle rolig för test flyger i vägen ???
    det finns risken !!

    MVH steve


    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

  5. #65

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    167
    Jobb
    Konsthantverkare
    Klubb
    mfkfenix Rättvik

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pelle
    Gentlemen!

    Lyft blicken en stund från datorskärmen och titta ut genom fönstret – tänk på hur kul det är att modellflyga, och hur fritt vi har det att kunna flyga nästan var vi vill och när vi vill med nästan allt vi vill...

    Håll den tanken en stund och njut av den… för det är den friheten som SMFF värnar om!

    Klicka sen på den här länken… för det är ett alternativ hur det skulle kunna vara! (Nej, det är inget skämt – detta gäller sedan flera år i vårt grannland i söder.)

    http://www.slv.dk/Dokumenter/dscgi/d...53/9_4_ud3.pdf

    Kan vi inte enas om att det är värt att bevara allas frihet istället för att ”hissa” en enstaka individ som underminerar vårt förtroendekapital gentemot myndigheterna?

    Och, som någon annan har skrivit här; ”Tänk lite längre än näsan!”

    Pelle
    Jag läste pdf:en om danska regler. Kanske inte lusläste.
    Men tyckte att skillnaden mellan SM- och RCFF's regler för flygning och Danmarks verkar inte vara så väldigt stor.
    Vi hade också mycket diskussion om lämpliga platser i försäkringsdiskussionen.

    Har jag missat någon viktig del?

    Håller med om "nästänkandet"

  6. #66

  7. #67
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    hehe Liten Näsa ,Benny !!

    MVh Steve

    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

  8. #68

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OlleP
    Jag läste pdf:en om danska regler. Kanske inte lusläste.
    Men tyckte att skillnaden mellan SM- och RCFF's regler för flygning och Danmarks verkar inte vara så väldigt stor.
    Det är ganska stor skillnad faktiskt.
    Den allvarligaste begränsningen danskarna lyder under i förhållande till de svenska modellflygarna är begränsningen i flyghöjd: Max 100 m över mark.

    Dessutom finns begränsningar som att man inte får flyga närmare en "större väg" än 150 m och att avståndet till flygfält som finns med på danska "grönsaksbladet" (och det gör de flesta sportflygfält) ska vara minst 5 km.

    I Sverige finns inga sådana regler, tvärtom är det inte ovanligt att modellflyg bedrivs på eller i närheten av sportflygfält.

    /Michael

  9. #69

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Acke
    Jag undrar bara en sak: Killen kan ju bevisligen flyga, så varför kan han inte försöka bevisa sig på andra sätt?. Vad jag vet tävlar han inte i någon klass, varför inte testa på F3a eller IMAC istället? Där gäller det ju verkligen att spaka rätt. Sådan här film kan, om det uppmärksammas av fel folk ställa till trassel för modellflyget.
    Så här är det. Olika människor attraheras av olika saker. Eftersom både F3A och IMAC är förhållandevis mogna tävlingsformer (har funnits i många år och det det har utvecklats en elit) är det svårare för en person att snabbt tränga sig in i "rampljuset", i den mån sådant finns.

    Oavsett hur mycket vinglande en person genomfört på uppvisningar (där man kan flyga utan ett övergripande eller detaljerat mål) så är oftast steget till organiserad tävlingsflygning förvånansvärt stort, vare sig det gäller F3A, F3D, Air-Combat, IMAC eller F3B.

    Uppenbarligen har huvudpersonen för denna diskussion valt en annan väg. Det är väl i princip inget fel med det, oavsett om man tycker om att flyga hemma på fältet utan publik, på uppvisningar, eller på tävlingar är det väl ens eget nöje som är huvudsaken. Tunnelflygningar inte nämnt.

  10. #70

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nexus


    Ja,man kan säger det är Risk att finns koas med trafik eller krock ja !!
    tänk om en cykel som finns i bakom på andra sida så Pilot kan inte se där så krock på honom i huvud det finns risk man kan säger annan än tunnel ???
    man vet aldrig att vad som händer där bakom i andra sidan
    men inte där i tunnel får inte cykel men utan annan plats tänk om t.ex i Vägen som byggen muren skydd mot Ljud buller tänk om att skulle rolig för test flyger i vägen ???
    det finns risken !!

    MVH steve


    Om det funnits en cykel i en motorvägstunnel så hade den cyklisten nog haft större problem än ett modellplan att tänka på.

    Då är risken/chansen större att någon av alla parkflyers som e ute o "leker" på lokala fotbollsplaner eller parkeringsplatser råkar flyga på någon o VERKLIGEN ge vår hobby taskig PR. Hur många här gör all sin flygning på fältet? Det var ju en olycka i england för något/några år sedan där en person blev dödad efter att ha träffats av ett modellflygplan på allmän plats. O då det är betydligt fler som flyger på fotbollsplanen än genom södra länken borde risken vara större att någon av alla dom flygarna ställer till det för oss o får LFV att ändra reglerna.

    O angående de danska reglerna... Med tanke på att tunnelflygningen höll sig under 100 meter så har jag svårt att se att LFV skulle kunna införa en sådan regel pga tunnelflygningen. Hmmm, kanske förbjuda all flygning under 5 meters höjd?

  11. #71


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 244
    Klubb
    MFK Genlanda

    Standard

    Tycker det vittnar om ren omogenhet.

    Skicklighet?
    Såg inte ut att vara särskilt skicklig eller exakt flygning,
    vinglande både i höjd o sida.

    Coolt?
    Vad är det som är coolhetsfaktorn?
    Det måste väl i så fall vara just det kittlande att det
    kan hända en olycka, antar jag att man tänker.
    Kanske testa nästa gång att ha pylontävling i matsalen på
    ålderdomshemmet eller varför inte på dagis?

    Flygprestationen som sådan är ju egentligen inte mycket att skriva om...

    Mvh Kent

  12. #72

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Darkiee
    O angående de danska reglerna... Med tanke på att tunnelflygningen höll sig under 100 meter så har jag svårt att se att LFV skulle kunna införa en sådan regel pga tunnelflygningen. Hmmm, kanske förbjuda all flygning under 5 meters höjd?
    Du har missuppfattat varför vi skrev om de danska reglerna. Regeln som sådan har inget med tunnelflygandet att göra men gavs som ett exempel på den stora frihet vi svenska modellflygare åtnjuter jämfört med vad som är fallet i flera andra länder.
    Om myndigheterna känner sig tvingade att reglera modellflyget finns det många aspekter som de kan tänkas ta hänsyn till. Högsta flyghöjd är bara en av dem.

    För att undvika sådana regler krävs att vi flyger på ett ansvarsfullt sätt som inte uppfattas som riskabelt, provocerande eller störande.

    För övrigt kan jag nämna att det är Luftfartsstyrelsen som har har det samlade ansvaret för det civila flyget i Sverige inte LFV.

    Så här skriver Luftfartstyrelsen om modellflyg:
    "Luftfartsstyrelsen betraktar en obemannad farkost som UAV om den används för andra flyguppdrag än tävling, sport eller rekreations/fritidsändamål. I övrigt kan förarlös verksamhet falla under modellflyg och detta förutsätts följa Svenska Modellflygförbundets stadgar för flygning m.m. (www.modellflygforbund.se/)"

    /Michael

  13. #73

    Standard

    Personligen tror jag att mörkerflygning med starkt upplysa flygplan i närheten av vägar o parkeringsplatser utgör en betydligt större trafikfara än en enstaka person som flyger genom södra länken vid lägsta trafiknivå.

    En liten elkärra med LED belysning som flyger runt en mörk kväll kan verkligen distrahera trafikanter och därmed orsaka en olycka. Ska vi fördöma det också?

  14. #74
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Hej!

    Hade inte tänkt skriva något, men pallar inte av att hålla käften längre.

    1. Var det fel det han gjorde? Det är faktisk en fråga ingen av oss kan svara på eftersom han inte brutit mot en enda lag. Eller ni som påstår att detta inte är lagligt kan ni vara så snäll och visa mig vilken/vilka § han har brutit. Det vill säja att jag vill ha det rätta § nummer så jag själv kan läsa lagen som han har brutit mot, inga skriverier om att det står såhär i lagen….jag vill läsa den själv.


    2. Ni som säjer att han/dom inte tänkte säkerhet när dom gjorde detta, har ni själva pratat med piloten och fått veta hur detta var planerat när det gäller genomförande och säkerheten och hur dom utförde detta, eller vet ni exakt hur dom planerade detta bara vid att titta på en video så att ni då vet vad som blev gjort före och efter filmen?


    3. Sen är jag 100 % säker på att alla vi som flyger har gjort dumheter själv när det gäller säkerhet en eller annan gång, så tänka på det när ni dömer denna mycket duktiga pilot. Dumt att sitta i ett glashus och slänga stenar.


    4. Så har vi ni som skriker högst om att detta får så stor uppmärksamhet att det kommer att bli ändringar i vad vi modellflygare får och inte får. Jaha vem fa.. är det som ger detta uppmärksamhet, jo ni med alla eras inlägg om hu farligt, dumt, etc, etc detta var. Ingen annan. Så om det blir ändringar så skyll inte på piloten men skyll er själva för om ingen hade brydd sig tror ni då da hade blivit något bråk om detta?

    Om det va rätt eller fel det han gjorde kan inte någon av oss bedöma, eller tror ni att ni är så mycket bättre än oss andra så att ni kan döma en annan person och säja att detta var fel? Är ni själva så felfria att ni kan det, för om du dömer denna pilot så räknar jag med att du själv aldrig gjort något fel. Det vill säja att ni då aldrig kört för fort, tagit i mot för mycket med växel utan att säja från till den i kassan, aldrig snott något från jobbet, missat höger regeln, åkt på röt ljus, skall jag fortsätta eller känner du dig redan igen i något av detta.

    Nej nu är det dags att se framåt och börja flyga och ha kul, så lägger vi detta bak oss.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  15. #75

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Hej!

    Hade inte tänkt skriva något, men pallar inte av att hålla käften längre.

    1. Var det fel det han gjorde? Det är faktisk en fråga ingen av oss kan svara på eftersom han inte brutit mot en enda lag. Eller ni som påstår att detta inte är lagligt kan ni vara så snäll och visa mig vilken/vilka § han har brutit. Det vill säja att jag vill ha det rätta § nummer så jag själv kan läsa lagen som han har brutit mot, inga skriverier om att det står såhär i lagen….jag vill läsa den själv.
    I Sverige är det Luftfartsstyrelsen som reglerar det civila flyget inkl. modellflyg. Detaljregleringen sker huvudsakligen genom förordningar (som LFS utfärdar) och inte genom lagar (som riksdagen stiftar). Du kan själv läsa här vad de förväntar sig av oss modellflygare, nämligen att vi ska följa SMFF:s regler för modellflyg. Hur dessa ser ut vet du säkert själv.

    3. Sen är jag 100 % säker på att alla vi som flyger har gjort dumheter själv när det gäller säkerhet en eller annan gång, så tänka på det när ni dömer denna mycket duktiga pilot. Dumt att sitta i ett glashus och slänga stenar.
    Säkert, men vi lägger inte ut dumheterna på Internet till allmän beskådan.

    4. Så har vi ni som skriker högst om att detta får så stor uppmärksamhet att det kommer att bli ändringar i vad vi modellflygare får och inte får. Jaha vem fa.. är det som ger detta uppmärksamhet, jo ni med alla eras inlägg om hu farligt, dumt, etc, etc detta var. Ingen annan. Så om det blir ändringar så skyll inte på piloten men skyll er själva för om ingen hade brydd sig tror ni då da hade blivit något bråk om detta?
    Jag tor du har fel. Det är det faktum att flygningen hamnade på Aftonbladets förstasida som ger publicitet. Att vi debatterar säkerhetsaspekter på ett modellflygforum ser säkerligen LFS som något positivt. Det visar att vi funderar över hur vi flyger och om vi gör det på ett säkert sätt.

    /Michael

  16. #76
    Potetas avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    613
    Jobb
    Elektriker och ägare till www.jorgensel.se
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Så du Bj menar att man inte får döma någon annan om man t.ex. har kört för fort eller missat högerregeln? Jösses, det var ett märkligt resonemang. :roll:
    Nytänd flygare!
    (Nu även med elvisp!)

  17. #77
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Michael
    Hej!

    Hade inte tänkt skriva något, men pallar inte av att hålla käften längre.

