Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: CMP Edge 540

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard CMP Edge 540

    Kommer lite bilder på senaste planet som är på väg ihopa.








  2. #2

    Standard

    ROTO25? Bra motor
    Kör APC 17X8

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Jajamensingen visst e de Roto25.
    Beställde den egentligen till cessnan men sen vart där så lång lev tid på den :? så jag hann köpa 35:an och sätta i den istället så då fick jag 25:an över.

    Då vart det lika bra att köpa plan till 25:an oxå

    17x8 säger du , funkar det prima?

    Ett problem som finns med Roto 25 där framme är att den verkar bli en smula framtung. Får se hur jag ska lösa det :roll:

  4. #4

    Standard

    17X8 tycker jag var bäst av de jag testat (16X8, 17X8,18X6)... För bästa fart/thrust på aerobatikmaskinen.

    (Det var Menz jag körde 17X8 och den funkade bäst. Jag kommer köra 17X8 i min Roto25'a foreva' )

    Mina testvärden (Ny motor, öppnar nog upp ytterligare efter några liter bensin):
    ------------------------
    18X6 JE, trä @ 6700
    16X8 APC @ 8400
    17X8 Menz @ 8000

  5. #5

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Kan man gå ner så långt i storlek på proppen? På ÖMH står att rekomenderad propp är 19x10.

    Inte så hemma på detta än ops:

  6. #6

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Jaha inte blir här mycket gjort inte ops: . Väntar på en beställning som drar över på tiden. Snackade med hobby affären idag och det lät på han som om sakerna ska postas idag så jag har dom imorrn eller på torsdag.

    Mycket passande då tant och batting ska på en tripp till Västerås. Powermeet 2007 säger dom , inget som passar mig då jag fick en jävla baksmälla sist så jag stannar hemma och bygger plan istället 8)


    Håller som bäst på med servo installation samt försöker få till en vettig placering av mottagare samt acc. Behöver få tillbaks sakerna så långt som möjligt för bästa TP. Blir ganska tungt framtill med 25:an.

  7. #7

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Och som vanligt med beställningar så dyker dom aldrig upp när dom ska :evil:

    Veckan med tant och batting pep iväg som en avlöning men röken av sakerna man beställt såg man inte röken av.

    Tur man har snälla grannar som är modellflygare som ställer upp i vått och torrt (tack Micke).

    Iaf jobbade med Edge´n hela gårdags kvällen från kl 17 till 01:20 och idag blev så äntligen premiär turen av.

    Redan första starten kunde konstateras att 16x8 proppen inte riktigt gav vad den skulle. Iof vart inte förgasaren inställd optimalt första rundan men även efter idogt skruvande så räckte kraften precis till för att kunna hålla planet uppe.

    Nåväl inför andra rundan byttes det till en 17x6 propp (fick inte tag på 17x8 inför premiären) och då blev det lite bättre.

    Överlag trevlig flygning med Edge´n men den är inget lätt att flyga den , inte om man är beginner som jag iaf.

    Bilder och ev en liten film kommer lite senare.

  8. #8

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Andra svängen med Edge´n blev av igår. Bytte till en 18x8 propp och nu börjar draget bli hyffsat. Har tyvärr inte tillgång till 17x8 då den inte kommit än.

    Andra starten igår blev en lugn sväng , tar ett par varv över fältet , svänger in för landning och vad händer? Jo kärran klipper åt vänster och faller ner som en sten. Som av ett under lyckas jag få upp den ca 2½ meter ovan terrafirma. Snacka om att man vart svettig efter det.

    Nåja det blev ett par stilla turer igår och nästa gång är det dax att känna på den lite mer. Får utforska vad den klarar av (samt vad jag själv klarar).

Liknande ämnen

  1. EF-edge 48'' exp
    Av anders e i forum Elmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-03, 08:28
  2. 50% Bill Hempel edge v2 og EF-edge 88''
    Av anders e i forum Bensinmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-15, 14:55
  3. Edge 540 88"
    Av mailman i forum Bensinmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 15:45
  4. On the edge!
    Av tonic i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 13:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •