Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: ASP .15 kontra OS .15LA

  1. #1

    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    27
    Klubb
    Anderstorps Modellflygklubb

    Standard ASP .15 kontra OS .15LA

    Jag har en liten kärra på gång som jag tänkte sätta en .15 motor i.

    Nu till min fråga, vilken är bäst av ASP .15 (kinesmotor) och OS .15LA?
    Jag vill veta vilken som ger mest drag förhållade till vikt. Jag hittar ingen vikt på OS motorn med dämpare. Jag vill hålla bygget så lätt som möjligt men ändå ha bra drag.

    Är det någon skillnad i motorerna i gång? Jag tänker på tex. den ena behöver mycket nitro etc.

    Alla tips och råd är välkommna

    Mvh Pelle

  2. #2

    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    226
    Jobb
    snart industritekniker
    Klubb
    Södertälje mfk

    Standard

    Jag har en OS 15 la som har gått runt 2l nu. motorn går kalas och maxvarvet ligger på ca 12-13 000 med en 7*5.(kommer inte riktigt ihåg hur mycket han varvade)

    Vi har en i klubben som äger en ASP 15 med lång pipa.
    Vet att den gör 18 000 rpm med en 7*5 snurra.

    Båda motorerna går kalas så jag skulle nog välja ASP'n i ditt fall pga att den är kullagrad. Annars så funkar nog OS'n också kalas.
    Lite som att välja mellan Volvo och Saab...

  3. #3

    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    27
    Klubb
    Anderstorps Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Frippe
    Jag har en OS 15 la som har gått runt 2l nu. motorn går kalas och maxvarvet ligger på ca 12-13 000 med en 7*5.(kommer inte riktigt ihåg hur mycket han varvade)

    Vi har en i klubben som äger en ASP 15 med lång pipa.
    Vet att den gör 18 000 rpm med en 7*5 snurra.

    Båda motorerna går kalas så jag skulle nog välja ASP'n i ditt fall pga att den är kullagrad. Annars så funkar nog OS'n också kalas.
    Lite som att välja mellan Volvo och Saab...
    Tack för svar.

    Det belv en ASP pga att den är kullagrad. Annars tror jag också att det är lite hugget som stucket.

    /Pelle

  4. #4
    EPGs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Inlägg
    327
    Jobb
    Underhållstekniker (instrumentare)
    Klubb
    MFK Oskarshamnseskadern

    Standard

    ASP:n varvar ju mer tack vare kullagrena men OSen är lättare.
    Måste man blya i nosen så har man en för liten motor.

  5. #5
    Pallemans avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    354
    Jobb
    Garagepulare
    Klubb
    Sölvesborgs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Plura
    Citat Ursprungligen postat av Frippe
    Jag har en OS 15 la som har gått runt 2l nu. motorn går kalas och maxvarvet ligger på ca 12-13 000 med en 7*5.(kommer inte riktigt ihåg hur mycket han varvade)

    Vi har en i klubben som äger en ASP 15 med lång pipa.
    Vet att den gör 18 000 rpm med en 7*5 snurra.

    Båda motorerna går kalas så jag skulle nog välja ASP'n i ditt fall pga att den är kullagrad. Annars så funkar nog OS'n också kalas.
    Lite som att välja mellan Volvo och Saab...
    Tack för svar.

    Det belv en ASP pga att den är kullagrad. Annars tror jag också att det är lite hugget som stucket.

    /Pelle
    Välja mellan volvo & saab...

    Saab och Seat kanske?! *ler*
    Mvh Palleman

Liknande ämnen

  1. Simulator kontra verklighet
    Av Rookie i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 18:21
  2. Saito 100.Smorningen på dessa kontra 125:orna
    Av lennart wiklund i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 17:41
  3. Kvalite Quique kontra Aeroworks, PA, Composite ARF
    Av KenPro i forum Bensinmodeller
    Svar: 243
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 08:55
  4. 10c urladdning kontra Amp
    Av jeppe i forum Elmodeller
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 09:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •