Reklam

Resultat 1 till 10 av 10

mne: nu fr man bli trdklttrare!![ner tagen]

kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlgg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

Standard nu fr man bli trdklttrare!![ner tagen]

dr satt den... vart lite fr mrkt tappade bort mitt plan en sekund... va p vg ver trden fr landnings varv ajaja detta gr inte gav lite gas pust dr e den ajajaj en trdtopp duns pang...... tnkte att jaja nu e de sopor av allt ut i skogen letade hittade vingen den e hel toppen men resten d letade nog i en halvtimme gav upp men tnkte sndaren hmta den ryck lite i spakarna s kanske man hr den ... jod dr uppe alldeles ovanfr dr vingen lg surrade de3t fladdrade lite i grenarna typ 15-20 m upp i toppen.. hmm inte en gren i botten att kunna ta sig upp p.... hoppas att det blser lite i morn s kanske den kommer ner .... annars fr man vl fjska med bonden s han kan sga ner trdet ... undrar om det r s helt lngre d .... abbans s gr det nr man flyger i skymmningen lrde vi oss av detta med d.... ett par hella 3000 kanske gr susen ...
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Mnga som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

wesses avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    5 880
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    Sunday Team

Standard Re: nu fr man bli trdklttrare!!

Citat Ursprungligen postat av kenneth67
    dr satt den... vart lite fr mrkt tappade bort mitt plan en sekund... va p vg ver trden fr landnings varv ajaja detta gr inte gav lite gas pust dr e den ajajaj en trdtopp duns pang...... tnkte att jaja nu e de sopor av allt ut i skogen letade hittade vingen den e hel toppen men resten d letade nog i en halvtimme gav upp men tnkte sndaren hmta den ryck lite i spakarna s kanske man hr den ... jod dr uppe alldeles ovanfr dr vingen lg surrade de3t fladdrade lite i grenarna typ 15-20 m upp i toppen.. hmm inte en gren i botten att kunna ta sig upp p.... hoppas att det blser lite i morn s kanske den kommer ner .... annars fr man vl fjska med bonden s han kan sga ner trdet ... undrar om det r s helt lngre d .... abbans s gr det nr man flyger i skymmningen lrde vi oss av detta med d.... ett par hella 3000 kanske gr susen ...
    tufft du pminde mig om mina frsta flygningar fast jag landade i en tall o nr vi kom fram s gick motorn p tomgng hgst upp i tallen men min gamle far som jobbade p smlands kraft kom med stolpskorna o klttrade opp men motorn hade stannat innan han fram s en ny start av motorn blev det sen flg jag vidare...

visst r det kul att flyga....

Get high with hovering
    not drugs

Standard

frslag : hjlm, visir, kastsp eller pilbge samt lmlig vikt mutter?
    fisklinan gr det ltt att kasta men anvnd inte spt utan kasta fr hand

pgrtss avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 638
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

Standard

Man kunde tro att du varit p vrt flt ;-)
    Vi har nog krt med alla varianter fr att f ner vra plan : den lngsta dubbelstegen (2*6 meter) sedan brukar det finnas grenar att klttra p.

Jag har funderat p ett rep med en liten sandsck som man kan kasta upp ver nedersta vettiga gren fr att sedan dra upp en repstege........

En del eskapader har vi frsts p klubbens hemsida under galleriet :
    www.mfksnobben.se

/Patrik

Standard

Varfr inte bli trdfllare?

Rune Es avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlgg
    121
    Jobb
    PA Servicetekniker

Standard

Ett snt hr sp skulle skert vara till god hjlp
    http://shop.ezentrum.de/2106133/oNzg...hr&artid=50380

Standard

Jag satte min pt40 (40-trainer) i toppen av en gigantisk bjrk fr mnga r sedan. Den totalvgrade att blsa ner och klttra var inte mjligt. Slutade med att jag skt ner krran med hagelbssan. Flera skott med stora hagel p den "brande" grenen gjorde jobbet. Br tillggas att det inte var ttbebyggt omrde.

Standard

Biltema har teleskopspn.

pgrtss avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 638
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rune E
    Ett snt hr sp skulle skert vara till god hjlp
    http://shop.ezentrum.de/2106133/oNzg...hr&artid=50380
    Du har inte sett modelltartrd ser jag - med det spet nr du upp till de nedersta grenarna. Vi vet - har minst 12 meter lngt spektakel ihopsatt av diverse spn.
    Och sga ner r ingen id - det finns markgare... :cry:
    Om man flyger s att risken r stor s r nog bsta sttet att fixa kltterhjlp av ngot slag. Flyger man med LiPo s r det extra viktigt att f ner pippin innan batteriet blir kass. Vi brukar lna stege och livlina med sele nr det r riktigt illa. Men vi har haft vldigt "skoj" med alla andra frsk - dra ner med bogserlina till bilen .....

/Patrik

kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlgg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

Standard

ntligen efter en veckas vntan p nog med vind som skulle ta ner mitt plan.... provat med fr korta stegar rep klttra i mm mm s gjorde jag ett sista frsk idag,,,,, lade beslag p tantens tvtt lina(30meter) knt fast en hoper med rr kopplingar i nden... sedan var det bara kasta prick fick till slut ett litet tag om det yttersta p en gren ovanfr.... ryckte lite se .... dr kom hon nose dive rtt i backen frn 15-20 meter..... proppen gick ju t skogen men annars inget ... s nu e det bara att tanka upp ladda accen s e vi redo fr nsta trd ..----- s tack alla som stttat....!? men nu d s fr vi handla lite mera proppar....d lagret krympte lite .....
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Mnga som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •