Hejsan!
För sisådär 8-9 år sen när jag var "liten" köpte jag ett kyosho trainer-flyg (riktigt ful lila färg men det har väl mindre betydelse) som skruvades ihop och provstartades, men av någon konstig anledning flög jag aldrig med det.
För några dagar sen var jag nere i källaren fick jag syn på det och bestämde mig att det skulle upp i luften. Började kika lite och ska skaffa lite småprylar till servona som försvunnit..

Laddade accen till sändare och mottagare men vågar man lita på att dom har samma kapacitet och hållbarhet sen tiden innan källarförrådet?

Försökte även dra igång motorn utan större framgångar, tände till lite men sen dog den, har hittat en liten guide nu för inställning av förgasaren så jag hoppas det löser sig.

Sen har jag även fått för mig att det kan vara bra att öva lite i nån simulator innan jag ger mig ut på riktigt, går det att få tag på någon kabel som passar min gamla Hitec focus 6 sändare?
Gärna nåt som funkar i FMS då jag inte har lust att lägga ut tusenlappar på en simulator