Ja, så var det dags att bygga igen..

Det här planet har jag byggt & flugit en gång tidigare men pga av lite för ivrigt flygande blev den kvaddad. Eftersom den är så billig och kul att flyga så beslutade jag mig för att köpa och bygga en ny....



Modellen blir ju väldigt liten och behöver därför inte heller plockas isär vid transport.



Där är ingen bygginstruktion i ett häfte utan instruktionerna står trycka på ritningen. Funkar hur bra som helst.



För 450:- får du stansade delar & byggsatsen är inget under av kvalitet. På sina ställen är stansningen väldigt dålig och en slipkloss bör finnas till hands. Vill du hellre byta ut delen/delarna helt och själv skära ut nya så är det ju enkelt gjort.





Lite tillbehör får man med.. Hjulen måste bytas för att kunna starta från gräs.



När man börjar bygga på kroppen så dyker den första missen upp.. Märkningen för hålen som ska hålla vingbaldakinen sitter fel. Bara att spackla igen och borra nya.



Delarnas märkning är stämplad och för att slippa slipa på bort texten så kan man tänka på att vända märkingen inåt. Annars finns risk att texten lyser igenom klädseln. (om du inte slipat dvs)



Bygget går väldigt fort!





Vingarna är färdiga av cellplast. Jag väljer att planka dessa med 1mm balsa.

Här är bakkantslisten pålimmad och på den undre bilden är vingarna är klara att plankas..





Fortsättning följer..........