    1. Var det fel det han gjorde? Det är faktisk en fråga ingen av oss kan svara på eftersom han inte brutit mot en enda lag. Eller ni som påstår att detta inte är lagligt kan ni vara så snäll och visa mig vilken/vilka § han har brutit. Det vill säja att jag vill ha det rätta § nummer så jag själv kan läsa lagen som han har brutit mot, inga skriverier om att det står såhär i lagen….jag vill läsa den själv.
    I Sverige är det Luftfartsstyrelsen som reglerar det civila flyget inkl. modellflyg. Detaljregleringen sker huvudsakligen genom förordningar (som LFS utfärdar) och inte genom lagar (som riksdagen stiftar). Du kan själv läsa här vad de förväntar sig av oss modellflygare, nämligen att vi ska följa SMFF:s regler för modellflyg. Hur dessa ser ut vet du säkert själv.

    Så bra att du kan och vet alt om dessa stadgar Michael, vilka § i stadgarna bröt så våran kära pilot? Du vet alla stadgar är faktisk nummererade § så eftersom du då hänvisar till dessa räknar jag med att du vet vilka han bröt mot.

    3. Sen är jag 100 % säker på att alla vi som flyger har gjort dumheter själv när det gäller säkerhet en eller annan gång, så tänka på det när ni dömer denna mycket duktiga pilot. Dumt att sitta i ett glashus och slänga stenar.
    Säkert, men vi lägger inte ut dumheterna på Internet till allmän beskådan.

    Och du brukar inte kolla så mycket på videos från typ youtub eller andra ställen på nätet förstår jag, för om du har det har du hittade många saker som förstör mycket mera än detta stunt. Dock är inte alla video svensk, men det har jo ingen betydelse för nätet om en film er från Sverige, Norge eller USA när dom gör korkade saker. För dom som tittar på filmarna er det skit samma.

    4. Så har vi ni som skriker högst om att detta får så stor uppmärksamhet att det kommer att bli ändringar i vad vi modellflygare får och inte får. Jaha vem fa.. är det som ger detta uppmärksamhet, jo ni med alla eras inlägg om hu farligt, dumt, etc, etc detta var. Ingen annan. Så om det blir ändringar så skyll inte på piloten men skyll er själva för om ingen hade brydd sig tror ni då da hade blivit något bråk om detta?
    Jag tor du har fel. Det är det faktum att flygningen hamnade på Aftonbladets förstasida som ger publicitet. Att vi debatterar säkerhetsaspekter på ett modellflygforum ser säkerligen LFS som något positivt. Det visar att vi funderar över hur vi flyger och om vi gör det på ett säkert sätt.

    Och dra igång såna diskusjoner som vi ser här och på smf är onödigt, för vi vet att dom allra flesta av oss modellflygare tänker beständig säkerhet först oavsett när/vart eller hur vi skall flyga och LFS vet nog detta lika bra som det vi gör. Tyvärr finns det alltid ett rutet äpple i lådan oavsett vilken hobby/sport man utövar.

    /Michael
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  18. #78
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Poteta
    Så du Bj menar att man inte får döma någon annan om man t.ex. har kört för fort eller missat högerregeln? Jösses, det var ett märkligt resonemang. :roll:
    Båda dom exempel som du kommer med där är mycket farligare än det denna topic handlar om Poteta. Eller tycker du att det är mindre riskfylld att åka för fort, eller kanske du tycker att det inte är så farligt om man krockar när man inte håller höger regeln.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  19. #79
    tobbes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    102
    Jobb
    Raketkonstruktör
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Man kan inte annat att än häpna över ditt resonemang BJ..

    /Tobbe
    If It's Not Scottish, It's Crap!
    “Oh German! I thought there was something wrong with you.”

  20. #80
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe
    Man kan inte annat att än häpna över ditt resonemang BJ..

    /Tobbe
    Ok så ni tycker att när ni gör saker som är mycket farligare än detta planerade suntet genom tunneln så kan ni döma denna pilot när ni själv gör saker som är mycket värre. Fråga en polis vad han tycker är farligast, att flyga planer med minimalt med trafik genom tunneln än om någon av er åker för fort eller bryter höger regeln. Vad tror ni svart blir.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-25, 20:26
  2. Hur loggar man sina FPV-flyg om man inte har inspelning på länken?
    Av MrOvanhill i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-07, 00:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •